Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er enklest?

 

Mine høytalere og headsett kan jeg stille lyden på veldig enkelt. Da gjøre jeg det.

 

En ting jeg har erfart over årene er å ikke stille windowslyden til max guffe. Det er ikke alle lydkortene som liker det. Still den heller på 90% og ta resten på høytaleren.

Lenke til kommentar

oh, det fortalte matteprofesoren min om en gang. En italiener? som laget en formel som beskrev høretelefoner og andre ledninger som blir lagt i en lomme. Skal google litt å se :)

 

EDIT:

http://www.nytimes.com/2007/12/09/magazine...hysics.htm?_r=1

http://www.pnas.org/content/104/42/16432.abstract

 

og det er sikker mye mer spennende lesestoff.

Endret av noob11
Lenke til kommentar
oh, det fortalte matteprofesoren min om en gang. En italiener? som laget en formel som beskrev høretelefoner og andre ledninger som blir lagt i en lomme. Skal google litt å se :)

 

EDIT:

http://www.nytimes.com/2007/12/09/magazine...hysics.htm?_r=1

http://www.pnas.org/content/104/42/16432.abstract

 

og det er sikker mye mer spennende lesestoff.

 

Det var faktisk ganske interessant, skal se om jeg finner mer selv imorra.

Lenke til kommentar
Hvorfor føles det anderledes å drikke seg full på vin, øl og på sprit. Det er tre vidt forskjellige følelser imho.

At selve fylla er annerledes tror jeg nok langt på vei er en psykologisk greie. Alkohol er alkohol.

 

Men det er dog et faktum at ulike typer drikker inneholder ulike typer stoffer som kan påvirke hvordan man føler seg utover kvelden og dagen derpå. For eksempel kan søte drinker øke sjansen for at man føler seg kvalm etterhvert, og brun sprit er kjent for å ha mye giftstoffer som gir en tøff dagen derpå.

Lenke til kommentar
Hvorfor føles det anderledes å drikke seg full på vin, øl og på sprit. Det er tre vidt forskjellige følelser imho.

 

DET lurer jeg også på! Drikker jeg sprit blir jeg idiot (eksempler: slått til venner, rivd ned gardiner osv hos venner, klarte å slå xen- ikke helt med vilje da, truet foreldrene mine med pistol og blir gennerelt helt idiot)

MEN drikker jeg øl eller vin så blir jeg i god hummør og koser meg, prater og er vennlig.

 

Hvorfor??

 

Jeg skjønner jo det at sprit er mye sterkere, men det hjelper ikke.

Er jeg god full på øl eller vin og så tar en liten drink med samme styrke som øl, så kan den ene drinken være nok til at det smeller, hadde jeg tatt en øl hadde det gått bra.

Lenke til kommentar
Hvorfor føles det anderledes å drikke seg full på vin, øl og på sprit. Det er tre vidt forskjellige følelser imho.

 

DET lurer jeg også på! Drikker jeg sprit blir jeg idiot (eksempler: slått til venner, rivd ned gardiner osv hos venner, klarte å slå xen- ikke helt med vilje da, truet foreldrene mine med pistol og blir gennerelt helt idiot)

MEN drikker jeg øl eller vin så blir jeg i god hummør og koser meg, prater og er vennlig.

 

Hvorfor??

 

Jeg skjønner jo det at sprit er mye sterkere, men det hjelper ikke.

Er jeg god full på øl eller vin og så tar en liten drink med samme styrke som øl, så kan den ene drinken være nok til at det smeller, hadde jeg tatt en øl hadde det gått bra.

Det du beskriver høres jo nettopp ut som om det kommer av nettopp styrken på det du drikker. At du blir mer full når du drikker sterkere saker.

Lenke til kommentar

Styrken spiller ingen rolle...

 

La oss si at jeg drikker 8 drinker på 33cl med 4,7% alkohol innhold da blir jeg som regel "fucka" men drikker jeg 8 like store øl med lik mengde alkohol så er alt bra og jeg er glad.

 

Det er ikke alltid det skjer da.

Det jeg har trodd litt selv at at det kanskje er konsentrasjonen av alkohol i sprit, da mener jeg at hvis jeg drikker så mye sprit som tillsvarer like mye alkohol som i en øl, så er sprit mengden mye mindre og kanskje går fortere i blodet? eller så er det sinnstemningen siden det ikke skjer hver gang, men sinnstmningen er litt suspekt siden det som sakt aldri skjer med øl

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
Det står bare i kameraets søker, så det er bare kameramannen som ser det. Det vises ikke på opptaket, det ville jo vært idiotisk.
Se f.eks. bare på Americas Funniest Home Videoes. Mange av de gamle snuttene har ramme og *Rec i vinduet.

 

Anyone?

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...