Patience Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Frekke innlegg og svar fjernet! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Om jeg som 18 år nå skulle skifte statsborgerskap fra dansk til norsk, vil jeg da bli kalt inn til sesjon og kanskje må avtjene militærtjeneste? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Lurer på det samme, men fra tysk til norsk Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Ja, så vidt eg husker går grensen der med 26 eller 28. Tror det var 26. Hadde en Vietnameser i troppen, han skiftet til norsk statsborgerskap 2 mnd før han ble 26/28 og ble med det kalt inn til førstegangstjeneste Men eg tror det avhenger av om du har vært i militær tjeneste i et annet land. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Har du noen kilder eller lignende på dette? Ønsker nemlig å være sikker. Finner ganske lite på websiden deres, men kan sikkert sende en mail dit. Har også sendt mail til det danske forsvaret. I følge deres websider skal alle danske menn det året de fyller 18 få en innkallelse til det som heter "Forsvarets dag" (lignende sesjon). Det føles ganske feil å være i det danske forsvaret da jeg ikke prater dansk mer enn andre nordmenn (men jeg skjønner det bra, da familien er dansk), og føler meg jo norsk. Dessuten føles det også naturlig å en gang bli norsk statsborger da det er her jeg er født og oppvokst. Men samtidig vil jeg helst ikke inn i militæret, og ikke bli norsk før landslaget gjør det bedre. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hvorfor har ladere til mange bærbare pc-er 230V-kabeler med støpsel dimensjonert for 16A? Er ikke det litt overkill? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Har du noen kilder eller lignende på dette? Ønsker nemlig å være sikker.Finner ganske lite på websiden deres, men kan sikkert sende en mail dit. Har også sendt mail til det danske forsvaret. I følge deres websider skal alle danske menn det året de fyller 18 få en innkallelse til det som heter "Forsvarets dag" (lignende sesjon). Det føles ganske feil å være i det danske forsvaret da jeg ikke prater dansk mer enn andre nordmenn (men jeg skjønner det bra, da familien er dansk), og føler meg jo norsk. Dessuten føles det også naturlig å en gang bli norsk statsborger da det er her jeg er født og oppvokst. Men samtidig vil jeg helst ikke inn i militæret, og ikke bli norsk før landslaget gjør det bedre. Ingen kilder på stående fot, men var sånn med han. Må sjekke litt senere isåfall. Er jo 90% sjanse for å slippe verneplikten, så ville ikke vært bekymret. Er vel rundt om 10% som fullfører verneplikten nå i dag... Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hvorfor har ladere til mange bærbare pc-er 230V-kabeler med støpsel dimensjonert for 16A? Er ikke det litt overkill? Jo, men det er vel jordingen som er kravet, som ikke finnes i mindre dimensjoner. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hvorfor blir kjøttdeigen brun ved steking og kyllingen kvit? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg har nettopp pierca ørene, og derfor er de nå litt hovne; hvorfor er det slik? Hva er det som gjør at noe hovner opp? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hvorfor holder gangstere pistolen sidelengs? Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 http://answers.yahoo.com/question/index?qi...20030717AAcJItP Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg har nettopp pierca ørene, og derfor er de nå litt hovne; hvorfor er det slik? Hva er det som gjør at noe hovner opp? Betennelse. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg vet at det er en betennelse, men hvorfor gjør det at det hovner opp? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Fordi betennelsen tar plass når basseluskene får vokse inni under huden din. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hvorfor har ladere til mange bærbare pc-er 230V-kabeler med støpsel dimensjonert for 16A? Er ikke det litt overkill? Jo, men det er vel jordingen som er kravet, som ikke finnes i mindre dimensjoner. Hva med laderene på Fujitsu Siemens, Toshiba og nyere Dell'er? De har flat dobbeltisolert plugg som man finner på CRT-TVer og mobilladere, så ser ikke problemet. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Politiet beslaglegger store summer Hva skjer med disse pengene? Går de til det offentlige til slutt? Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 De forsvinner litt for litt ifra bevis-rommet, helt til det ikke er mer igjen og de blir stemplet som "forsvunnet". Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Politiet beslaglegger store summer Hva skjer med disse pengene? Går de til det offentlige til slutt? Hørte jo om de som fant og beslagla verdier for over 800 milliarder kroner i en koffert for ikke så lenge siden. Var visstnok i Italia, og verdiene ble brukt til å betale hele utenlandsgjelda til nasjonen i et lite glefs. Da kommer vi over på den egentlige grunnen til at jeg oppsøkte denne tråden. Det jeg lurer på er følgende: Hvorfor heter det skrubbsulten? Hva har skrubbing med hunger å gjøre, noen som vet opphavet til dette utrykket? Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg har en teori; En skrubb "spiser" opp dritt og lort, og skrubbsulten vil si at du kan spise ting som en skrubb ville ha spist for å tilfredstille sulten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå