bögfisk Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvilket dyr/innsekt, w/e, har størst penis i forhold til kroppens størrelse? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Tror det er pinnsvinet:P Penisen den er ca Halvparten så stor som kroppen:P Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Stemmer det som står på Red Bull boksene ? At det: - øker prestasjonsevnen - forbreder konsentrasjons- og reaksjonsevnen - er oppkvikkende (den vet jeg stemmer) - gir økt velvære Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Prestasjonsevne kommer jo helt an på hva du skal prestere. Men ja, koffein gir slike effekter. Økt velvere er vel sikkert fordi det smaker godt. Så ja, det stemmer sikkert, men ettersom det er så lite koffein i red bull tviler jeg på effekten er noe særlig. Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvordan skriver man egentlig ordet Ligemåde? Man hører jo folk si det ti ganger oftere enn man skriver det. Er det ligemåde, eller lige måde eller likemåde eller like måte? eller hva? Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvordan skriver man egentlig ordet Ligemåde? Man hører jo folk si det ti ganger oftere enn man skriver det. Er det ligemåde, eller lige måde eller likemåde eller like måte? eller hva? I like måte tror jeg det heter.. Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvordan skriver man egentlig ordet Ligemåde? Man hører jo folk si det ti ganger oftere enn man skriver det. Er det ligemåde, eller lige måde eller likemåde eller like måte? eller hva? Skrives i like måte og uttales i lige måde. Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 ok, takk, selv om jeg får vel aldri bruk for det til noe Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 En gruppe datakomponenter har en MAC-adresse hver som følger denne malen: 00:02:9B:xx:xx:xx Hvor mange mulige MAC-adresser er mulig å ha innen denne gruppen? Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 En ting som skjedde med meg som jeg har lurt litt på hva var, prøvd å finne det ut selv, men finner det ikke ut, snakket med en psykolog og hun vet heller ikke hva som skjedde. Lå i sengen og plutselig begynte hode å jobbe av seg selv, hentet frem gamle og nye minner helt ned til barndommen, Hodet begynte automatisk å sette sammen minner og ting som jeg har opplevd og oppfattet igjennom et 19 år langt liv. Etter å ha satt sammen ting fra hele mitt liv på en logisk måte (virket det som) Så satt jeg med et svar som på en måte ga svar på ALT, det var som om jeg viste alle mulig spørsmål, og satt med svar på spm som hva skjer i livet etter dette? og maange andre.. Det hele skjedde utrolig fort og tankene skøyt frem og tilbake i en hastighet jeg aldri før har opplevd og jeg syns nesten det var rart at jeg klarte å oppfatte noe som helst siden tankene gikk så fort. I ca 5 min så føltes det ut som om jeg kunne få svar på alt jeg ville ha svar på og jeg satt med gåsehud i 3-4 minutter. Jeg husker jeg tenkte "hvis dette stemmer, så glemmer jeg det" Så jeg måtte skrive det ned... Tok meg en rask sigg for å slappe av litt før begynte å skrive. Når jeg begynte å skrive var det som om noen visket ut tankene mine og jeg det meste var glemt. Så, hva Skjedde?? Det nærmeste jeg har kommet er søvnparralyse, men det stemmer ikke på flere faktorer. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 En gruppe datakomponenter har en MAC-adresse hver som følger denne malen: 00:02:9B:xx:xx:xxHvor mange mulige MAC-adresser er mulig å ha innen denne gruppen? Reint matematisk er det bare til å bruke kombinatorikk. Hvert tegn kan være tallene 0-9 og bokstavene A-F, tilsammen blir det 16 tegn. Et slikt par har derfor 16*16 muligheter = 256 = 2^8. Tre slike par kan da være (2^8)^3 = 2^24 = seksten millioner sjuhundre-og-søttisju tusen tohundre-og-seksten kombinasjoner (dette er samme svaret som du vill fått ved 16^6, altså 16 kombinasjoner for hvert tegn, og 6 tegn etter hverandre). Men nå kjenner jeg ikke oppbygningen av MAC-addresser veldig godt, så det kan godt være at antallet kombinasjoner er mindre. Det kan ihverfall ikke være større. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvordan skriver man egentlig ordet Ligemåde? Man hører jo folk si det ti ganger oftere enn man skriver det. Er det ligemåde, eller lige måde eller likemåde eller like måte? eller hva? Skrives i like måte og uttales i lige måde. Det kommer jo an på dialekten... Jeg har bløde konsonanter, men ikke gutta fra Oslo Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvordan skriver man egentlig ordet Ligemåde? Man hører jo folk si det ti ganger oftere enn man skriver det. Er det ligemåde, eller lige måde eller likemåde eller like måte? eller hva? Skrives i like måte og uttales i lige måde. Det kommer jo an på dialekten... Jeg har bløde konsonanter, men ikke gutta fra Oslo Det uttales "i lige måde" over hele Norge. Hvorfor vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) En gruppe datakomponenter har en MAC-adresse hver som følger denne malen: 00:02:9B:xx:xx:xxHvor mange mulige MAC-adresser er mulig å ha innen denne gruppen? 10^6 = 6 000 000 Eventuelt om alle skall være forskjellige blir det 10*9*8*7*6*5 = 151200 EDIT: Dette ble selvfølgelig feil i forhold til sekstentallsystemet Må gjøre grundigere research neste gang. Endret 29. juli 2009 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvilket dyr/innsekt, w/e, har størst penis i forhold til kroppens størrelse? Mener det er en type and. Det får meg til å lurer på hvorfor jeg vet det. :S Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 En gruppe datakomponenter har en MAC-adresse hver som følger denne malen: 00:02:9B:xx:xx:xxHvor mange mulige MAC-adresser er mulig å ha innen denne gruppen? 10^6 = 6 000 000 Eventuelt om alle skall være forskjellige blir det 10*9*8*7*6*5 = 151200 Hvorfor mener du det? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 En gruppe datakomponenter har en MAC-adresse hver som følger denne malen: 00:02:9B:xx:xx:xxHvor mange mulige MAC-adresser er mulig å ha innen denne gruppen? 10^6 = 6 000 000 Eventuelt om alle skall være forskjellige blir det 10*9*8*7*6*5 = 151200 Nei, det er heksadesimale tall. Som betyr at det er som endrebjo sier, 166. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvilket dyr/innsekt, w/e, har størst penis i forhold til kroppens størrelse? http://news.softpedia.com/news/The-Largest...rld-43756.shtml http://www.answerbag.com/q_view/1409848 http://www.associatedcontent.com/article/1...al_kingdom.html Det virker som det pattedyret som er best utstyrt er blåhvalen med en lengde på 33meter men dette blir bare ca 50% av lengden av dyret og ikke rellevant i denne sammenhengen På en god annenplass i forhold til kroppslengde finner vi en fugl, nærmere bestemt and. The Argentine Blue-bill or Argentine Lake Duck (Oxyura vittata) Gjennomsnittslengden her er 42.5cm sett i forhold til lengden på anden som er ca 20cm På førsteplass er krabben "barnacle" Og dens penis er 40 ganger lengre enn kroppen, dette er fordi denne krabbetypen bytter kjønn og for å gjøre dette gjør den om en av klørne til kjønnsorgan etter behov. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 På førsteplass er krabben "barnacle" Og dens penis er 40 ganger lengre enn kroppen, dette er fordi denne krabbetypen bytter kjønn og for å gjøre dette gjør den om en av klørne til kjønnsorgan etter behov. "Rankeføttinger" på godt norsk, og det er krepsdyr, ikke krabber. Hvordan finne fram til norske navn for det meste: Søk opp den engelske artikkelen på Wikipedia, og let opp linken til den norske versjonen nederst i venstre kolonne. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Men nå kjenner jeg ikke oppbygningen av MAC-addresser veldig godt, så det kan godt være at antallet kombinasjoner er mindre. Det kan ihverfall ikke være større. MAC adressen er 12 tegn, 6 par. (2^8)^6 = 2^48 = 281 474 976 710 656 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå