Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
finnes det mange land som norge? så å si fri for fæle naturkatastrofer, veldig få dyr og insekter som dreper en vanlig person. det er ganske kaldt i finnmark, men ellers er det vel ikke mer enn maks 20 minus.

svalbard er ikke med når jeg tenker på norge her.

Nå må dere nordinger slutte å syte om den der medfødte huggormforbien deres. Huggormen er din venn så lenge du ikke hopper på den. :D

Venn er vel kanskje å ta i :p

Men det er svært skjelden en huggorm biter, og igjen så er det veldig skjelden den bruker gift når den biter.

Den kan drepe en vanlig person, men det er i et særtilfellet. Og jeg har aldri hørt om at det faktisk har skjedd.

Og minus 20 du liksom.

Det er kaldere i innlandsstrøkene på østlandet enn det er i Alta.

Men snittemperaturen er jo en del høyere.

Grunnen til mangelen på slike "skummle" dyr og insekter er vel at vi bor så langt nord i kombinasjon med at vi bor på en slags halvøy.

Skal insekter og dyr komme seg hit, må de oppom kulda i Finland, noe få av de er glad i.

Om de ikke tar en båt da. ;)

Men hva har naturkatastrofer med dyr og insekter som dreper folk å gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
finnes det mange land som norge? så å si fri for fæle naturkatastrofer, veldig få dyr og insekter som dreper en vanlig person. det er ganske kaldt i finnmark, men ellers er det vel ikke mer enn maks 20 minus.

svalbard er ikke med når jeg tenker på norge her.

Nå må dere nordinger slutte å syte om den der medfødte huggormforbien deres. Huggormen er din venn så lenge du ikke hopper på den. :D

hæ? søyt jeg over huggormer? de tar da vel ikke livet av noen, med mindre man har en ekstrem allergi mot dem. snakker om norge som et helt land, ikke enkelte deler, bortsett fra svalbard.

Nu må dokker søringa slutt og syt bare pågrunn av litt rægn.

næi, nu må di jævla søringan slutte å bi tatt på sænga kvær jævla vinter uten vinterdækk! i tromsø klar vi oss fint.

tilbake til bokmål. leste noe på humor delen av forumet, et dilemma. om noe helt ubevegelig blir truffet av noe med uendelig kraft, hva skjer? det går jo ike på årntlig, men lurer.

et spørsmål om staving. skal man skrive et eller ett? som i et spørsmål? for om det er ett så har jeg skrvet det feil minst 100 ganger.

Men hva har naturkatastrofer med dyr og insekter som dreper folk å gjøre?

jeg mener ikke at de hører sammen, men at de begger er fraværende i norge.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
tilbake til bokmål. leste noe på humor delen av forumet, et dilemma. om noe helt ubevegelig blir truffet av noe med uendelig kraft, hva skjer? det går jo ike på årntlig, men lurer.

Det kan ingen svare på.

Strider i mot våre vitenskaplige lover ;)

et spørsmål om staving. skal man skrive et eller ett? som i et spørsmål? for om det er ett så har jeg skrvet det feil minst 100 ganger.

Det kommer helt an på.

Vi har hatt et møte om saken.

Vi har bare hatt ett møte om saken.

Et - om det er tingen som kommer forran en substantiv(en/ei/et, husker ikke hva det heter).

Ett - presiserer en tallverdi

Edit: Men dette hører hjemme i språkforumet.

Endret av lockdog
Lenke til kommentar
Hvis du skal understreke antallet 1, så bruker du ett. Hvis du snakker generelt om en generell ting, så bruker du et.

"Jeg har kun stilt ett spørsmål foreløpig." Betyr at det kun er stilt 1 spørsmål, altså ikke 2 eller 3 eller 100 spørsmål.

"Jeg har kun stilt et spørsmål foreløpig." Betyr at det foreløpig kun er stilt et spørsmål. Det er ikke drevet tortur, drittslenging eller noe annet for å drive svaret ut av vedkommende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Kan tyngdekraften påvirke om man må på do eller ikke?

Neppe, med tanke på dritt. Der går skiten rundt i systemet på egen hånd, tyngdekraft er unødvendig,

Med piss vet jeg ikke..

Ok, for jeg måtte pisse før jeg gikk på flyet, men rakk det ikke, så tenkte at jeg kunne vente til flyet hadde letta og det gikk an å vandre fritt rundt der. Men da måtte jeg ikke lengre, så da fikk det heller vente. Men når vi landa måtte jeg plutselig pisse igjen. Og en annen jeg reiste med løp på dass for å drite når vi kom inn på flyplassen. :p

Lenke til kommentar
Ok, for jeg måtte pisse før jeg gikk på flyet, men rakk det ikke, så tenkte at jeg kunne vente til flyet hadde letta og det gikk an å vandre fritt rundt der. Men da måtte jeg ikke lengre, så da fikk det heller vente. Men når vi landa måtte jeg plutselig pisse igjen. Og en annen jeg reiste med løp på dass for å drite når vi kom inn på flyplassen. :p
Mest sannsynlig fordi du sitter så forbanna trangt at du får andre ting å tenke på. Og pga. den trange plassen, så kommer sikkert lårene i klem rundt utstyret, og på den måten holder igjen pisset.
Lenke til kommentar

Jeg drakk et par pils før jeg satte meg i flyet i sommer, og ble så tissetrengt at jeg holdt på å dø. Det var faktisk skikkelig vondt. Men jeg kunne jo ikke gå på do før flyet var i marsjhøyde. Det var noen grusomme minutter å vente, trodde jeg skulle eksplodere der jeg satt..å ta av hjalp ingenting for min del, og jeg kunne ikke tenke på annet enn å holde meg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det når en TV-stasjon som NRK kjøper en film eller serie?

Må de betale "rettighetshaverne" hver gang de sender filmen/serien?

Koster det mer om NRK vil sende filmen i beste sendetid?

Eller funker det slik at når NRK har kjøpt serien, kan de sende den en milliard ganger om de vil?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hvis du skal understreke antallet 1, så bruker du ett. Hvis du snakker generelt om en generell ting, så bruker du et.

"Jeg har kun stilt ett spørsmål foreløpig." Betyr at det kun er stilt 1 spørsmål, altså ikke 2 eller 3 eller 100 spørsmål.

"Jeg har kun stilt et spørsmål foreløpig." Betyr at det foreløpig kun er stilt et spørsmål. Det er ikke drevet tortur, drittslenging eller noe annet for å drive svaret ut av vedkommende.

Er enklast å bruke engelsk.

I have seen one house (Eg har sett eitt hus)

I have seen a house (Eg har sett eit hus)

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden ha de klart å lage den Viasat-reklamen med alle de filmfigurene sammen i samme rom?

Høyst sannsynlig klipping og imitatorer.

Jepp. Smart klipping hvor de har fjernet de opprinnelige bakgrunnene, og lagt på et eget lydspor med dubbing. Og når de står med ryggen til eller har heldekkende kostyme er det antagelig egne skuespillere som brukes, vi ser jo uansett ikke forskjell når vi ikke kan se ansiktet.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hvis jeg ville overraske en person som har boliglån ved å sette inn penger så lånet hans ble mindre, er det overhode mulig? Eller må man ha papirer for å gjøre dette?

Det er mulig. Lånet har et eget kontonummer og det er bare å sette inn penger på denne kontoen. Du trenger altså kun kontonummeret for å kunne betale ned på et lån. Banken bryr seg lite om hvem som betaler bare det ikke blir betalt for lite, for sent eller begge deler. Lånekontoen har negativt beløp og det beregnes renter slik som for innskuddskontoer.

Er vanlig skivet laks man får i butikken villaks eller oppdrettslaks?

Nesten utelukkende oppdrettslaks. (Noen unntak finnes i form av dyre spesialvarer, men de finner man neppe på rema.)

Sikkert litt rart og dumt spm, men jeg lurer på om det finnes små solsystemer og egene stjerner som ikke tilhører noen galaxe? FInnes dette?

Det er for langt unna til at vi har klart å oppdage sånne planeter ennå. De planetene som er oppdaget hittil befinner seg rundt stjerner i vårt nærområde i orion spur-armen av galaksen Melkeveien. Men det finnes i hvert fall stjerner som ikke tilhører noen galakse.

hva er greia med gratis frakt på ting fra hong kong som man nesten ikke betaler noe for? hvordan tjener de penger?

Frakt fra Hong Kong til Norge koster langt mindre enn frakt fra Norge til Hong Kong. Dermed kan de ofte inkludere frakt i kjøpesummen. Jeg vet ikke hvordan fraktprisen regnes ut der, men antar at nettbutikkene betaler per tonn eller kubikkmeter. Dermed koster det praktisk talt ingenting å sende f.eks en knappenål til Norge. Sender man den andre veien er minimumsprisen 10 kr og 50 øre. (B-post under 20 gram til utenfor Europa)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...