bruker234 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 går det an og dø av ekstrem vond lukt? ikke giftige gasser/gift Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har moderatorer og administratorer en egen side med maler for kommentarer angående f. eks. emnefelt? Jeg regner med at de ikke skriver en og en melding. Eller en slik melding: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) 9338291[/snapback] I wonder too Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Orker ikke lage en ny post på Generelt for spill, så jeg bare fyrer av her, ok? Er Steam og Valve det samme? Eller gir bare Steam ut spillene til Valve? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Orker ikke lage en ny post på Generelt for spill, så jeg bare fyrer av her, ok? Er Steam og Valve det samme? Eller gir bare Steam ut spillene til Valve? 9339585[/snapback] omvendt. Steam er eit produkt av Valve. Valve gir ut sine eigene og andre sine spel igjennom Steam. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Valve gir ut spill og steam er systemet som du spiller online igjennom. Og kan laste ned andre spill. tror jeg ( har aldri spilt cs, men har hørt mye whining om at steam var nede osv) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 jeg lurer på hva som må til for å bli moderator 9339454[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640139 Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Har moderatorer og administratorer en egen side med maler for kommentarer angående f. eks. emnefelt? Jeg regner med at de ikke skriver en og en melding. Eller en slik melding: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) 9338291[/snapback] I wonder too 9339565[/snapback] Ja det har de. Det er blitt svart på tidligere, og svaret har enda ikke forandret seg =) Jøvel? Hvorfor havner alt jeg skriver i quoten til Ståle? Har ingen quote kode rundt det jeg skriver? Endret 22. august 2007 av Zappza Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Orker ikke lage en ny post på Generelt for spill, så jeg bare fyrer av her, ok? Er Steam og Valve det samme? Eller gir bare Steam ut spillene til Valve? 9339585[/snapback] SLUTT DA! Tråden er for de med snedige spørsmåler som de lurer på, en som deg får ikke misbruke denne tråden. Vennligst forlat denne tråden Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Er man død med engang hjerte stopper, eller tar det noen sekunder? Og hvis man får en kule i "hvorennsomhelst" man dør på første skudd?? ifnot hvor mange sekunder eller mindre tar det før man er erklært som dau Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 det kan ta en god stundt før man er død, der man ikke kan bringe noen tilbake. husker ikke hvor lenge det var men tror det var 5min eller mer... da har alt stoppet, hvis det blir noe lengere kan man få hjerneskade. man trenger ikke og dø av ett skudd men hvis skudde treffer en pulsåre kan man dø hvis ingent ting blir gjort... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Siden jorda ikke roterer med nøyaktig 24,0000000 timer så må klokkene justeres en gang i blandt. F.eks ved å legge til et sekund nå og da, akkurat som det legges til en ekstra dag hvert skuddår for å få jordas syklus rundt sola til å stemme bedre med årstider. Sekunder er altså ikke definert ut fra jordas rotasjon men omvendt. 9338232[/snapback] Omvendt? At jordens rotasjon defineres fra sekunder? Dette høres ikke helt innlysende ut for meg. Jordens rotasjonsperiode er vel uavhengig av tidsmålestokk, og sekunder er nå frikoblet jordens rotasjonshastighet, og det er vel nettopp derfor en legger til ekstra sekunder nå og da. Eller snakker vi forbi hverandre? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 går det an og dø av ekstrem vond lukt? ikke giftige gasser/gift9339539[/snapback] Vel, indirekte er det mulig, f.eks. dersom lukten er så ille at du brekker deg hele tiden og derved omkommer av sult. Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 så hvis vi borer oss ganske langt ned og sender en enegga trilling ned, og en annen langt oppå et fjell og en siste ved havoverflaten så vil de ha eldes fysisk forskjellige år? Og hvis i teorien at man er på merkur og vi hadde hatt mulighet til å zoome 1:1, altså ser størrelsen på personen gjennom (lalala)-skopet, ville denne personen ha sett ut som bevegde seg raskere enn normalt? Altså hvis h*n hadde løpt 60 meter (meter-meter) og vi hadde tatt tia med våre jordklokker og hun med sine jordklokker ville vår ha vist lavere? (yes da, forklare spørsmål er dritgøy) 9339519[/snapback] Jeg er ingen ekspert på emnet, så jeg skal ikke si sikkert om de eldes forskjellig. Når det gjelder Merkur-eksperimentet ditt, så vet jeg ikke hvor stor gravitasjonen er på Merkur i forhold til jorda, det samme gjelder hastighet her og der. Men hvis tiden går fortere på Merkur, så ville våre klokker vist en lavere tid. Men en ting er i alle fall sikkert, differansen mellom jorda og Merkur og 60 meter er så liten når det er snakk om lyshastighet, så derfor vil dette kun gi utslag på en mikroskala. Det kan for øvrig leses mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Twin_paradox Lenke til kommentar
aspic Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Kor går grensa mellom TV og dataskjerm? Er jo mange lcd-skjermar ute no, altså kor går denne grensa for å måtte betale lisens og ikkje? =o Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Kor går grensa mellom TV og dataskjerm? Er jo mange lcd-skjermar ute no, altså kor går denne grensa for å måtte betale lisens og ikkje? =o 9340691[/snapback] Jeg tipper det er om det er tv-tuner i den eller ikke Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvorfor er det så vanskelig / umulig å gjennopplive et dødt menneske som har alle organer inntakt? Feks en person som har dødd av kvelning. Hvorfor kan man ikke starte opp personen igjen? Alt som var i personen før den døde er jo der fortsatt. Blod og alt. Hvorfor går det ikke bare ann å starte hjertet igjen på en måte? Jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å finne en måte å gjøre dette på. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Kor går grensa mellom TV og dataskjerm? Er jo mange lcd-skjermar ute no, altså kor går denne grensa for å måtte betale lisens og ikkje? =o 9340691[/snapback] Jeg tipper det er om det er tv-tuner i den eller ikke 9340702[/snapback] Må man betale lisens når man kjøper et TV-kort da? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvorfor er det så vanskelig / umulig å gjennopplive et dødt menneske som har alle organer inntakt? Feks en person som har dødd av kvelning. Hvorfor kan man ikke starte opp personen igjen? Alt som var i personen før den døde er jo der fortsatt. Blod og alt. Hvorfor går det ikke bare ann å starte hjertet igjen på en måte? Jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å finne en måte å gjøre dette på.9340750[/snapback] Det er mange parametre som kommer inn her, men idet hjertet stopper så starter forråtnelsesprosessen. Enkelte organer, spesielt hjernen, er ekstremt følsomme for oksygenmangel. Temperaturen er viktig, derfor er det større sjangse for å gjenopplive folk som drukner i isvann enn druker i sjøen en varm sommerdag. Uansett blir hjerneskaden lengre jo varmere det er og jo lengre tid som går. Ved knusningsskade skapes det giftige stoffer i kroppen (litt forenklet) , ref. ischemia http://en.wikipedia.org/wiki/Ischemia Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvorfor er det så vanskelig / umulig å gjennopplive et dødt menneske som har alle organer inntakt? Feks en person som har dødd av kvelning. Hvorfor kan man ikke starte opp personen igjen? Alt som var i personen før den døde er jo der fortsatt. Blod og alt. Hvorfor går det ikke bare ann å starte hjertet igjen på en måte? Jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å finne en måte å gjøre dette på. 9340750[/snapback] Problemet er at hjernen kan få alvorlige skader av bare et par sekunder uten blodtilførsel, tenk deg da hjernen etter 5 minutter. Hadde det vært slik at hjernen kunne leve uten blodtilførsel så hadde det du spør etter vært fullt mulig. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvorfor er det så vanskelig / umulig å gjennopplive et dødt menneske som har alle organer inntakt? Feks en person som har dødd av kvelning. Hvorfor kan man ikke starte opp personen igjen? Alt som var i personen før den døde er jo der fortsatt. Blod og alt. Hvorfor går det ikke bare ann å starte hjertet igjen på en måte? Jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å finne en måte å gjøre dette på. 9340750[/snapback] Cellene i kroppen dør, noe som egentlig er umulig å gjøre noe med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå