Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor langt kan man falle å lande på en hard overflate å overleve?

Med max flaks tror jeg du kan falle så høyt du bare vil... Luftmotstanden gjør at du får en begrenset terminalfart, og med denne farten kan du overleve. Merk at du mest sannsynlig vil dø i denne farten, men det skal være mulig å overleve. Det stod noe om dette i fysikkboka mi i fjor. Se også http://en.wikipedia.org/wiki/Free_fall#Surviving_falls

For å overleve må du falle mot bakken liggende på magen, slik at luftmotstanden blir størst mulig. Dersom du faller nedover som en pil (føtter eller hode først) blir farten mye høyere. I siste sekund må du derimot endre retning, slik at beina kommer først. Forhåpentlig vis blir disse knust på en slik måte at det bremser farten nok til at du overlever. Etter dette trenger du i beste fall umiddelbar førstehjelp, samt få medisinsk behandling fort.

Lenke til kommentar
Men for guds skyld, les den på engelsk. Den norske oversettelsen er ikke Adams verdig.

Ja, jeg tenkte på engelsk, den blir ikke i vanskeligste laget for meg? Jeg er stødig i engelsk, men vil ikke overvurdere meg selv heller. Kusina mi på noen-og-tjue sa den var litt harsh :p

 

For å si det sånn, er den tyngre enn Silmarillion?

Lenke til kommentar

Vil tro det er der skiltet står, på bakkenivå.

 

Grunnen er vel for kuriositetens skyld tenker eg. Folk kan få noe å følge med på, lære noe nytt. Man må ikke alltid lære noe nyttig. Bare spør Radioresepsjonen. Er nok av interessante fakta som slett ikke er nyttig å kunne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hørte på radioen at noen røykvarslere som var ioniserende(VELDIG SANNSYNLIG AT JEG TAR FEIL PÅ HVA DET KALLES!!!) de var i allefall radioaktive på noe vis og at de var ulovlig smuglet inn til norske avfalls mottak.

 

spørsmålet mitt er, jeg har sett minst en røykvarsler med tegnet for radioaktivitet på seg. er de ulovlige?

Lenke til kommentar
hørte på radioen at noen røykvarslere som var ioniserende(VELDIG SANNSYNLIG AT JEG TAR FEIL PÅ HVA DET KALLES!!!) de var i allefall radioaktive på noe vis og at de var ulovlig smuglet inn til norske avfalls mottak.

 

spørsmålet mitt er, jeg har sett minst en røykvarsler med tegnet for radioaktivitet på seg. er de ulovlige?

 

Nei.

 

Er et helt vanlig prinsipp. Problemet med disse som var på nyhetene vil eg tro er (uten å ha sett nyheten skikkelig) at disse skulle kasseres da de over tid blir "brukt opp". Og siden de skal kasseres så er det jo spesialavfall deluxe siden kilden er radioaktiv. Det firmaet prøvde på var jo å importere de brukte inn til norge for å selge de på nytt her. Ikke helt lov.

 

Er null delt på null lik 1?

 

Hvor var du på grunnskolen?

 

Du har 0 epler og vil dele med ingen personer. Så tror du at alle 0 personene sitter igjen med ett eple hver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...