Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah! Konspirasjonsforum ja. :)

 

Vel, jeg tviler på de gjør det, av to gode grunner:

 

1: Vi vet med hundre prosent sikkerhet at Jorden spinner rundt sin egen akse (Nei, vi lever ikke i et geosentrisk univers...)

2: Uten å beregne med farten en får pga. Jorden spinner, ville alle disse beregningene gitt enorme avvik på lengre ferder som til Mars etc.

 

Og selv uten grunnlaget over er påstanden absurd, siden jeg vet allerede at de utnytter jordens spinn når de skyter opp satelitter og lignende i bane. De liker som regel å skyte opp fra plasser nært Jordens ekvator, og alltid i samme retning som Jorden spinner, da dette er mindre energikrevende. Hvis ikke måtte de aksellerert nesten 3500 km/t ekstra.

Lenke til kommentar

Det sies det at dersom man befinner seg over ekvator, så vil vannet spinne med klokken dersom du drar av proppen, fra foreksempel badekaret ditt eller vansken.

Men bor du under ekvator derimot, vil vannet spinne mot klokken.

Stemmer dette? :ermm:

Jeg har hvertfall testa det her i Norge, som er over ekvator, og ja..10 av 10 ganger så spinner vannet i en spiral med klokken og ned i sluket.

Lenke til kommentar
Det sies det at dersom man befinner seg over ekvator, så vil vannet spinne med klokken dersom du drar av proppen, fra foreksempel badekaret ditt eller vansken.

Men bor du under ekvator derimot, vil vannet spinne mot klokken.

Stemmer dette? :ermm:

Jeg har hvertfall testa det her i Norge, som er over ekvator, og ja..10 av 10 ganger så spinner vannet i en spiral med klokken og ned i sluket.

Hvis du har testa dette i den samme vasken eller det samme badekaret, og etterpå tok med deg denne vasken/badekaret sør for ekvator og monterte det der i samme vinkel i forhold til bakken, så ville vannet også der rent ut med spinn samme veien.

 

Store systemer som stormsenter og lignende blir påvirket av jordrotasjonen, men for små systemer som badekar og mindre betyr utformingen av selve sluket i karet mest.

 

 

 

"Over" og "under" ekvator er forøvrig svada, det kommer an på hvilken vei man holder kartet. Kan du fortelle meg hva som er "over" og "under" ekvator på dette kartet:

upsidedownworldmap.jpg

Lenke til kommentar
Det sies det at dersom man befinner seg over ekvator, så vil vannet spinne med klokken dersom du drar av proppen, fra foreksempel badekaret ditt eller vansken.

Men bor du under ekvator derimot, vil vannet spinne mot klokken.

Stemmer dette? :ermm:

Jeg har hvertfall testa det her i Norge, som er over ekvator, og ja..10 av 10 ganger så spinner vannet i en spiral med klokken og ned i sluket.

Hvis du har testa dette i den samme vasken eller det samme badekaret, og etterpå tok med deg denne vasken/badekaret sør for ekvator og monterte det der i samme vinkel i forhold til bakken, så ville vannet også der rent ut med spinn samme veien.

 

Store systemer som stormsenter og lignende blir påvirket av jordrotasjonen, men for små systemer som badekar og mindre betyr utformingen av selve sluket i karet mest.

 

 

 

"Over" og "under" ekvator er forøvrig svada, det kommer an på hvilken vei man holder kartet. Kan du fortelle meg hva som er "over" og "under" ekvator på dette kartet:

*snip*

 

Slik jeg er vant med kart, så skal nord være øverst og sør nederst. Dette kartet var jo rimelig rart siden det var snudd på hodet. Nord for ekvator og sør for ekvator er nok beste måten å si det på uansett.

 

Edit: Lite nesten support spørsmål: Kommer mopeddeler seg igjennom tollen som bildeler? Og hvordan er det med olje, vanlig moms?

Endret av storken
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en gang noe sukkertøy på Lidl.

Leste deretter at det blå fargestoffet som stod i varedeklarasjonen var forbudt i Norge. (Wikipedia)

 

Hvordan kunne de selge dette i Norge?

Er jeg den eneste som visste dette? Brøt Lidl loven? Tar Wiki feil?

 

Ifølge Wiki var mange mennesker allergisk mot stoffet.

Er dette kun deres problem? Eller bidrar det til kreft osv..?

Er ALLE blå fargestoffer farlige, eller har de et dårlig rykte kun fordi mange ikke tåler dem?

JEG kan jo spise dem uten problemer..?

 

Tror det var denne: http://en.wikipedia.org/wiki/Brilliant_Blue_FCF

 

Er dette kun et problem for dem som er allergiske?

Du vet at det finnes mennesker som hevder at amerikanske myndigheter var direkte involvert i angrepene på world trade center i 2001, og at noen hevder månelandingen var en bløff? Dette er noe av det samme. Før internett ble lister over 'farlige' tilsetningstoffer i mat kopiert opp og sirkulert blant spesielt interesserte, nå finner du slike lister på diverse nettsteder samt altså på wikipedia som jo har blitt et åpenbart mål for de som vil 'fortelle sannheten'. Finleser du wikiartikkelen ender du opp med at 'noen' mistenker denne fargen for å være farlig på måter som absolutt ikke er bevist.

Lenke til kommentar
Det sies det at dersom man befinner seg over ekvator, så vil vannet spinne med klokken dersom du drar av proppen, fra foreksempel badekaret ditt eller vansken.

Men bor du under ekvator derimot, vil vannet spinne mot klokken.

Stemmer dette? :ermm:

Jeg har hvertfall testa det her i Norge, som er over ekvator, og ja..10 av 10 ganger så spinner vannet i en spiral med klokken og ned i sluket.

Hvis du har testa dette i den samme vasken eller det samme badekaret, og etterpå tok med deg denne vasken/badekaret sør for ekvator og monterte det der i samme vinkel i forhold til bakken, så ville vannet også der rent ut med spinn samme veien.

 

Store systemer som stormsenter og lignende blir påvirket av jordrotasjonen, men for små systemer som badekar og mindre betyr utformingen av selve sluket i karet mest.

 

 

 

"Over" og "under" ekvator er forøvrig svada, det kommer an på hvilken vei man holder kartet. Kan du fortelle meg hva som er "over" og "under" ekvator på dette kartet:

upsidedownworldmap.jpg

 

Ja okey..spiller kanskje ikke noe rolle om det er over eller under ekvator.

Poenget er vell at de skifter vei avhengig av om de er på den ene siden av ekvator eller den andre.

Endret av janern21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...