Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er bunnfradrag?

Treff #3 ved å Google "bunnfradrag":

http://www.nef.no/index.gan?id=1601&subid=0

 

Ved boligkjøp betaler man en avgift til staten, som regnes ut ifra verdien på boligen (et par prosent av kjøpesummen). Bunnfradraget er et bestemt beløp som trekkes fra verdien på boligen før avgiften beregnes. Dermed betaler man lite i avgifter ved kjøp av en rimelig bolig, noe som skal gjøre det lettere for førstegangskjøpere.

 

Men har jo ikke bunnfradrag på dokumentavgiften i dag.

 

Ellers blir jo bunnfradrag som oftest brukt om skatten, det betyr i praksis (mer eller mindre) at du ikke betaler skatt for de første ca 60 000 du tjener, fordi fradraget er av den størrelsen. Det er et virkemiddel for å skatte de som tjener lite en mindre prosent.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
En stund etter at jeg har spist corn flakes (og da BARE honey corn, kelloggs smacks, kall det hva du vil) og går på do, så lukter pisset mitt helt seriøst det samme som frokostblandingen når den ligger i melken. Dette har jeg opplevd 10+ ganger.

 

Hvorfor?

 

 

samme her, men jeg aner ikke hvorfor lukten klarer å holde seg på en tur gjennom kroppen.

Lenke til kommentar
Tror ikke det.

Hvis jeg mauler sukker, lukter ikke urinen noe som helst annet enn det vanlige.

Hvis jeg derimot spiser puffet hvete (samme som honnikorn, men uten honning) da lukter det sånn.

Det kan ikke skyldes sukkeret.

 

Hmm.. mente på jeg får det slik med mye sukkerinntak. Er vel et virkestoff i hvete som er med å forsterke odøren.

Lenke til kommentar
Her kommer et litt snedig spørsmål.

Alle vet hva som skjer om man rister en flaske brus/kullsyreholdig drikke.

Bobler fra gasslommen i toppen av flasken blander seg med brusen.

 

Det bruser over når man åpner den. Det jeg lurer på er rett og slett hvorfor?

Det høye trykket i flasken gjør at gassen, og derfor også boblene, vil ut av flasken når du åpner den. Boblene i overflaten av brusen tar litt av brusen med seg når de flyr ut.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Om noen kommet med et spørsmål, vennligst IKKE bare lenkt til et Google-søk. Svar på spørsmålet med tekst. 4/5 av spørsmålene her kan enkelt svares med Google og da er tråden forgjeves.

 

For noe tøys! Hele poenget med tråden er jo å få svar på SNEDIGE spørsmål som man ikke enkelt får svar på andre steder.

Før du stiller et spørsmål: JFGI!

Lenke til kommentar
Om noen kommet med et spørsmål, vennligst IKKE bare lenkt til et Google-søk. Svar på spørsmålet med tekst. 4/5 av spørsmålene her kan enkelt svares med Google og da er tråden forgjeves.

 

Jeg er helt uenig, tråden er nettopp for spørsmål som man ikke gan google/wikie ekstremt lett, om man bare henviser folk til google, kanskje man slipper at de spørsmålene som faktisk er litt snedige drukner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så en tv serie hvor de sa att to brun øyde kan få en blå øyd unge, men to blå øyde kan ikke få en brunøyd.

 

Jeg trudde det var motsatt. Blå øyde kan få brunøyd, men to brun øyde kan ikke få enb blå øyd.

 

 

Hva stemmer?

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Så en tv serie hvor de sa att to brun øyde kan få en blå øyd unge, men to blå øyde kan ikke få en brunøyd.

 

Jeg trudde det var motsatt. Blå øyde kan få brunøyd, men to brun øyde kan ikke få enb blå øyd.

 

 

Hva stemmer?

Det meste av kombinasjoner er mulig, hvis man skal tro Wikipedia-artikkelen:

 

The once-held view that blue eye color is a simple recessive trait has been shown to be wrong. The genetics of eye color are so complex that almost any parent-child combination of eye colors can occur.
Lenke til kommentar
Det jeg mente var at det er lite vits å BARE lenke til Google som svar men at man kunne gjerne skrive noe attåt i selve tråden.

Men jeg mener at finner du svaret på Google med et lite søk, noe som dessverre gjelder det aller meste som blir spurt om her, så er det ikke vits å spørre om det her. Da er det bedre å opprette en ny tråd: "Kurante ting du lurer på" / "Noen som kan Google dette for meg?" eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...