Mannen med ljåen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Dusjen burde jo bli varmere når noen bruker masse kaldt vann en annen plass i huset. Mulig det er snakk om en sånn termostatstyrt vannkran som mange har i dusjen, som OVERkompenserer? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Nå har jo de fleste nyere blandebatterier av litt kvalitet innebygd skoldebskyttelse. Slik at det man merker i dusjen er at vanntrykket faller hvis man enten trekker ned i dass eller pøser på med varmtvann et annet sted. Merker aldri temperaturendringer i min leilighet, men trykket raser når kona skal fylle i vasken for oppvask. Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hva er straffen for å klatre til topps på en privateid bygning, en offentligeid bygning og et kontorbygg? Takk Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hvor mye av solsystemets masse ligger i sola? Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hvor mye av solsystemets masse ligger i sola? "Hovedobjektet i solsystemet er solen, en stjerne som utgjør 99,86 % av solsystemets kjente masse, og dominerende gravitasjonsmessig." Wiki Lenke til kommentar
Dan-The-Man Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 En skrubb er en ulv. Nytt spørsmål: Hvordan og hvorfor kommer det så mye rart ned i navlen min? Det kommer av at hårene i navlen står innover som gjør at de samler opp støv etc. veldig effektivt. Det var en sveitsisk(eller noe) forsker som hadde brukt 4-6 år på å finne ut av fenomenet navlelo :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 hva er limet på konvolutter laget av? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 http://www.google.no/search?q=envelope+glue Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 En skrubb er en ulv. Nytt spørsmål: Hvordan og hvorfor kommer det så mye rart ned i navlen min? Det kommer av at hårene i navlen står innover som gjør at de samler opp støv etc. veldig effektivt. Det var en sveitsisk(eller noe) forsker som hadde brukt 4-6 år på å finne ut av fenomenet navlelo :!: Oppfølgerspørsmål: Hvordan kan jeg mest effektivt rense navlen min for navlelo? Hvor ofte bør man gjøre dette? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Oppfølgerspørsmål: Hvordan kan jeg mest effektivt rense navlen min for navlelo? Hvor ofte bør man gjøre dette? Ta en dusj i ny og ne, helst en om dagen. Grav litt i navlen så forsvinner det. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg dusjer hver dag. Jeg har prøvd å grave litt, men det er ikke så lett å nå til og jeg blir sår og rød rundt navlen. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 bruk en pinsett eller en bomullspinne bare vær forsiktig. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hvorfor er det så forbanna vannskelig å fange en bananflue? Ser dem verden rundt seg i slow motion eller noe? Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ser dem verden rundt seg i slow motion eller noe? Ja. Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Veit ikkje om bananflugor er eit unntak, men eg veit at 'vanlige' flugor har ein mekanisme i beina som blir 'aktivert' ved landing. Denne mekanismen går ut på at beina fungerer som fjører, og blir spent når fluga landar. Attpåtil, så har fluga ekstremt gode reaksjonar, og (om eg hugsar riktig) det tar berre ~70ms frå den registrerer eit potensielt angrep til den tar av. Den har da bl.a. kalkulert seg fram til beste fluktrute. Illustrert Vitenskap seier at det vil forvirre fluga, og gjere det vanskelegare å finne ein fluktrute, dersom du angriper sakte med begge hender frå to forskjellige sider. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ser dem verden rundt seg i slow motion eller noe? Ja. Ser ikke helt hvordan de kan ''bremse'' ned tid? Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Ser dem verden rundt seg i slow motion eller noe? Ja. Ser ikke helt hvordan de kan ''bremse'' ned tid? Det gjør de ikke. Tid er relativt til hvor fort du oppfatter den. Sammenlign det med FPS-en til et dataspill og slow-motion kameraer. De bremser ikke tid, de "tar flere bilder" i sekundet og derfor virker det som om tiden går senere for dem. Dette kombinert med lynraske reflekser er hvorfor de er så vanskelige å fange/drepe. Endret 7. september 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ser ikke helt hvordan de kan ''bremse'' ned tid? Det gjør de ikke. Tid er relativt til hvor fort du oppfatter den. Sammenlign det med FPS-en til et dataspill og slow-motion kameraer. De bremser ikke tid, de "tar flere bilder" i sekundet og derfor virker det som om tiden går senere for dem. Dette kombinert med lynraske reflekser er hvorfor de er så vanskelige å fange/drepe. Det var et mer realistisk svar. Takk Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Illustrert Vitenskap seier at det vil forvirre fluga, og gjere det vanskelegare å finne ein fluktrute, dersom du angriper sakte med begge hender frå to forskjellige sider. Det funker det ja, har sett pappa gjøre det flere ganger. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Hva heter denne tallrekken? Jeg har glemt det. 1 1 2 3 5 8 13 21 34 55 89... osv Edit: Ser forresten nå at postcounten min er den samme som starten på rekken :!: Endret 7. september 2009 av Karlson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå