Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

L4r5 og the prophet er uenige i om strålen til en true 50 mw grønn laser vil synes i mørket. noen flere som mener noe? er snakk om en laser fra dealextreme.

vil islaget på veggene til en fryser kunne bygge seg opp å ta over hele fryseren?

insekter og amfibier som har giftig bitt, brodd, hud eller noe annet, er de imune mot den giften eller ligger den på ett sted som er lukket fra resten av kroppen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis lynet slår ned, går alle komponentene i pcen min da eller bare strømforsyningen?

Det finnes det ikke noe fasitsvar på.

Ved lynnedslag i overføringslinjer i nærheten så er det som regel strømforsyninga som går. Men alt kan gå om spenningen får høy nok peak. Kommer veldig an på hvor langt vekk lynet slo ned, og hvordan ledningsnettet rundt deg er. Jo lengre vekk fra nærmeste transformator du bor, jo mindre blir faren for at utstyr dør.

Derimot om lynet treffer huset ditt, så tipper jeg det meste av el.utstyr i huset dør brutalt.

Lenke til kommentar
vil en true 50 mw grønn laser synes i mørket?

Ja. Jeg har en untrue 50mw (svakere) og den synes godt i mørket.

vil en true 50 mw grønn laser synes i mørket?

Når den treffer noe, ja. I ren luft, nei.

Helt ren luft? Hvor finner man det? Laboratorier? .. :nei:

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Hvis lynet slår ned, går alle komponentene i pcen min da eller bare strømforsyningen?

For 3 år siden slo lynet ned i en transformator som lå ca 50 meter fra leiligheten jeg bodde i.

Alt av elektronikk gikk tapt utenom vaskemaskin og komfyr.

Var en kjedelig periode mens man ventet på at forsikring selskapet skulle regne ut skade omfanget.

Visst lynet slår ned et stykke unna skal man væll være relativt trygg.

Lenke til kommentar

Jeg trenger å ta kopi av ID-siden i passet. Har det noe å si hvor den blir tatt? Altså, kan jeg bare scanne siden selv eller bør dette gjøres litt mere "offisielt" som hos politiet,bank e.l. ?

Edit: Er en skole som trenger dette.

Endret av Spykar
Lenke til kommentar

Jeg syntes det hørtes litt rart ut at skolen skulle ha kopi av passet ditt. Hva slags skole er dette?

Uansett så er det nok ikke så dumt å stikke innom et sted og få en attestert kopi (nærmeste skole/politi/postkontor ++). Koster noen småkroner om du ikke smiler bredt nok.

Lenke til kommentar

Burde vel nevnt at denne skolen er i utlandet og ikke i Norge. Generell helseattest, CV, motivasjonsbrev og kopi av id-siden i passet er noen av dokumentene de trenger. Ikke så rart. Lurte bare på om kopiering av id-siden burde gjøres offisielt eller bare scanne det hjemme.

Jeg får vel ta en tur innom det lokale politikontoret imorgen og høre med de. Takk for svar!

Lenke til kommentar
vil islaget på veggene til en fryser kunne bygge seg opp å ta over hele fryseren?

Det som skjer er at fuktigheten i luften fryser til is inne i fryseren. Dette fører til at luften i fryseren tømmes for fuktighet (samme som skjer ute om vinteren, derfor folk ofte blir tørre på leppa om vinteren ).

Hver gang du åpner fryseren bytter du ut denne tørre luften med en ny forsyning av fuktighet.

Om du fortsetter å åpner fryseren hver gang den har rukket å gjøre om fuktigheten til is, vil du til slutt ende opp med å ikke få plass til mer enn ei brødskive i fryseren.

Lenke til kommentar

Hvis du trenger en såkalt "rett kopi", så fikser de det gratis på ditt lokale bibliotek, mye billigere enn f.eks. Posten som faktisk tilbyr samme tjeneste.

Måtte selv kopiere vitnemålet mitt i forbindelse med en jobbsøknad.

Mitt lokale bibliotek kopierte det og stemplet kopiene med "Rett kopi, <bynavn> Folkebibliotek, dato, bibliotekarens signatur>

Gå til biblioteket, ikke Posten. Spar penger.

Låshund:

Er det noen som helst grunn til at denne prosessen skal slutte når du har kommet ned til størrelsen til ei brødskive?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...