Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

t9 ordliste fikser det.

Hvis ikke så kan du trykke en pil fremover, men om det er raskere enn å vente vet jeg ikke.

Det jeg gjør er å bruke en knapp på siden av telefonen (zoom-knappen til kameraet) i stedet for pil fremover. Det skjer ingenting utenom at jeg kan trykke på samme tall/bokstavgruppe umiddelbart etter å ha trykket på denne zoom-knappen. Det er mer effektivt, fordi jeg kan bruke tommelen på venstre hånd for å trykke den inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det sant at fugleunger blir avvist av foreldrene sine hvis de lukter av at mennesker har tatt på dem? Har hørt det er sant, men jeg har også hørt at det bare er en myte.

Det stemmer, men gjelder ikke alle fugleslag. Jeg er bare ikke sikker på hvilke det gjelder og hvilke det ikke gjelder. Fuglene bruker blant annet lukt for å identifisere ungene. Dersom det lukter menneske av ungene så skjønner de ikke at det er deres egne unger.

 

Hvis Mr. X røyker fast fra han er 18 til han er 60, og allikavel lever til han er 90, da har han ikke røyket de siste 30 årene at sitt liv. Er lungene fortsatt svarte ved obduksjonen? Eller blir de rene ved å puste i 30 år i ren skogsluft?

Oppsamlet tjære kan vistnok reduseres og forsvinne på lang sikt ved å holde seg røykfri. Men det vil være andre skader på lungene som ikke forsvinner.

Lenke til kommentar
Hvis Mr. X røyker fast fra han er 18 til han er 60, og allikavel lever til han er 90, da har han ikke røyket de siste 30 årene at sitt liv. Er lungene fortsatt svarte ved obduksjonen? Eller blir de rene ved å puste i 30 år i ren skogsluft?

Det kan variere hvor lang tid det tar før kroppen klarer å rense lungene. Sansynligvis går det også tregere i høy alder. Tjæren forsvinner etter 5 år, sier noen kilder, blant annet den under her.

 

I tillegg til lungeskader kommer også hjerte- og karsykdommer.

 

 

http://www.doktoronline.no/qa/forum/3/qa295545.html

Lenke til kommentar
hva blir neste HD? på det første splinter cell står det "HDTV 480p" (ikke at det har det). så vet jeg at det er 720 og 1080, men hva blir det nest? om 1080 kalles full HD, vil det neste også kalles full HD?

 

Jeg er ikke sikker på hva jeg skriver nå, så korriger meg om jeg tar feil. Digitale kinoer har idag en oppløsning på maksimalt 4096×2160 piksler, så jeg antar at det blir neste trinn. Dere kan lese mer her

Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at det var en i TV programmet Step by Step som døde av å puste inn veldig mye helium på èn dag. (Han skulle ha en spesiell stemme til showet)

 

Er mulig det er bare bullshit dog :/

Det er flere eksempler på at folk har dødd av å ha inhalert for mye helium. Så det er nok ikke bare tull.

Lenke til kommentar

Det er derfor det er farlig å puste inn fra heliumballonger flere ganger på rad.

Når du fyller lungene med helium sier deg seg selv at det er lite oksygen der. Om du gjør dette flere ganger på rad tror hjernen din at den puster, men den får ikke noe oksygen.

Dermed kan du få hjerneskade som følge av mangel på oksygen, og i verstefall dø.

 

Derfor skal du alltid fylle lungene med luft et par ganger mellom hver gang du trekker de fulle med helium fra ballonger.

Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at det var en i TV programmet Step by Step som døde av å puste inn veldig mye helium på èn dag. (Han skulle ha en spesiell stemme til showet)

 

Er mulig det er bare bullshit dog :/

Det er flere eksempler på at folk har dødd av å ha inhalert for mye helium. Så det er nok ikke bare tull.

 

Det har jeg svært liten tro på. Helium er da på ingen måte skadelig for lungene? Og siden det heller ikke blir noen "metning" over tid, kan ikke se at det skulle være noe problematisk å puste for mye helium i løpet av en dag.

I verste fall blir du kanskje bevistløs hvis du holder på for lenge av gangen. Men det går selvfølgelig over så snart du puster oksygenholdig luft igjen.

 

Når det er sagt, så er det klart at du kan dø hvis du over tid oppholder deg i et rom fylt med bare helium. (Slik som feks disse idiotene etter sigende gjorde)

Endret av beerformyhorses
Lenke til kommentar

Jeg synes også det er noe merkelig over at man kan dø av å «inhalere veldig mye helium på én dag» - det helium gjør er jo å ta plassen til oksygenet som burde vært i lungene, så man skulle jo tro at man i verste fall besvimer, og da vil sannsynligvis heliumet luftes ut innen rimelig tid. Nå er selvsagt ikke dette å anbefale heller, for all del, men som beerformyhorses sier så er jo ikke helium i seg selv skadelig for lungene.

Lenke til kommentar
Det er ikke lungene som tar skade av helium, men hjernen grunnet oksygenmangler.

Og det er flere eksempler på at til og med dødsfall har skjedd.

 

Første treff på google:

http://www.sptimes.com/2006/06/03/Tampabay..._under_de.shtml

 

Har du faktisk giddet å lese linken du poster? Jeg har linket til den samme saken to innlegg over. (Dog en annen avis) Hvis du leser saken ser du at den ikke er relevant for det du skriver.

 

Før hjernen tar skade av oksygenmangel vil du miste bevisthet, og dermed puste inn forhåpentligvis frisk luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...