Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

890 er nok for en kalkulator. For øvrig er de dyre (men ikke så dyre som "din") fordi de inneholder en hel liten datamaskin med programmeringsspråk og programvare.

Edit:

så en grafisk kalkulator for 1000 kr, er det billig? tror det var på ski storsenter i forrige uke et sted tror jeg :ermm:

9322744[/snapback]

Det er en rimelig pris hvis det er en rimelig god kalkulator. Jeg så en bil for 75 000 kr, er det billig? Det kommer selvfølgelig an på bilen, akkurat som det kommer an på kalkulatoren.

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar
Nå er det ikke jeg som begynner på VGS, men søstra mi. Hun/foreldrene mine kjøpte den som læreren anbefalte, som kostet.....
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1998,- :blink:

9322724[/snapback]

Det var da fantastisk overpriset :wow: Med mindre hun tar fordypning i matte eller noe kan hun ikke ha behov for noe mer enn rundt tusenlappen.

Lenke til kommentar

Det er sikkert en hemmelig allianse mellom lærere på VGS og forhandlere av kalkulatorer, der læreren anbefaler den dyreste og får 50% av det forhandleren tjener på salget.

PS: Jeg tror jeg overhørte noe her hjemme om at vi bare betaler 1000,-.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Relativt sett er kalkulatorer billigere nå enn tidligere. Da jeg begynte å studere for snart 10år siden kostet grafiske kalkulatorer rundt tusenlappen da også..

Spørsmål:

Hvor mye har det å si at kornet på en åker legger seg i uvær? Mister bonden alt kornet på disse flekkene eller klarer treskeren å nyttergjøre seg av det?

Lenke til kommentar
Relativt sett er kalkulatorer billigere nå enn tidligere. Da jeg begynte å studere for snart 10år siden kostet grafiske kalkulatorer rundt tusenlappen da også..

Spørsmål: Hvor mye har det å si at kornet på en åker legger seg i uvær? Mister bonden alt kornet på disse flekkene eller klarer treskeren å nyttergjøre seg av det?

9322847[/snapback]

De klarer å nyttiggjøre seg mye av det, men utbyttet blir noe lavere enn om det står rett opp. Hvis det blir liggende nede lenge og det regner mye kan man få et ytterligere tap på grunn av råte. Jeg har ikke noe gode prosenttall, men tipper at utbyttet reduseres med 10-20% om det legger seg og ennå mer om det blir råte.

Lenke til kommentar

Hvordan er reglene for svartebørs blitt nå? Leste et sted at det ikke skulle være lov å selge billetter for mer enn innkjøpspris fra og med forrige måned eller noe.

Faller qxl.no også innenfor denne regelen? Ettersom man der starter med en pris på 1 krone, og strengt tatt ikke forlanger mer enn innkjøpspris, det er jo bare auksjonen som går sin gang

Lenke til kommentar

Ville ting ha skjedd det samma(tid, sted.. etc) om man ikke hadde vært på det stedet?

f.eks: Man er på jobben, fest, bursdag whatsoever.. Man møter en og stopper personen for å si hei. Personen dør sennere(imorra, uke senere...) i en trafikkulykke, Blir drept eller bit av en farlig edderkopp;o

Hvis man da ikke hadde stoppa den personen der og da og tatt de 5-10minutter fra personen eller ikke hadde vært på det stedet, ville den personen blitt drept uanett?

Lenke til kommentar
Ville ting ha skjedd det samma(tid, sted.. etc) om man ikke hadde vært på det stedet?

f.eks: Man er på jobben, fest, bursdag whatsoever.. Man møter en og stopper personen for å si hei. Personen dør sennere(imorra, uke senere...) i en trafikkulykke, Blir drept eller bit av en farlig edderkopp;o

Hvis man da ikke hadde stoppa den personen der og da og tatt de 5-10minutter fra personen eller ikke hadde vært på det stedet, ville den personen blitt drept uanett?

9324029[/snapback]

Umulig å si, men med stor sannsynlighet ja. (Du stoppa kun for å si hei, men det kan jo hende at det tok såpass lang tid å høre på deg si hei at han ikke rakk å bli påkjørt.)

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Jeg har lest at det rett og slett som regel kommer fordi man trener for tidlig etter at man har spist, og at hele fordøyelsessystemet med tunge, mage og alt har masse blod i seg fordi det jobber med maten, og at det ikke skal mye til for at man merker dette i smakssansen.

9322190[/snapback]

Joa, men hvordan skal man tolke blodsmak? Har man tjent noe spesielt mye treningen, eller har man trent for mye, eller kan det ignoreres og bare trene videre i samme tempo?

Lenke til kommentar
På bussene her i grenland er det også reklame for grafiske kalkulatorer

"999,-/2=?" står det så regner med de koster fem hundre nå

9324555[/snapback]

Og bærum.

Angående kalkis kjøp så er det vel ikke å anbefalle å kjøpe noe annet en det som skolen sier. Skaper unødig mas og tar mye tid fra undervisningen når en ikke skjønner sin spessiele kalkulator og resten av klassen må vente. (snakker av engen erfaring)

@mushi

Når man kutter navle strengen kutter man den et par cm ut i fra kroppen, så "dør" navlen og faller av. Kansje hvis kuttet er for høyt oppe blir navlen "større" og dermed står ut iforhold til innoverståendenavler(langt ord).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...