Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

slike små lys som er på for eksempel TV, forsterker, CD brenner, tastatur for å vise om caps lock er på og på PCen for å vise at den er på og om den jobber. hvor lenge varer slike? jeg har ALDRI vært borti noen slike som ikke funker lenger som jeg vet.

Det er lav-effekts LED og de er som regel garantert å vare minst 100 000 timer (11,4 år) ved mest mulig ugunstige forhold (høy temperatur) og varer i normalt mye lengre enn den garanterte perioden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slike små lys som er på for eksempel TV, forsterker, CD brenner, tastatur for å vise om caps lock er på og på PCen for å vise at den er på og om den jobber. hvor lenge varer slike? jeg har ALDRI vært borti noen slike som ikke funker lenger som jeg vet.

Det er lav-effekts LED og de er som regel garantert å vare minst 100 000 timer (11,4 år) ved mest mulig ugunstige forhold (høy temperatur) og varer i normalt mye lengre enn den garanterte perioden.

Hva med "vanlige" LED, hvor lenge varer de?

Lenke til kommentar

Man kan leve av syntetisk mat. Menneskekroppen er fin den, kan tilpasse seg det meste; og med kunnskapen vi har idag er det mulig å leve på en utrolig snever og syntetisk kost om man vil det.

 

Funfact: grandiosa inneholder nok av det meste til at man kan overleve over tid på kun grandiosa. Dog, plukker man av paprikaen er det nok til at man plutselig får mangelsykdommer.

Lenke til kommentar
...

Funfact: grandiosa inneholder nok av det meste til at man kan overleve over tid på kun grandiosa. Dog, plukker man av paprikaen er det nok til at man plutselig får mangelsykdommer.

 

Kilde? Det er klart du kan overleve en stund på kun grandiosa, men for å være fair kan de fleste overleve ca 3uker uten noe mat i det hele tatt.

Dette er kun spekulasjon fra min side, men jeg hadde blitt meget overrasket hvis du hadde unngått alvorlige komplikasjoner etter et år på grandis og vann alene. Vitaminmangel er nok det mest akutte problemet ditt.

Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk tror vi kan leve av "plast og syntetisk mat"? (Barn av regnbuen)

Husker jeg synes den sangen var dritskummel når vi sang den på barneskolen. Bunner denne påstanden i noe som har skjedd, eller er det bare skremselspropaganda?

Du kan leve av 100% syntetisk mat så lenge den inneholder alt du trenger av næringsstoffer. At maten er syntetisk betyr bare at den er laget av mennesker, det har ikke noe med hvor næringsrik den er eller hvor skadelig den er.

Lenke til kommentar
Hva med "vanlige" LED, hvor lenge varer de?

20 000 - 100 000 timer. Høyeffekt LED (0,1W og mer) kan vare betydelig kortere dersom man tyner opp lysstyrken eller har dårlig kjøling/høy temperatur.

 

Senker man lysstyrken under spec og unngår høye temperaturer kan de vare langt over 1 000 000 timer.

 

Er det noen som faktisk tror vi kan leve av "plast og syntetisk mat"? (Barn av regnbuen) Husker jeg synes den sangen var dritskummel når vi sang den på barneskolen. Bunner denne påstanden i noe som har skjedd, eller er det bare skremselspropaganda?

Skremselspropaganda fra Lillebjørn/ytre venstresiden. Det aller meste vi spiser i dag er syntetisk. Selv vanlige kyr, gris og kylling har vært genetisk avlet frem i århundrer.

 

Det var en studentveileder som fortalte om en student som levde flere måneder på kun grandiosa og cola, og til slutt fikk problemer med en eller annen mangelsykdom på grunn av at han ikke fikk i seg nok vitaminer, og paprika inneholdt den vitaminen som gikk konkret på den sykdommen.

Jeg har hørt samme vandrehistorie men da var det makaroni + ketchup i flere måneder.

Lenke til kommentar
Det var en studentveileder som fortalte om en student som levde flere måneder på kun grandiosa og cola, og til slutt fikk problemer med en eller annen mangelsykdom på grunn av at han ikke fikk i seg nok vitaminer, og paprika inneholdt den vitaminen som gikk konkret på den sykdommen.

Jeg har hørt samme vandrehistorie men da var det makaroni + ketchup i flere måneder.

 

Så da er altså Grandiosa sunnere enn McDonalds mat? :p

(kilde: Supersize me)

Lenke til kommentar
Så da er altså Grandiosa sunnere enn McDonalds mat? :p

(kilde: Supersize me)

 

Det kommer helt an på:

Feks er det for de fleste ikke så altfor usunn mat å spise quarter-poundere, kyllingsandwicher og evt. salater/frukt og grønt fra Mickey D. Har større tro på at du kan overleve der på ubestemt tid. Frihetsfrityretter er dog skumle saker.

http://eatthis.menshealth.com

Endret av beerformyhorses
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...