Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Låshund:

Er det noen som helst grunn til at denne prosessen skal slutte når du har kommet ned til størrelsen til ei brødskive?

Hehe, absolutt ikke.

Men teoretisk sett vil det være umulig å fylle den med ren is, da fuktigheten utgjør en liten prosent av lufta.

Den vil gå mot full, men den vil aldri bli helt full.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noe av olja som har lekt ut i havet og samlet opp brukes, eller har noen millioner/milliarder kroner gått rett i vasken?

Jeg tipper det ikke skal være stort problem å skille olja fra vannet iallefall, for olja flyter vel oppå vannet pga forskjellig tetthet? Men hva med olja som har samlet seg i gress og tang osv?

Lenke til kommentar
....du mener hvis du aldri åpner og lukker den?

Nei.

Des mindre ledig volum det er igjen i fryseren, des mindre plass til luft er det. Og dermed mindre plass til fuktighet.

Siden luften består av kun noen prosent fuktighet, vil kun en liten del av tomrommet kunne fylles. Og en enda mindre del neste gang, and so on.

Så du vil aldri kunne fylle fryseren 100% med is, men det erikke langt unna ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

insekter og amfibier som har giftig bitt, brodd, hud eller noe annet, er de imune mot den giften eller ligger den på ett sted som er lukket fra resten av kroppen?

Lenke til kommentar
Hva gjør da at enkelte vokser skjevt?
Vel... Det kan ha flere årsaker.

De strekker seg også etter solen.

Det kan være vind.

De kan leite etter feste. Det er tross alt mange arter som er avhengige av støtte av en vegg av en eller annen sort.

Lenke til kommentar

Et spørsmål ut av det vanlige, men av nysgjerrighet..

Hvor mange barn kan en dame føde gjennom et helt liv? Kriteriene er at fruktbarheten er mellom 14-55 år og hun blir gravid igjen 2 måneder etter fødselen.

Jeg regnet det til 41 barn. Syns dere det er noenlunder riktig?

Lenke til kommentar
Et spørsmål ut av det vanlige, men av nysgjerrighet..

Hvor mange barn kan en dame føde gjennom et helt liv? Kriteriene er at fruktbarheten er mellom 14-55 år og hun blir gravid igjen 2 måneder etter fødselen.

Jeg regnet det til 41 barn. Syns dere det er noenlunder riktig?

Nja, du må også tenke på at hun kan få ett eller flere kull med tvillinger/trillinger/n-linger....

Lenke til kommentar

enkel utregning det da...

55-14=41, antall år hun er fruktbar.

41*12=492, antall måneder hun er fruktbar.

en vanlig graviditet varer 9mnd, + 2mnd pause, 1 unge hvert 11. måned

492/11=44,7 fødsler.

men det er jo en sjanse for tvilinger også da, så det er avnskelig å si...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

mattematisk sett kan det sikkert stemme men jeg ser ikke for meg at en kropp orker å produsere så mange barn.

når det er sagt er dog rekorden 69 barn, fordelt på 27 graviditeter. Det var 16 tvillingpar, syv trillinger og fire firlinger. Alle, bortsett fra to, overlevde spedbarnsstadiet. Hemmeligheten med dette er vel at hun "kun" hadde 27 graviditeter. hadde hun hatt 69 graviditeter spørs det hvordan det hadde gått med kroppen.

Lenke til kommentar

Jada, var ment som en hypotetisk spørsmål. Er vel veldig sjelden en kvinne velger å masseprodusere barn. :p Tok ikke med muligheten for flerlinger i regnestykket, burde ha vært med selvsagt for realiteten. Kroppen hadde sikkert ikke tålt det nei.

69 barn ja. Litt av et slektstreff de har sikkert hatt.

Lenke til kommentar

På den annen side så jeg en episode av Dirty Jobs på Discovery der man behandlet diselutslipp i snø. Man smeltet snøen og fikk diselen igjen.

Det kommer nok ann på hva som er kostnadseffektivt eller hva evt lover og regler sier man skal gjøre.

Lenke til kommentar
....du mener hvis du aldri åpner og lukker den?

Nei.

Des mindre ledig volum det er igjen i fryseren, des mindre plass til luft er det. Og dermed mindre plass til fuktighet.

Siden luften består av kun noen prosent fuktighet, vil kun en liten del av tomrommet kunne fylles. Og en enda mindre del neste gang, and so on.

Så du vil aldri kunne fylle fryseren 100% med is, men det erikke langt unna ;)

Der tror jeg du tar feil. Husk at vannmolekyler er en diskret størrelse; noe som gir at det i teorien vil være mulig å fylle opp 100% av fryseren med is.

I virkeligheten tror jeg imidlertid det vil være vanskelig av flere grunner; bla. at et tykt islag isolerer kjøleelementet langt bedre enn en vanlig kjøleskapsdør, og at du dermed vil nå et punkt der ismengden stabiliseres mellom elementet og døren. Det siste kun en gjettning dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...