Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det sånn at håret på hodet og i trynet fortsetter å vokse hele tiden, mens resten av håret på kroppen bare blir noen tommer langt?

 

Man klipper håret og barberer seg i ansiktet.

 

Begynn å barber deg på kassen så skal du se vekst der også :)

 

Det vokser vel forøvrig stort sett hele tiden, men det vokser raskere noen steder. Eg har f.eks betydelig mye mer hår i brystregionen nå enn for bare 6-7 år siden. Og ser eg på min far så tror eg ikke veksten vil avta med det første :!:

 

Er bass farlig for hørselen da? Isåfall (jeg regner egentlig med det er det), hvor høyt kan man spille før man bør bynne å tenke på hørselen?

 

83dB er et magisk tall i bedriften eg jobber i. Har noe med antall timer eksponering osv. Over 90dB så er det påbudt med hørselsvern.

 

Hva som er farligst for hørselen beror vel en del på lydtrykket også. At høyfrekvente lyder skader tidligst kommer vel mest av at flimmerhårene osv som tar seg av "høringen" er mye tynnere og spinklere for høye frekvenser enn de for bass. Nett som gitarstrengene.

Lenke til kommentar
er vel rundt 90db tror jeg, samme med høyfrekvens.

Tror lave og høye toner er like farlige for øret, bare på forskjellige måter.

Høye toner kan ødelegge sånn at du ikke hører høye toner lengre og bass gjør at du oppfatter bass dårligere.

Hvor lenge man eksponeres har også mye å si. Man tåler mindre jo lengre tids eksponering det er snakk om.

 

Hvorfor er det sånn at håret på hodet og i trynet fortsetter å vokse hele tiden, mens resten av håret på kroppen bare blir noen tommer langt?

 

Man klipper håret og barberer seg i ansiktet.

 

Begynn å barber deg på kassen så skal du se vekst der også :)

At man får mer hår når man har barbert seg er en myte. Likedes at håret blir tykkere av barbering.

Lenke til kommentar
er vel rundt 90db tror jeg, samme med høyfrekvens.

Tror lave og høye toner er like farlige for øret, bare på forskjellige måter.

Høye toner kan ødelegge sånn at du ikke hører høye toner lengre og bass gjør at du oppfatter bass dårligere.

 

Det stemmer nok ganske godt, personlig har jeg fått "diskant-sjokk" på mitt høyre øre, har hatt en høyfrekvent piping nå i en god del måneder. Var ikke spesielt høy lyd jeg hørte på, men derimot spesielt lys lyd. Så det funker sikkert fint med motsatt virkning også.

Endret av runesole
Lenke til kommentar
At man får mer hår når man har barbert seg er en myte. Likedes at håret blir tykkere av barbering.
Men eg sa at det vokser raskere. Og det er da ingen myte?

Det vokser ikke raskere, blir tykkere eller noe slikt. Men hår har vokse- og hvileperioder, så ikke alt hår vokser om gangen. Om man derimot barberer seg kan man lugge eller skade noe av håret, og man aktiverer derfor vokseperioden i flere hårstrå samtidig.

Lenke til kommentar
En slektning elsker sine autentiske militærstøvler, og går med dem hver dag.

Nå er de fullstendig utslitt.

Hvor kan slektningen min kjøpe helt nye støvler billigst mulig?

 

Google det da vet du, er en del nettbutikker som selger orginale militær utstyr.

Hvis du skjenner en i militærer så kan du få han til å kjøpe det der.

Lenke til kommentar
En slektning elsker sine autentiske militærstøvler, og går med dem hver dag.

Nå er de fullstendig utslitt.

Hvor kan slektningen min kjøpe helt nye støvler billigst mulig?

 

Google det da vet du, er en del nettbutikker som selger orginale militær utstyr.

Hvis du skjenner en i militærer så kan du få han til å kjøpe det der.

 

Nei, du kan ikke kjøpe m77 støvler i militæret til sivil bruk.

 

Det finnes flere leverandører til sivile, som du selvfølgelig selv kan finne vha allmektige google. Legg dog merke til at det skal visst være stor forskjell de forskjellige støvelprodusentene.

Jeg vil imidlertid anbefale slektningen din å forsøke å finne en annen støvelmodell som sannsynligvis er bedre til den prisen du må betale for m77. (ca1200kr)

 

Forresten: Nå vet ikke jeg hvor stor kjennskap du/han har til støvelvedlikehold, men det kan godt hende at de varer en god stund til hvis han investerer in en boks sort skokrem til 25kr. (Noe han i alle fall bør gjøre dersom han kjøper et nytt par.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...