Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en teori;

En skrubb "spiser" opp dritt og lort, og skrubbsulten vil si at du kan spise ting som en skrubb ville ha spist for å tilfredstille sulten.

hm, kanskje det :p:)

Trur meir på ordboka si forklaring:

Skrubbsulten = Skrubbsulten (av *skrubb- forst pref, av da. skruppe 'buldre') svært sulten

skjønte ikke ordbok forklaringen helt. Hva er en srupp? Sikkert riktig siden det står i ordboka da :p men tror kanskje en annen grunn til at man begynte å si det.

Lenke til kommentar
En skrubb er en ulv.

Nytt spørsmål: Hvordan og hvorfor kommer det så mye rart ned i navlen min?

du har hår på hele magen/overkroppen som fører disse lo og dritt inn i navelen.

tror det var Newton for en stund siden som hadde dette som ett lite tema.

hvorfor er vel ett av natturens store undere, men kan tenke meg at det er for at det skal være lettere å holde seg ren for dritt på magen...

Lenke til kommentar
Tok traffikalt grunnkurs for noen uker siden, og siden det varierer hvilken bil jeg kjører, så lurer jeg på om jeg kan kopiere beviset jeg fikk fra Statens Vegvesen, og ha et i hver bil?

Nei, men hvis du stikker innom nærmeste trafikkstasjon kan du få et ekstra eksemplar. Disse skal vel være stemplet og signer, men tror ikke det er greit å bare kopiere det.

Lenke til kommentar
Hvorfor har ladere til mange bærbare pc-er 230V-kabeler med støpsel dimensjonert for 16A? Er ikke det litt overkill? :p

Jeg tror nok det, har mang en gang missunt mac brukeres tynne lakrissnøre xD

Laderen min kan ta 1,5A inn står det på den, rundt 350 watt, høres mye ut spør du meg - men kabelen er nok litt overkill ja.

Lenke til kommentar
Hørte jo om de som fant og beslagla verdier for over 800 milliarder kroner i en koffert for ikke så lenge siden. Var visstnok i Italia, og verdiene ble brukt til å betale hele utenlandsgjelda til nasjonen i et lite glefs.

Nei, de kunne gjort det om papirene var ekte, noe de ikke var. Det var blant annet obligasjoner med mer verdi enn det USA noensinne har hatt utestående :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

om bluray hadde tapt mot HD DVD, hva tror dere hadde skjedd med PS3? ville de ha fortsatt med BD spiller, ville de ha fortsatt med spill på BD?

var det noen kamp som DVD vant? eller var det det eneste formatet.

Lenke til kommentar
Tok traffikalt grunnkurs for noen uker siden, og siden det varierer hvilken bil jeg kjører, så lurer jeg på om jeg kan kopiere beviset jeg fikk fra Statens Vegvesen, og ha et i hver bil?

Nei, men hvis du stikker innom nærmeste trafikkstasjon kan du få et ekstra eksemplar. Disse skal vel være stemplet og signer, men tror ikke det er greit å bare kopiere det.

Jeg kopierte, og blei stoppa. Ikke noe problem.

Lenke til kommentar
om bluray hadde tapt mot HD DVD, hva tror dere hadde skjedd med PS3? ville de ha fortsatt med BD spiller, ville de ha fortsatt med spill på BD?

De ville sikkert fortsatt med BD. Mye fordi alle PS3-spill er på BD-plater, så da hadde ikke nyere PS3-er blitt kompitable med eldre disker.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke rørlegger, ei heller ekspert på hydraulikk da... men :

Det kommer helt an på hvordan ledningsnettet i huset er planlagt. Greier en ved kranene å tappe mer varmtvann enn systemet kan levere, så vil ting senere på rørsystemet ikke få noe varmtvann i det hele tatt.

Typiske ting som motvirker dette er å ha store rør på leveringsnettet, ha vannkraner uten mulighet for full åpning, og montere "mission-critical" utstyr slikt som dusj først i nettet.

Det at man får kalt vann i dusjen ved at noen trekker i do hørtes sært ut :D

Edit: Jeg får legge til at blandebatterier kan også utstyres slik at hvis trykket mistes på varmtvannet, så reduseres trykket på kaldt vann. Resultatet er en svakere stråle når noen bruker varmtvann eller trekker i do; men ikke stor temperaturforskjell.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar
Hvorfor kan man i amerikanske sitcoms skru på kranen og gjøre at vannet i dusjen blir kaldt? Og hvorfor fungerer ikke det i Norge?

På hytta så er det ihvertfall sånn, hvis noen bruker vasken der så blir dusjen veldig kald (snakker av erfaring). Men det varierer som sagt over meg, hvordan røra er lagt opp.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan man i amerikanske sitcoms skru på kranen og gjøre at vannet i dusjen blir kaldt? Og hvorfor fungerer ikke det i Norge?

Det fungerer definitivt i Norge. Jeg vet om et hus som tilhører noen venner hvor dette fungerer. Det ser ut til å fungere hovedsakelig i gamle hus, er vel noe med hvordan de la opp rørene før i tiden.

EDIT: Gode svar over her.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Jeg har opplevd en kalddusj når noen har skylt ned i do.

Hvorfor kalddusj? Det er ikke logisk. Doen bruker normalt kaldt vann (varmtvann i dass hadde vært særdeles lite økonomisk og miljømessig lønnsomt). Det vil føre til at du får mindre kaldt vann i dusjen, som igjen fører til varmere vann. Sikker på at dusjen blir kald når noen går på dass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...