Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Trodde det var bevist jeg.
Hehe, hvordan skal vi få gjort det?

 

For å skape enda mer forvirring: Aliens built the pyramids

Kan jo ikke bevise det med full sikkerhet såklart, men det burde være mulig å finne spor eller evt. instruksjoner (bevart inni en pyramide kanskje).

 

Mtp. Aliens teorien: Noen som har sett litt mye stargate kanskje? :p

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville nok heller kalt det "drasse" enn "bære".

 

De la trestokker under blokkene som fungerte som hjul.

 

Da kan du forklare meg hvordan noen greide å lage enorme byggninger 4000moh, det hvil si at det er laaangt til trærna.

 

Om ikke det er fasinerende nok, så ble byggningene lagd av steiner som veier opp til 9800tonn og skjert 100% nyaktig, det ser rett og slett ut som om det er en diamantsliper som har skjert steinene. steinene er noen av de hardeste steinene vi har, redd etter diamant..

 

Pluss en hel del andre arkitektiske undere og det faktumet at sivilisasjonen ikke greide å skrive en gang

 

Ailien er i mitt hode , faktisk en sannsynlig teori.

 

Studer bibelen, så ser du fort likheter med ailien osv...

 

Men, seff, det høres jo ganske sprøtt ut.

 

Se på dokumentaren History Channel Ancient Aliens, den tar for seg veldig mye av disse tingene.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
Kan jo ikke bevise det med full sikkerhet såklart, men det burde være mulig å finne spor eller evt. instruksjoner (bevart inni en pyramide kanskje).

 

Mtp. Aliens teorien: Noen som har sett litt mye stargate kanskje? :p

Egentlig skjønte ikke folk noe av det som de fant på ruller inni pyramidene når de oppdaget forskjellige kamrene, men på slutten av 1700-tallet fant de faktisk tilfeldig en slags rull som de ved hjelp av klarte å oversette det, siden det var ganske likt gresk.

Lenke til kommentar

Du trenger jo bare nok trestammer til å ha under blokken. Du flytter de bare fremover ettersom de kommer ut bak blokken.

 

Men jeg sier ikke at det var slik det skjedde, bare at jeg trodde det var slik.

 

 

Som sagt: Hvis det skjedde på en annen måte så er jeg svært interessert i å vite hva det var.

 

EDIT: Svarte på myrdans innlegg.

 

EDIT 2: Jeg sier heller ikke at aliens teorien er umulig, bare at den var som tatt rett ut av stargate.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Bare tannhjul ? den ble lagd før kristus mann! og den kunne regne!

Den vi annser som den moderne første dataen var også "bare" tannhjul og kunne utføre kompliserte matteoppgaver.

 

du mener ENIAC(1946)?

den som gikk på radiorør.....

eller Z3(1941), som gikk på relè?

den første moderne som kunne regne var riktignok tanhjul, men kunne bare dele, hva kaller du den første moderne datan som kunne gjøre avanserte matteoppgaver som gikk på tannhjul?

Lenke til kommentar
Bare tannhjul ? den ble lagd før kristus mann! og den kunne regne!

Den vi annser som den moderne første dataen var også "bare" tannhjul og kunne utføre kompliserte matteoppgaver.

 

du mener ENIAC(1946)?

den som gikk på radiorør.....

eller Z3(1941), som gikk på relè?

den første moderne som kunne regne var riktignok tanhjul, men kunne bare dele, hva kaller du den første moderne datan som kunne gjøre avanserte matteoppgaver som gikk på tannhjul?

 

Husker ikke hva den het, men den ble lag på 1800 tallet en gang og ble senere bygd på nytt i en "elektrisk" utgave som jeg misstenker er en av de du nevner.

Så den på et program på discovery med han karn fra top gear..

Lenke til kommentar
batteri vet de ikke da, de har funnet krukker med kobber og sølv, men kopi av en slik krukke gir 0.87V, altså ingenting merkbart,, så hvorfor de lagde det og hva de brukte det til er vel ukjent.

ingen har heller funnet noe tegn til at disse har vært koblet sammen på noen måte...

Mythbusters tok for seg dette eldgamle "batteriet" i en episode, hvor jeg tror de konkluderte med at tilbake på den tiden ville ethvert strømstøt være en slags religiøs erfaring. De hadde det også litt moro med utstyret:

 

http://www.youtube.com/watch?v=fIQU2K6KlsA

Lenke til kommentar
For en ny skøyter ville jeg trodd tidene ble bedre.

 

Så vidt jeg vet så svinger man naturlig litt til høyre når man går rett frem og ikke har noe å sikte på. Så det i et tv-program; husker ikke helt hvilket, men jeg husker at det virket troverdig.

 

Det kommer ann på om du er høyre eller venstrebeint.

Så det er forskjellig fra person til person

Lenke til kommentar
batteri vet de ikke da, de har funnet krukker med kobber og sølv, men kopi av en slik krukke gir 0.87V, altså ingenting merkbart,, så hvorfor de lagde det og hva de brukte det til er vel ukjent.

ingen har heller funnet noe tegn til at disse har vært koblet sammen på noen måte...

Mythbusters tok for seg dette eldgamle "batteriet" i en episode, hvor jeg tror de konkluderte med at tilbake på den tiden ville ethvert strømstøt være en slags religiøs erfaring. De hadde det også litt moro med utstyret:

 

http://www.youtube.com/watch?v=fIQU2K6KlsA

 

kunne vært....

det kunne også vært batteri til bilene de brukte for å frakte stein til pyramidene.

 

men, som du også kanskje husker, så seriekoblet de en rekke batterier(10 stk) og fikk hele 4 volt.

det er ca like kraftig som 3 standard AA batterier.

det har ikke blitt funnet noe tegn til at de ble seriekoblet.

 

hva mythbusters mente det kunne vært brukt til:

- electro-plating

- pain relief with accupuncture

- experiencing God

 

er youtube video om den dataen jeg pratet om, bare at den er rekonstruert..

Skal vist nok være mange ganger mere avansert enn en klokke..

 

en klokke er ganske simpel konstruksjon også da, handler kun om å endre tannhjul fra en hastighet til en annen.

sier ikke at den ikke er avansert, men det er fortsatt bare tannhjul...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

det er en liten ting jeg lurer på.

 

en pc har et operativsystem som gjør at masse random tall og bokstaver blir gjort om til kommandoer.

 

I verden har vi atomer som igjen er bygget opp av opp og ned kvarkene, men hva er det som bestemmer hva som gjør en kvark gjør akkurat det den gjør, hva er det som gir kommandoen at når ett atom har ett elektron i ytterste skall, at det gir ifra seg det elektronet til ett atom med 7 elektroner i ytterste skall. hva er det som gjør at disse små random partiklene gjør det de gjør?

Hva er universets "operativsystem?"

Lenke til kommentar
det er en liten ting jeg lurer på.

 

en pc har et operativsystem som gjør at masse random tall og bokstaver blir gjort om til kommandoer.

 

I verden har vi atomer som igjen er bygget opp av opp og ned kvarkene, men hva er det som bestemmer hva som gjør en kvark gjør akkurat det den gjør, hva er det som gir kommandoen at når ett atom har ett elektron i ytterste skall, at det gir ifra seg det elektronet til ett atom med 7 elektroner i ytterste skall. hva er det som gjør at disse små random partiklene gjør det de gjør?

Hva er universets "operativsystem?"

 

Tror hodet mitt slo sprekker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...