Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jo de fleste nyere blandebatterier av litt kvalitet innebygd skoldebskyttelse.

Slik at det man merker i dusjen er at vanntrykket faller hvis man enten trekker ned i dass eller pøser på med varmtvann et annet sted.

Merker aldri temperaturendringer i min leilighet, men trykket raser når kona skal fylle i vasken for oppvask.

Lenke til kommentar
En skrubb er en ulv.

Nytt spørsmål: Hvordan og hvorfor kommer det så mye rart ned i navlen min?

Det kommer av at hårene i navlen står innover som gjør at de samler opp støv etc. veldig effektivt.

Det var en sveitsisk(eller noe) forsker som hadde brukt 4-6 år på å finne ut av fenomenet navlelo :!:

Lenke til kommentar
En skrubb er en ulv.

Nytt spørsmål: Hvordan og hvorfor kommer det så mye rart ned i navlen min?

Det kommer av at hårene i navlen står innover som gjør at de samler opp støv etc. veldig effektivt.

Det var en sveitsisk(eller noe) forsker som hadde brukt 4-6 år på å finne ut av fenomenet navlelo :!:

Oppfølgerspørsmål: Hvordan kan jeg mest effektivt rense navlen min for navlelo? Hvor ofte bør man gjøre dette?

Lenke til kommentar

Veit ikkje om bananflugor er eit unntak, men eg veit at 'vanlige' flugor har ein mekanisme i beina som blir 'aktivert' ved landing. Denne mekanismen går ut på at beina fungerer som fjører, og blir spent når fluga landar. Attpåtil, så har fluga ekstremt gode reaksjonar, og (om eg hugsar riktig) det tar berre ~70ms frå den registrerer eit potensielt angrep til den tar av. Den har da bl.a. kalkulert seg fram til beste fluktrute.

Illustrert Vitenskap seier at det vil forvirre fluga, og gjere det vanskelegare å finne ein fluktrute, dersom du angriper sakte med begge hender frå to forskjellige sider. :)

Lenke til kommentar
Ser dem verden rundt seg i slow motion eller noe?

Ja.

Ser ikke helt hvordan de kan ''bremse'' ned tid?

Det gjør de ikke.

Tid er relativt til hvor fort du oppfatter den. Sammenlign det med FPS-en til et dataspill og slow-motion kameraer.

De bremser ikke tid, de "tar flere bilder" i sekundet og derfor virker det som om tiden går senere for dem.

Dette kombinert med lynraske reflekser er hvorfor de er så vanskelige å fange/drepe.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan de kan ''bremse'' ned tid?

Det gjør de ikke.

Tid er relativt til hvor fort du oppfatter den. Sammenlign det med FPS-en til et dataspill og slow-motion kameraer.

De bremser ikke tid, de "tar flere bilder" i sekundet og derfor virker det som om tiden går senere for dem.

Dette kombinert med lynraske reflekser er hvorfor de er så vanskelige å fange/drepe.

Det var et mer realistisk svar. Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...