Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min slektnings støvler gikk ikke i stykker pga. manglende skokrem.

Til tross for manglende vedlikehold er læret i fin stand. Det er sålene som sprekker og tar inn vann...

 

Ja, vi kjenner en offiser. Hva slags pris kan han få på disse støvlene?

Noen rabatt til ansatte?

 

Og forresten... Jeg var i militæret i forfjord, og har fremdeles mitt grønne kort. Slipper jeg inn i leiren med det nå?

Kan jeg KJØPE effekter på det stedet hvor vi fikk slikt utlevert da jeg begynte der?

Lenke til kommentar
Lite tillegg til helium-debatten:

Vil ikke helium skape bobler i blodet og/eller i all hovedsak samle seg i hodet ? Ergo hvis du puster for mye av det vil det skapes store bobler i hjernen som hindrer oksygenopptak til vitale deler og lede til hjerneskade ?

 

Om du puster helium, vil det nok bli med rundt i blodomløpet i samme grad som nitrogen blir med. Men så lenge du ikke endrer trykket, så vil det ikke oppstå bobler.

For at helium skal danne bobler i blodet må det foregå en trykkreduksjon.

 

Dykkersyken er et godt eksempel på dette, da dette er nettopp nitrogen- og heliumbobler i blodet. Dette skjer ved at i førsterekke nitrogen tilføres i blodet under høyt trykk, og når dykkeren stiger for fort, vil dette nitrogenet frigjøres fortere enn kroppen klarer å skille det ut igjennom lungene, og bobler oppstår.

Samme som skjer i ei brusflaske når du åpner korken, bare at det er CO2, og ikke nitrogen.

 

Så nei, så lenge du ikke dykker med helium i pustegassen, så tviler jeg veldig sterkt på at du klarer å skape bobler av helium i blodet.

Lenke til kommentar
Min slektnings støvler gikk ikke i stykker pga. manglende skokrem.

Til tross for manglende vedlikehold er læret i fin stand. Det er sålene som sprekker og tar inn vann...

 

Ja, vi kjenner en offiser. Hva slags pris kan han få på disse støvlene?

Noen rabatt til ansatte?

 

Og forresten... Jeg var i militæret i forfjord, og har fremdeles mitt grønne kort. Slipper jeg inn i leiren med det nå?

Kan jeg KJØPE effekter på det stedet hvor vi fikk slikt utlevert da jeg begynte der?

 

Be han si at han har "mistet" skoene sine, da får han kjøpt nye...

Bedre å kjøpe fra en nettbutikk, hvis det ikke er overprisa til 1000

Lenke til kommentar

Er ikke interessert i å lure eller svindle.

Men hvis militæret selger dem billigere enn nettbutikkene, er det penger å spare ved å la offiseren handle for oss.

Spørsmålet er om militæret går med på det.

 

Jeg overså også den uthevede teksten første gang...

Folk må bli flinkere til å skrive med følelse, å skrive uten bold/kursiv/underline er som å snakke som Vidar Theisen. :-)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Først om Helium-diskusjonen: Helium er ikke farlig å puste inn. Men det er selvsagt farlig å puste for lite Oksygen. F.eks kan man gjerne puste en blanding av 80% Helium og 20% Oksygen året rundt helt problemfritt.

 

Lite tillegg til helium-debatten: Vil ikke helium skape bobler i blodet og/eller i all hovedsak samle seg i hodet ? Ergo hvis du puster for mye av det vil det skapes store bobler i hjernen som hindrer oksygenopptak til vitale deler og lede til hjerneskade ?

Helium danner ikke boler i blodet ved normale omstendigheter. (Kun ved alt for rask oppstigning fra store dyp.)

Lenke til kommentar
må det oksygen til for at noe skal råtne?

Ikke nødvendigvis. Det finnes både aerobe og anaerobe bakterier som bryter ned vev, men forråtnelsen vil gå mye tregere. Under visse forhold (kaldt, tørt eller egnet pH) kan vev bli liggende svært lenge uten å råtne. F.eks kan man plukke opp trestokker som har ligget dypt i en myr i flere tusen år og den ser nokså intakt ut.

 

om det må til, hvordan vil noen se ut om de dør og man legger de i ett rom som suger ut oksygenet?

Godt bevarte lik kan se ut som ismannen Ötsi eller en mumie.

Lenke til kommentar

Det koster visst mellom $150-$2000 (for store backpieces), men du blir ikke tatovert av "stjernene" fra showet med mindre du bestiller via nettsiden til The Learning Channel, for de jobber i forskjellige butikker rundt i USA når de ikke filmer showet og må bestilles ned til Miami. Det er sikkert enda dyrere. Finner noen kundeerfaringer (google) som har truffet på flere av show-folkene i butikken når de har vært innom og blitt tatovert av dem, men det er ikke noe garanti siden de har egne shops rundt omkring og reiser mye rundt.

 

Også kan man få gjort samme jobben 5 ganger billigere hos noen andre som er like dyktige men ikke har vært på TV..

 

Her er en tråd om erfaringer:

http://community.discovery.com/eve/forums/...08/m/1901969408

 

Ei dame sier hun har en stor blomst som snor seg opp fra hælen til ankelen som kosta $100 et annet sted, mens hun betalte $200 for en liten blomst i nakken på MI. De er visstok også veldig fullbooket for mange måneder fremover, så sjansen for å bare gå inn, snakke med Nunez og få en tattis samme dag er lik 0.5%

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...