Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=95609

hva kalles bildet til denne brukeren? er det en ny type strekkode? så på CSI:NY at ei dame tok bilde av en slik ting også fant mobilen ut hva det var for. støtter noen mobiler det? isåfall er det mange av dem?

Det er en QR Code.

"A QR Code is a matrix code (or two-dimensional bar code) created by Japanese corporation Denso-Wave in 1994. The "QR" is derived from "Quick Response", as the creator intended the code to allow its contents to be decoded at high speed. QR Codes are common in Japan, where they are currently the most popular type of two dimensional codes. Moreover, most current Japanese mobile phones can read this code with their camera."

Den er ikke noe særlig brukt på resten av kloden derimot.

Edit: Litt for sein ja. La også like så greit til quote.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=95609

hva kalles bildet til denne brukeren? er det en ny type strekkode? så på CSI:NY at ei dame tok bilde av en slik ting også fant mobilen ut hva det var for. støtter noen mobiler det? isåfall er det mange av dem?

For en tid siden så jeg store plakater på busstoppene, med en slik kode. Så sto det at du skulle ta bilde av koden med mobilen og sende inn, så skulle du få en eller annen overraskelse. Slik at gjenkjenningen ligger hos de som mottar bilder, ikke på mobilen selv. Det var ikke noe slikt opplegg det var snakk om på CSI NY?

EDIT: Det ser ut som om jeg husker litt feil, det var faktisk et program man skulle laste ned på mobilen. Se annonsen under.

post-51689-1248596838_thumb.jpg

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

på møkkajobber sa de at edderkopper ikke tålte å falle ned fra bordet, de hadde mange små og en stor der. da tviler jeg veldig på at den tåler vekten av en person.

er det ulovlig med kniver som er skarpe på begge sidene av bladet?

hvorfor har 1 dollar seddelen et bilde av en pyramide, muligens den med gulltopp, der toppen svever over resten av pyramiden med et sløvt øye i?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
Hvis jeg møter på en tarantell, kan jeg da i selvforsvar tråkke på den? Eller er dens kroppsbygning sterk nok til å motstå tråkket?

Det beste er å ikke gjøre noen brå bevegelser for å skremme den. Den truer ikke deg så lenge du ikke truer den. Jeg har selv holdt en slik en i hånden, og overlevd. :) Men anbefaler ikke å gjøre det med en hvilken som helst edderkopp.

Og uansett er den ikke en noen særlig stor trussel fordi hvis du har på deg sko og er i en posisjon hvor du klarer å tråkke på den så klarer vel ikke den å bite deg uansett. Den kan ikke bite gjennom sko.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Så nettopp på American Choppers hvoe de besøkte intel og klarte å knuse en wafer full av prosessorer (ca 500stk). Hvor mye er en sånn wafer verdt?

Hvis vi antar at prosessorene er ferdigprodusert og at det kun er kutting og pakking som gjenstår, så er allerede mesteparten av verdien nedlagt i produksjonsprosessen. Da kommer nok verdien i nærheten av retail-prisen (kanskje 90%), og da snakker vi om hundretusener til millioner av kroner, avhengig av hvilken type prosessorer det er snakk om, da en prosessor kan koste mellom noen hundrelapper og opp til titusener av kroner.

Hvis det derimot er tidlig i prosessen så har ikke så mye verdi blitt nedlagt i skiven, og da kan nok prisen komme ned i noen tusenlapper.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Nei, det er fordi leveren begynner ikke å jobbe med alkoholen før etter mange timer, pluss at vannmangelen først gir utslag etter mange timer. Alkohol er veldig dehydrerende, og hvis du ikke fyller på med masse vann før du legger deg, slår det ut i hodepine og generell kvalme fordi væskebalansen i kroppen er helt på trynet.

Spyr du er det fordi du er alkoholforgiftet, og det er en naturlig ting for kroppen å prøve å kvitte seg med gift som ikke er prosessert.

At folk gidder å utsette seg for sånt frivillig er beyond me.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Så nettopp på American Choppers hvoe de besøkte intel og klarte å knuse en wafer full av prosessorer (ca 500stk). Hvor mye er en sånn wafer verdt?

Hvis vi antar at prosessorene er ferdigprodusert og at det kun er kutting og pakking som gjenstår, så er allerede mesteparten av verdien nedlagt i produksjonsprosessen. Da kommer nok verdien i nærheten av retail-prisen (kanskje 90%), og da snakker vi om hundretusener til millioner av kroner, avhengig av hvilken type prosessorer det er snakk om, da en prosessor kan koste mellom noen hundrelapper og opp til titusener av kroner.

Hvis det derimot er tidlig i prosessen så har ikke så mye verdi blitt nedlagt i skiven, og da kan nok prisen komme ned i noen tusenlapper.

Fy f. husker jeg så det for noen år siden første gangen d gikk på discovery og han feite tarden tok og smasha den når de fikk den i gave og du ser han Intel fyren har lyst til og drepe de.

Hadde jeg vært han Intel fyren så hadde de vært in big trouble....

Lenke til kommentar

Fy f. husker jeg så det for noen år siden første gangen d gikk på discovery og han feite tarden tok og smasha den når de fikk den i gave og du ser han Intel fyren har lyst til og drepe de.

Hadde jeg vært han Intel fyren så hadde de vært in big trouble....

Noen som vet om dette klippet ligger på youtube eller noe annet sted der jeg kan se det (lovlig)?
Lenke til kommentar

Er det mer lovlig å se et copyrightbefengt klipp på YouTube, enn å hente det på TPB?

-

Hvorfor må folk som har vært hardt skadet, lære å gå på nytt? Er det fordi de har glemt hvordan man holder balansen, eller er det fordi muskelstyrken er borte etter lang tid med stillesitting?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...