Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

MMkay, men det er jo mye lysere om sommeren, sover man mindre da? :p

Det går sikkert lenger tilbake enn det. Alle kommer fra ca. rundt ekvator. Altså er dette med sesonger blåst ut av vinduet(som også slipper inn lys så vi ikke får sove).

I tillegg hadde folk en tendens til å bo i huler..

 

Edit: herre gud jeg er smart vist jeg bare roter rundt i min egen logikk :fun:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det en kontakt de har i taket? ser ut som den har to hull, og den virker for tynn til å være røykvarsler.

Det ser ut som en stikkontakt av den typen de har rundt middelhavet og på det amerikanske kontinent.

 

 

men hva gjør den i taket? er det vanlig der?

 

Sikkert til en lampe eller prosjektor eller noe sånt.

Hender man skrur opp stikk i taket til det, så kan du bytte lampe selv uten å måtte ha hjelp fra montør for at det skal være lovlig.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

var det ikke slik at hitler vil kvitte seg med alle andre enn den nordiske rase? blonde, høye og blåøyde? og at folk med handicap som at de var lam eller bare hadde dårlig syn burde utslettes?

 

om det stemmer, var ikke hitler liten, mørkhåret og bruke ikke han briller noen ganger? stemmer det at noen i slekten hans faktisk var jøder?

 

correct me if I'm wrong, men han virker som verdens største hykler.

Lenke til kommentar
var det ikke slik at hitler vil kvitte seg med alle andre enn den nordiske rase? blonde, høye og blåøyde? og at folk med handicap som at de var lam eller bare hadde dårlig syn burde utslettes?

 

om det stemmer, var ikke hitler liten, mørkhåret og bruke ikke han briller noen ganger? stemmer det at noen i slekten hans faktisk var jøder?

 

correct me if I'm wrong, men han virker som verdens største hykler.

 

He was :)

Lenke til kommentar
MMkay, men det er jo mye lysere om sommeren, sover man mindre da? :p

Sommeren er den tiden jeg sover dårligst.

Vinteren er den tiden jeg sover best.

 

Om det er temperaturen eller belysningen som har skylden... Tja... Det får du gjette selv.

Jeg kjøpte meg en sånn soloppgang-vekkerklokke og den fungerer like fint på kalde vinterdager som på varme sommerdager (med lystett gardin).

Lenke til kommentar
MMkay, men det er jo mye lysere om sommeren, sover man mindre da? :p

Sommeren er den tiden jeg sover dårligst.

Vinteren er den tiden jeg sover best.

 

Om det er temperaturen eller belysningen som har skylden... Tja... Det får du gjette selv.

Jeg kjøpte meg en sånn soloppgang-vekkerklokke og den fungerer like fint på kalde vinterdager som på varme sommerdager (med lystett gardin).

 

Hvordan funker de vekkerklokkene? Og hva om du ligger med øynene godt plantet i puten slik at lyset ikke når frem?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

man reagere på lys på huden. husker at det var noe i illustrert vitenskap om at noen hadde fått satt noen lys inntil baksiden av knærne, og de fikk dårlig søvn da.

Lenke til kommentar
var det ikke slik at hitler vil kvitte seg med alle andre enn den nordiske rase? blonde, høye og blåøyde? og at folk med handicap som at de var lam eller bare hadde dårlig syn burde utslettes?

 

om det stemmer, var ikke hitler liten, mørkhåret og bruke ikke han briller noen ganger? stemmer det at noen i slekten hans faktisk var jøder?

 

correct me if I'm wrong, men han virker som verdens største hykler.

 

Har aldri tenkt på det sånn, men det virker sånn. Deler av familien var jødisk, men han benektet det(?).

Lenke til kommentar
Hvordan funker de vekkerklokkene? Og hva om du ligger med øynene godt plantet i puten slik at lyset ikke når frem?

- Teknisk fungerer de slik: Lampa dimmes sakte opp til ønsket nivå (maks 100 watt). Dimmingen tar ca 30 minutter og er komplett på det klokkeslettet som er stilt inn. Da justeres også radioen opp til ønsket styrke (ca 30 sekunder).

- Praktisk fungerer de bare bra om man faktisk ser lyset i rommet og hører radioen. Sover man med bind for øynene og ørepropper fungerer det svært dårlig. (Jeg har faktisk prøvd). Vanligvis stiller jeg den inn så radioen dimmes opp ca 1 minutt før nyhetene begynner. Da våkner jeg til musikk. Når jeg får summet meg en smule så følger jeg med på nyhetene før jeg står opp eller hører noen låter til.

- Emosjonelt er det en behagelig måte å våkne på. Tradisjonell vekkerklokke er nærmest et torturinstrument i sammenligning.

Lenke til kommentar
MMkay, men det er jo mye lysere om sommeren, sover man mindre da? :p

Sommeren er den tiden jeg sover dårligst.

Vinteren er den tiden jeg sover best.

 

Om det er temperaturen eller belysningen som har skylden... Tja... Det får du gjette selv.

Jeg kjøpte meg en sånn soloppgang-vekkerklokke og den fungerer like fint på kalde vinterdager som på varme sommerdager (med lystett gardin).

 

Hvor får man tak i et slikt vidunder?

Lenke til kommentar
Når jeg drikker appelsijuice, som jo er ganske syrlig, til frokost - bør jeg da pusse tennene så snart jeg er ferdig med frokosten, eller bør jeg vente en stund med å det?

 

Hvis du har ambisjoner om å pusse ned emaljen på tennene raskest mulig, ville det nok være en god ide å pusse tennene med appelsinjuice. Den syrlige appelsinjuicen svekker den normalt glatte emaljen. Det beste ville nok være å vente en stund før man pusser tennene, slik at spyttet kan nøytralisere tennene, evt. skylle med melk. :D

 

PS: Jeg er bare en fyr som har hatt mye problemer med tennene(ikke en tannlege).

 

Jeg kjøpte meg en sånn soloppgang-vekkerklokke og den fungerer like fint på kalde vinterdager som på varme sommerdager (med lystett gardin).

Kanskje ikke et direkte snedig spørsmål, men:

 

Jeg vurderer å kjøpe med en slik klokke. Hadde du giddet å slenge ut en link/navn på din klokke som du etter sigende har god erfaring med?

 

Philips sin heter "Wake up light".

 

Endret av Earthworm-Jim
Lenke til kommentar

jeg lurer på om hvis man f.eks. dør på månen/mars uten romdrakt eller noe som har oksygen rundt seg vil man da råtne??

trenger man oksygen til å råtne eller er bakteriene i kroppen selv vil "spise" kroppen opp?

(men det er uten hensyn til at man ikke imploderer pga trykkmangel)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en sånn soloppgang-vekkerklokke og den fungerer like fint på kalde vinterdager som på varme sommerdager (med lystett gardin).

Kanskje ikke et direkte snedig spørsmål, men:

 

Jeg vurderer å kjøpe med en slik klokke. Hadde du giddet å slenge ut en link/navn på din klokke som du etter sigende har god erfaring med?

 

Tenk over en ting før du kjøper en slik en. Våkner du av at solen kommer inn gjennom vinduet ditt? Hvis ikke er en slik en meningsløs. Jeg fikk en slik i gave en gang og lyset hadde null effekt på meg. Dermed er bare lyden igjen og den funksjonen får man langt billigere i andre produkter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Når jeg drikker appelsijuice, som jo er ganske syrlig, til frokost - bør jeg da pusse tennene så snart jeg er ferdig med frokosten, eller bør jeg vente en stund med å det?

Skyl munnen din med vatn for å nøytralisere syra før tannpussen. Ein bør eigenleg skylje munnen etter ein drikk syrehaldig drikke for å minske emaljeskadane.

 

Er òg vektig at ein bruker fluormunnskyll og fluortannkrem dagleg for å minske syreskadar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
man reagere på lys på huden. husker at det var noe i illustrert vitenskap om at noen hadde fått satt noen lys inntil baksiden av knærne, og de fikk dårlig søvn da.

kilde?

 

 

blir litt vanskelig det siden jeg leste det i ill vit for noen år siden. det kan jo også hende at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...