Zero- Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hvis f.eks. et luftgevær har en utgangshastighet på 200m/s og kulen veier 0,0002kg, eller 0,2g, da blir formelen 200*200*0,0002/2 eller 40 000*0,0001=4J, hvor mange Kg er det? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hvor mange andre planeter (som vi vet om) har samme klima som Jorda? Altså, at liv er mulig der? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hva er dette?Det er det vi proffesjonelle på fagspråket kaller for "dingsebomser". Må ikke forveksles med en "greie". Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hva er dette? Ser ut som en gigantisk metronom. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Vi vet ikke om så mange planeter med klima likt vårt. Men det finnes måner der man kan regne med at liv KUNNE overleve: http://en.wikipedia.org/wiki/Europa_(moon) Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hva er dette?Det er det vi proffesjonelle på fagspråket kaller for "dingsebomser". Må ikke forveksles med en "greie". Søkte på "dingsebomser" på Wikipedia, men fikk dessverre ikke noen treff Hadde vært fint med litt mer info om denne "dingsebomsen" Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Ser ut som et borretårn av et eller annet slag, mtp pendelen. evt er det festet til en wire som går i luftlinje? Ser jo ikke det på bildet. Endret 8. august 2009 av Bytex Lenke til kommentar
rankine Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hvis f.eks. et luftgevær har en utgangshastighet på 200m/s og kulen veier 0,0002kg, eller 0,2g, da blir formelen 200*200*0,0002/2 eller 40 000*0,0001=4J, hvor mange Kg er det? Du skrev det jo selv, 0,0002kg. Eller er det Kelvingram du er ute etter? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Litt mer info? Hvor har du dette bildet fra? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Ser ut som et borretårn av et eller annet slag, mtp pendelen. evt er det festet til en wire som går i luftlinje? Ser jo ikke det på bildet. Tror ikke det er noen wire festet til den. Litt mer info? Hvor har du dette bildet fra? Har det fra Praha. Var langt unna, så fikk ikke sett noe nærmere. Nor mer info har jeg ikke. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Har det fra Praha. Var langt unna, så fikk ikke sett noe nærmere. Nor mer info har jeg ikke. Takk for denne. Ved hjelp av denne faktaopplysningen og litt allmennkunnskap klarte jeg å google meg til følger: http://en.wikipedia.org/wiki/Prague_Metronome Lenke til kommentar
Monicaott Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 er det usunt å maule hjemmelaget jordbærsyltetøy? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Det inneholder en god del sukker, så direkte sunt er det nok ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 En kjempe metronom faktisk. Didn't see that coming. Men jeg gjetta jo at det var en pendel hvertfall. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 er det usunt å maule hjemmelaget jordbærsyltetøy? Vet du ikke det? Alt som er godt er usunt. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Takk for denne. Ved hjelp av denne faktaopplysningen og litt allmennkunnskap klarte jeg å google meg til følger: http://en.wikipedia.org/wiki/Prague_Metronome Takk Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Det inneholder en god del sukker, så direkte sunt er det nok ikke. kommer ikke det ann på hva den som lager det putter i? Jeg går utifra at det er snakk om ekte hjemmelaget, og ikke nora hjemmelaget elns da Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Det inneholder en god del sukker, så direkte sunt er det nok ikke. kommer ikke det ann på hva den som lager det putter i? Jeg går utifra at det er snakk om ekte hjemmelaget, og ikke nora hjemmelaget elns da Uansett må det mye sukker til for å lage god syltetøy, hjemmelaget eller ei. Endret 8. august 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jordbær er jo godt for seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå