Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 MMmmm men hva er det som fororsaker denne varmen? Er det på samme måte som en lyspære med en tynn tråd som blir belastet og jo mer så blir det varmere og gløder? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jepp. Det er en viss motstand i alle elektriske komponenter (i alt egentlig, også ditt eget kjøtt og bein), og jo mer denne motstanden blir belastet, jo varmere blir den. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Men ved høyere temperaturer så vill resistansen øke, right? Og dermed dårligere prestasjon. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Nå er jeg ikke helt inne i elektronikk da mine elektrokunnskaper kun er TIP-elektro. Men om jeg ikke tar feil, så ja, og dette er vel grunnen til at prosessorer ikke kan overklokkes uendelig. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Når man plutselig begynner å klø, eller kjenner noe kniper, hva er det egentlig? Ingen som vet dette? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Du må drite? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Du må drite? Hvis han f.eks. klør på armen, må da han ikke nødvendigvis drite? Haha Men jeg vet at det kan klø litt og sånn hvis håret vokser (hvor som helst). Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Tenkte på det jeg og, men fikk ikke se i vilken sammenheng + at han skrev "det kniper", pleier man ikke si det kniper når man må ordentlig tømme ryggraden? hehe Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hvor mye informasjon kan en menneskehjerne holde på, målt i byte? Jeg lurer fortsatt på noe annet jeg spurte om: Jeg leste noe interessant i dag. Se på nr. 10. http://www.dagbladet.no/2009/07/03/magasin...kologi/7014122/ Vil det si at hvis jeg, for eksempel, vil ha draget på damene, så bør jeg tenke på og lese om personer som har draget på damene? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Tenkte på det jeg og, men fikk ikke se i vilken sammenheng + at han skrev "det kniper", pleier man ikke si det kniper når man må ordentlig tømme ryggraden? hehe Jeg er vel ikke den eneste som har opplevd det? Det kan feks være som at man skulle trodd man fikk et knottbitt, men det er ingenting der. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Når man plutselig begynner å klø, eller kjenner noe kniper, hva er det egentlig? Ingen som vet dette? Mener du den psykologiske delen av det? Når stankelbein kommer inn vinduet mitt en sen sommerkveld, og jeg knerter stakkaren, så klør det rundt omkring på kroppen i timevis etter på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 rett før mobilen får en melding eller når den ringer og den er i nærheten av en radio så kommer det ofte "ditt dirritt dirrittitit diiiiiit". hvorfor er det ikke bare "diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit" uten mellomrom? jeg tror det blir slik først når jeg tar telefonen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Har nok noe med kommunikasjonen mellom senderen og telefonen. Noe forenklet kan man kanskje si: Er du der? Ja, eg er her. Ok, eg har en samtale til ditt nummer. Ok, eg er klar. Da er du tilkoblet og lyden er konstant. Bare en teori. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 rett før mobilen får en melding eller når den ringer og den er i nærheten av en radio så kommer det ofte "ditt dirritt dirrittitit diiiiiit". hvorfor er det ikke bare "diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit" uten mellomrom? jeg tror det blir slik først når jeg tar telefonen. Diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit ville vært et kontinuerlig signal, men siden det sendes data så er det en del mellomrom i det. Hvis du har hørt et modem koble seg til så kan du sammenligne det med det. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Når man plutselig begynner å klø, eller kjenner noe kniper, hva er det egentlig? Ingen som vet dette? Etter hva moren min forklarte meg (lege) så er det bare nerver som ved et uhell sender ut signaler om at det klør på bestemte steder. Men, den psykologiske delen (mygg i rommet) er en forsvarsmekanisme kroppen har innebygd. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hater nå du klør når du ikke kan klø og det bare aldri vill stoppe helt og klø det blir bare verre og intenst xD Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 I Marinen i 2006 fikk jeg de vaksinene som sjøfolk må ha. Hvilke sykdommer er jeg beskyttet mot? Hvor lenge varer de? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Sjøsyke? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ved influensa får en feber, som er en av kroppens forsvarsfunksjoner for å gjøre det utrivelig for sykdommen i kroppen. Feberen gjør jo at kroppstemperaturen stiger. Vil det si at dersom en får influensa og tilbringer mesteparten av tiden under sykdomsforløpet i en glovarm sauna, så blir en fortere frisk? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Man får ikke feber for å drepe eller gjøre det ubehagelig for noenting så vidt meg bekjent. Men man får derimot feber fordi kroppen går på "overdrive" for å stoppe infeksjonen. Så en badstu er nok ikke et ideelt sted ved feber nei. Er en grunn for at kroppen skal ha 37 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå