Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

noen som gøyal info og bilder av gamle datamaskiner med for eksempel 1MB HDD? så ett bilde en gang av en stor datamskin som lignet noe industrielt monsterverktøy og det stod at en slik ville være tilgjengelig for vanlige folk i år 2000 og noe tror jeg.

Verdens første personlige datamaskin som kunne leveres med harddisk var Apple III i 1981. Den første Apple III-harddisken var en ekstern disk på hele 5 MB, og på den tiden trodde ingen at det var mulig å fylle en så diger harddisk med data, i hvert fall ikke før århundreskiftet ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg tror ikke noen vil ha "svindel" i navnet sitt på noe språk fordi det er meningen å svindle folk.

 

hun som mener hun er dame, men ser og høre ut som en man, en eller annen løper. de snakker om at hun skal kjønnstestes og at det tar flere dager. har de ikke lov til å dra ned buksa hennes? tester de for hormoner? for det ser ut som hun har en overdose av testosteron i seg.

Lenke til kommentar
hun som mener hun er dame, men ser og høre ut som en man, en eller annen løper. de snakker om at hun skal kjønnstestes og at det tar flere dager. har de ikke lov til å dra ned buksa hennes? tester de for hormoner? for det ser ut som hun har en overdose av testosteron i seg.

Caster Semenya for ordens skyld. Vet ikke svaret på spørsmålet ditt, bortsett fra det jeg har utheva. Det sier vel seg selv :)

Endret av niko_90
Lenke til kommentar
Hvorfor svetter man mest i armhulene?

Fordi det i disse svettekjertlene også sitter en rekke luktkjertler. Disse luktkjertlene utskiller spesielle feromoner som skal tiltrekke seg det motsatte kjønn. Det fuktige miljøet gjør at feromonduften blir forsterket. Hårveksten i armhulene og i nærheten av kjønnsorganene har til oppgave å ytterligere forsterke effekten av kjønnsferomonene.

 

I den moderne verden er naturlig svettelukt noe vi forsøker å dempe mest mulig med f.eks antiperspiranter, stoffblandinger som tetter igjen svetteporene i armhulene med bl.a aluminium og derved hindrer at vi svetter der. Noen bruker i tillegg en parfyme som i tillegg til "godlukt" også bl.a inneholder samme typen kjønnsferomoner som vi opprinnelig skilte ut i armhulene.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mange firmaer med 'con' i navnet? Con er jo engelsk for 'svindel'.

Er de virkelig interessert i å kun svindle folk som ikke forstår engelsk?

 

Mange av firmaene med con i navnet driver med virksomhet relatert til betong (concrete)

 

AtW

Stemmer det, sammen med mange firmaer som driver med (eller påstår at driver med) konsulenttjenester(consulting).

Lenke til kommentar

hvorfor er sprintere så ufattelig svære? altså, jeg skjønner jo at de må explosiv styrke i underkroppen, men nøyaktig hvordan bidrar en muskuløs overkropp til mer fart? man bruker vel hovedsakelig kun beina, så ekstra vekt på overkroppen burde, utifra min dumme tankegang, slakke ned sprinteren... men det gjør det tydeligvis ikke. noen forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Jo tyngre armer, jo mere momentum får de for fremdriften. Tung overkropp gir mere tyngde og tyngre folk aker som kjent fortere med kjelke enn bittesmå tynne folk. De har også ekstremt lav fettprosent så musklene lettere vises under huden.

 

Alt de gjør er eksplosivt, 100/200 meter sprintere greier f.eks. ikke springe 400/800 meter. Teknikken innebærer bruk av armene like mye som beina. Prøv å sprinte uten å bruke armene så ser du hvorfor det ikke er en god ide.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...