Bytex Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Jada, hele familien min bor der i Longyearbyen. Man ser aldri isbjørner bortsett fra en gang kanskje med kikkert, og da jages de vekk av politiet. Eller om man kjører med båt langt vekk fra byen. De har så enorme områder å vandre på, pluss at de er solitære, ikke flokkdyr, så om en kommer i nærheten av byen er det bare tilfeldigheter. Endret 3. august 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Joda, jeg er klar over det, men har alltid synes at kontrasten i tallene er så fascinerende. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) For noen år siden ble en kvinnelig turist drept av bjørn i fjellsida rett over kirka. Hun og ei venninne gikk tur, og støtte på ei binne m/ 2 unger på et lite platå. Før de rakk å tenke seg om hadde bjørnen smekket til den ene så hun døde momentant. Hun andre sprang vekk. Men sånt skjer kanskje hvert 20. år eller mindre. Men jeg som ikke har bodd der på 15-20 år går og kikker meg mye over skuldra og til sidene når jeg går hjem fra fest midt på natta i jula eller sommeren, da. Endret 3. august 2009 av Bytex Lenke til kommentar
co2 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvordan har det seg at om jeg sover med vinduet oppe, og det er kjølig, at jeg våkner med tett nese og tørr hals, men om jeg hadde vært våken, så er det ikke noe problem? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Og så har du jo de som vil ha mer kontakt med isbjørn: Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hvorfor blir håret mørkere når det blir vått? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Vil tro det har noe med at de er vått. Og mister sin fargeglans, eller hva jeg skal kalle den. Når det blir vått. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Eg naut informasjon som vart meg servert på Snopes.com i dag, då eg kom over ein snedig ting. Artikkelen handla om ein sebra frå ein gammal tv serie, som visstnok eigentleg var ein hest. Snopes kunne avkrefte det, men det dei kunne opplyse om var enda meir utruleg. På gamle svart-kvit fjernsyn var det ikkje mogeleg å sjå at ein sebra var svart og kvit stripete. Det ville sjå ut som den var heilt kvit, som ein hest. Kjelde Spørsmålet mitt er då. Kvifor kan ein ikkje sjå svarte og kvite striper på eit svart-kvitt fjernsyn? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Eg naut informasjon som vart meg servert på Snopes.com i dag, då eg kom over ein snedig ting. Artikkelen handla om ein sebra frå ein gammal tv serie, som visstnok eigentleg var ein hest. Snopes kunne avkrefte det, men det dei kunne opplyse om var enda meir utruleg. På gamle svart-kvit fjernsyn var det ikkje mogeleg å sjå at ein sebra var svart og kvit stripete. Det ville sjå ut som den var heilt kvit, som ein hest.Kjelde Spørsmålet mitt er då. Kvifor kan ein ikkje sjå svarte og kvite striper på eit svart-kvitt fjernsyn? Hørtes veldig merkelig ut, slumset litt rundt og fant denne siden på snopes: http://www.snopes.com/lost/false.asp Der får du forklaringen. AtW Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hvorfor skriver AtW, AtW under hvert innlegg? Og hvordan husker han på det? Lenke til kommentar
fgr Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hva skjer hvis du kjører bil i lysets hastighet og så skrur på frontlysa? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Kan tyngdekraften påvirke om man må på do eller ikke? Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hørtes veldig merkelig ut, slumset litt rundt og fant denne siden på snopes: http://www.snopes.com/lost/false.asp Der får du forklaringen. AtW *Facepalm* NaV Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hva skjer hvis du kjører bil i lysets hastighet og så skrur på frontlysa? Et objekt med masse kan ikkje bli akselerert til C, så heile problemstillinga blir umogleg. Dersom bilen derimot hadde ei fart nær C, så ville tida til lyset som blir sendt ut frå front lyktande, gå saktare. Spesiell relativitet tar for seg og forklarer dette. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Kan tyngdekraften påvirke om man må på do eller ikke? Neppe, med tanke på dritt. Der går skiten rundt i systemet på egen hånd, tyngdekraft er unødvendig, Med piss vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hva skjer hvis du kjører bil i lysets hastighet og så skrur på frontlysa? Eit kjapt google søk på nøkkelorda: bil lysets hastighet frontlys. Avslører at vår ven SeaLion allreide har besvart det spørsmålet i eit anna forum. Her Ellers kan ein jo prøve dei same nøkkelorda på engelsk som gjev mykje meir inngåande svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 finnes det mange land som norge? så å si fri for fæle naturkatastrofer, veldig få dyr og insekter som dreper en vanlig person. det er ganske kaldt i finnmark, men ellers er det vel ikke mer enn maks 20 minus. svalbard er ikke med når jeg tenker på norge her. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 finnes det mange land som norge? så å si fri for fæle naturkatastrofer, veldig få dyr og insekter som dreper en vanlig person. det er ganske kaldt i finnmark, men ellers er det vel ikke mer enn maks 20 minus. svalbard er ikke med når jeg tenker på norge her. ... Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike, UK, ja you name it. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hvorfor skriver AtW, AtW under hvert innlegg? Og hvordan husker han på det? Jeg mistenker at jeg har svart på det før i denne tråden, men uansett: det er mine initialer, jeg har kvittert det jeg har skrevet med initialer ganske lenge, husker ikke når jeg begynte. Jeg vet ikke helt hvordan jeg husker det, er vel en slags innlært refleks nå. AtW Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 finnes det mange land som norge? så å si fri for fæle naturkatastrofer, veldig få dyr og insekter som dreper en vanlig person. det er ganske kaldt i finnmark, men ellers er det vel ikke mer enn maks 20 minus. svalbard er ikke med når jeg tenker på norge her. Nå må dere nordinger slutte å syte om den der medfødte huggormforbien deres. Huggormen er din venn så lenge du ikke hopper på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå