Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, 40km\t er vel ikke en umulighet med dopbruk, når de allerede når rundt 36km\t?

 

Når vel opp i 40 km/t allerede nå?

 

100 meteren på 9.58 sekunder gir en snittfart på ((100 / 9,58) * 3,6) = 37,58 km/t. Dette inkluderer oppstarten på løpet, hvor løperen først må akselere opp i fart. Vil tro toppfarten kan komme opp i 40 km/t; er ihvertfall ikke en umulighet :)

Endret av Nissen
Lenke til kommentar

Men mest imponerende er hvor fort de beste løper ei mil (10.000 meter). I 2005 løp etiopiske Kenenisa Bekele denne distansen på 26:17,53, noe som gir en snitthastighet på ca 22,8 km/t. De fleste av oss vil faktisk være godt fornøyd hvis vi klarer å sykle samme distanse på like god tid.

 

Når noen til og med klarer å løpe nesten like fort en hel maraton, 42 km, da er det bare å bøye seg i støvet. Selv om det kan være forferdelig kjedelig å se noen løpe og løpe og løpe og løpe og løpe og ... Heldigvis pleier TV-prosentene å legge inn andre øvelser mens mila eller maraton løpes.

Lenke til kommentar
Men mest imponerende er hvor fort de beste løper ei mil (10.000 meter). I 2005 løp etiopiske Kenenisa Bekele denne distansen på 26:17,53, noe som gir en snitthastighet på ca 22,8 km/t. De fleste av oss vil faktisk være godt fornøyd hvis vi klarer å sykle samme distanse på like god tid.

 

Når noen til og med klarer å løpe nesten like fort en hel maraton, 42 km, da er det bare å bøye seg i støvet. Selv om det kan være forferdelig kjedelig å se noen løpe og løpe og løpe og løpe og løpe og ... Heldigvis pleier TV-prosentene å legge inn andre øvelser mens mila eller maraton løpes.

 

Endel hadde vært fornøyd om de løp 60-meteren i den farta også :) (tilsvarer 60-meteren på litt under 10 sekund). Det er som du sier, ekstremt imponerende hvor høy fart folk kan holde på slike langdistanseløp.

 

AtW

Lenke til kommentar

http://www.ssb.no/emner/03/05/lovbrudde/ta...7-08-13-05.html

mellom 25 og 50

Google er din venn

 

ref. linken til SSB

Hva er "annen seksualforbrytelse"? Dvs ikke voldtekt, incest eller pedofili. Kanskje jeg er lite oppfinnsom, men jeg kan ikke tenke meg så mange andre ting som er forbudt. (Kan det være blotting/kikking/nakenfotografering?)

 

 

## dobbelpost slåtts sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Tja, 40km\t er vel ikke en umulighet med dopbruk, når de allerede når rundt 36km\t?

 

Når vel opp i 40 km/t allerede nå?

 

100 meteren på 9.58 sekunder gir en snittfart på ((100 / 9,58) * 3,6) = 37,58 km/t. Dette inkluderer oppstarten på løpet, hvor løperen først må akselere opp i fart. Vil tro toppfarten kan komme opp i 40 km/t; er ihvertfall ikke en umulighet :)

 

Er nysgjerrig på formelen, hvor kommer 3,6 fra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

slike små lys som er på for eksempel TV, forsterker, CD brenner, tastatur for å vise om caps lock er på og på PCen for å vise at den er på og om den jobber. hvor lenge varer slike? jeg har ALDRI vært borti noen slike som ikke funker lenger som jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...