Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
om man av en eller annen grund skulle ha fått stengt av for at det ikke skulle lages mer sæd plutselig, hvor lenge sånn ca ville det man hadde fra før vare? jeg vet det sikkert varierer men lurer.

hva er greia med gratis frakt på ting fra hong kong som man nesten ikke betaler noe for? hvordan tjener de penger?

spørsmålet om planeter og hvorfor de er runde. det er sikkert fordi at tyngdekaften til planeneten fordeler det på overflaten likt over tid. kanskje litt dårlig forklart.

på paypal så blir jeg spurt om Stat / provins / region. ksla jeg skrive norge/norway eller noe annet der?

på paypalen så står adressen som

heiåhåveien 666(addresse9

dalen(Poststed), norway (Stat / provins / region)

1337(postnr)

Norge(land som ble valgt automatisk av paypal)

så er det rett å skrive norway der?

Hva med å skrive in fylket? Det har jeg gjort når jeg har betalt med Paypal.

Lenke til kommentar
Hvis jeg skviser en mygg og det kommer blod ut, er det menneskeblod?

Ikke nødvendigvis, det kan også være hundeblod, katteblod, saueblod, fugleblod eller blod fra et annet varmblodig dyr i nærheten.

Kan man få aids fra en mygg?

Nei, det kan man ikke... (men sikkert mange har prøvd den bortforklaringen)

Lenke til kommentar
Hvorfor kan man ikke få aids av en mygg? Må blodet være i sirkulasjon for at viruset skal overleve?

Eller er det andre årsaker?

Insekter kan jo gi mange forskjellige sykdommer.

Om jeg ikke tar alvorlig feil kan de ikke spre virus, malaria er f.eks: en parasitt.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som skal på videregående skole. Han har takket ja til første valget, men ikke sagt nei til andre valget. Han mener at det gjør at han kan få tilbud om å få andre valget. (Han vil helst på andre valget)

Men jeg synes det ville være rart om de skulle gi han ett nytt tilbud når han allerede har takket ja :/

Er det slik det funker?

Vist ikke, hvem kan han ringe til for å få det valget han vil?

Lenke til kommentar
Jeg kjenner en som skal på videregående skole. Han har takket ja til første valget, men ikke sagt nei til andre valget. Han mener at det gjør at han kan få tilbud om å få andre valget. (Han vil helst på andre valget)

Men jeg synes det ville være rart om de skulle gi han ett nytt tilbud når han allerede har takket ja :/

Er det slik det funker?

Vist ikke, hvem kan han ringe til for å få det valget han vil?

Så lenge han har fått tilbud om førstevaget, tviler jeg på at han får tilbud om andrevalget, men hvis han ringer inntakskontoret i fylket han hører til kan han jo spørre der.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan man ikke få aids av en mygg? Må blodet være i sirkulasjon for at viruset skal overleve?

Eller er det andre årsaker?

Insekter kan jo gi mange forskjellige sykdommer.

Om jeg ikke tar alvorlig feil kan de ikke spre virus, malaria er f.eks: en parasitt.

Tror det har noe med at myggen er kaldblodig. Så vidt jeg vet overlever ikke HIV-viruset lenge i en myggkropp.

Lenke til kommentar

jeg har lest litt rundt og for at Hiv-infisert blod skal smitte deg må det komme i kontakt med åpne sår. her er et svar jeg fant hos Illustrert Vitenskap:

Myten er seiglivet, men mygg kan ikke overføre hiv til mennesker av to hovedårsaker. Dels fordi viruset ikke kan overleve i insekter, dels fordi mygg ikke sprøyter blod inn i ofrene sine - de suger det ut. Myggens snabel er utstyrt med to forskjellige kanaler. Den ene av kanalene sprøyter inn spytt via munnen som en slags smøring som skal lette myggens arbeid. Den andre kanalen suger blodet opp i myggens kropp så den kan fordøye måltidet. Blodet fra et menneske kommer derfor aldri i kontakt med myggens neste offer - og eventuelt smittet blod forblir derfor i myggen til det er fordøyd.
Lenke til kommentar
jeg har lest litt rundt og for at Hiv-infisert blod skal smitte deg må det komme i kontakt med åpne sår. her er et svar jeg fant hos Illustrert Vitenskap:

Myten er seiglivet, men mygg kan ikke overføre hiv til mennesker av to hovedårsaker. Dels fordi viruset ikke kan overleve i insekter, dels fordi mygg ikke sprøyter blod inn i ofrene sine - de suger det ut. Myggens snabel er utstyrt med to forskjellige kanaler. Den ene av kanalene sprøyter inn spytt via munnen som en slags smøring som skal lette myggens arbeid. Den andre kanalen suger blodet opp i myggens kropp så den kan fordøye måltidet. Blodet fra et menneske kommer derfor aldri i kontakt med myggens neste offer - og eventuelt smittet blod forblir derfor i myggen til det er fordøyd.

Hva hvis du skviser myggen og så blir det smurt utover i ett åpent sår?

Lenke til kommentar
Hvor mye dopapir bruker gjennomsnittsnormannen på dorelaterte besøk om dagen?

kvinnemennesker eter jo doruller til frokost virker det som så har du noen slike i huset er det ikke rart det går mye. ;) lette litt på hjemmesiden til statistisk sentralbyrå men nærmeste jeg fant var totalt forbruk på Personlig pleie.

Lenke til kommentar

Hva hvis du skviser myggen og så blir det smurt utover i ett åpent sår?

Det er litt uklart rundt dette med HIV, men det er ingen dokumenterte hendelser hvor dette har skjedd. For det første så sprøyter ikke myggen blodet inn i offeret sitt, det vil jo ha blodet som næring. For det andre så viser det seg at HIV lever veldig kort inne i myggen, og at HIV ikke klarer å reprodusere inni myggen. For det tredje så er det uvanlig at en mygg biter flere mennesker på rad. Har den spist går den tilbake for å legge egg. Kilde: http://www.cdc.gov/hiv/resources/qa/qa32.htm

Lenke til kommentar
kvinnemennesker eter jo doruller til frokost virker det som så har du noen slike i huset er det ikke rart det går mye. ;) lette litt på hjemmesiden til statistisk sentralbyrå men nærmeste jeg fant var totalt forbruk på Personlig pleie.

Det er et sånt et som vandrer rundt her hjemme. Men jeg klarer ikke forstå hvordan. Nesten så de bare tar tak i rullen, tørker litt og kaster hele greia.. Finnes det noe statistikk som skiller kjønnene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...