Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte på det jeg og, men fikk ikke se i vilken sammenheng + at han skrev "det kniper", pleier man ikke si det kniper når man må ordentlig tømme ryggraden? hehe :p

Jeg er vel ikke den eneste som har opplevd det? Det kan feks være som at man skulle trodd man fikk et knottbitt, men det er ingenting der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

rett før mobilen får en melding eller når den ringer og den er i nærheten av en radio så kommer det ofte "ditt dirritt dirrittitit diiiiiit". hvorfor er det ikke bare "diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit" uten mellomrom? jeg tror det blir slik først når jeg tar telefonen.

Lenke til kommentar
rett før mobilen får en melding eller når den ringer og den er i nærheten av en radio så kommer det ofte "ditt dirritt dirrittitit diiiiiit". hvorfor er det ikke bare "diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit" uten mellomrom? jeg tror det blir slik først når jeg tar telefonen.

Diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit ville vært et kontinuerlig signal, men siden det sendes data så er det en del mellomrom i det. Hvis du har hørt et modem koble seg til så kan du sammenligne det med det.

Lenke til kommentar
Når man plutselig begynner å klø, eller kjenner noe kniper, hva er det egentlig?

Ingen som vet dette?

Etter hva moren min forklarte meg (lege) så er det bare nerver som ved et uhell sender ut signaler om at det klør på bestemte steder. Men, den psykologiske delen (mygg i rommet) er en forsvarsmekanisme kroppen har innebygd.

Lenke til kommentar

Ved influensa får en feber, som er en av kroppens forsvarsfunksjoner for å gjøre det utrivelig for sykdommen i kroppen. Feberen gjør jo at kroppstemperaturen stiger.

Vil det si at dersom en får influensa og tilbringer mesteparten av tiden under sykdomsforløpet i en glovarm sauna, så blir en fortere frisk?

Lenke til kommentar

Man får ikke feber for å drepe eller gjøre det ubehagelig for noenting så vidt meg bekjent. Men man får derimot feber fordi kroppen går på "overdrive" for å stoppe infeksjonen.

Så en badstu er nok ikke et ideelt sted ved feber nei. Er en grunn for at kroppen skal ha 37 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...