Applebee Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Linken fungerer ikke Hvis du kopierer linken istedefor å trykke på den, fungerer den Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Kan femiklædd-språk som f.eks. fransk, bidra til homoseksualitet, eller i det minste gjøre det lettere å komme ut av skapet? I så fall så burde det være flere homofile i Frankrike enn i det macho-språklige Tyskland... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Kan femiklædd-språk som f.eks. fransk, bidra til homoseksualitet, eller i det minste gjøre det lettere å komme ut av skapet? I så fall så burde det være flere homofile i Frankrike enn i det macho-språklige Tyskland... hvordan skal man vite det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hva en eller flere nordmenn føler om de språkene trenger over hodet ikke å være sånn de føler seg selv. Jeg tror kulturen har mye mer å si enn ordlydene i språket. Kulturelt sett tror jeg homofili er litt mer akseptert i Tyskland enn i Frankrike. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det er jo like tåpelig å si som "fy faen jeg er glad jeg ikke er født i Spania, for jeg kan jo ikke et ORD spansk" Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Sagt på en mer "scienc-y" måte: Det skyldes de fintfølende nervene i hjernens frontallapper, som har i oppgave å hente frem lagrede minner og andre krevende oppgaver. Disse er overfølsomme for stress-, kamp- og flukthormoner, og vil stenge helt av hvis man er i en situasjon hvor man opplever stress eller fare. En slik situasjon kan for eksempel være at man stresser veldig med å finne fram et minne. Det samme som spiller inn i nødsituasjoner? Som gjør at noen klarer å tenke klart mens andre ikke vet hva de skal gjøre, for eksempel om det begynner å brenne Lenke til kommentar
co2 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvor kan jeg finne ut hvem som eier forskjellige eiendommer? Lenke til kommentar
Kane Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvorfor har brød/brødskiver hull i seg? Går gjerne igjennom flere skiver. Fordi det har dannet seg lufthull/bobler der når deigen ble eltet. Er ganske sikker på at det har litt med hvordan du elter/knar deigen, men aller mest er det gjæren. Gjæren som brukes i bakst er jo levende organismer som såvidt jeg husker riktig konsumerer sukker og produserer gassen co2. Boblene i baksten er da co2en som gjæren produserer. Det vil bli fler og større bobler om deigen har mye gjær, står lenge og gjærer, har nok sukker, og en høy nok temperatur. Utenom co2 produserer også gjær etanol (alkohol), og brukes til å lage alt vi har av alkoholholdig drikke. Alle som har prøvd å lage vin eller øl selv vet at mens den står og produserer alkhol må man ha på en vannlås for å slippe ut co2en som produseres. Selvfølgelig brukes forskjellige typer gjær til forskjellig bruk, men forskere har funnet brød med så mye som 1.9% alkohol i en undersøkelse. Spørsmålet er da, går det an å produsere brød med mye alkohol og spise seg brisen? Alcohol Content of Bread Lenke til kommentar
huf Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvor kan jeg finne ut hvem som eier forskjellige eiendommer? Hør med teknisk sektor i kommunen. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvor kan jeg finne ut hvem som eier forskjellige eiendommer? Du ringer på, og så spør du pent Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Er det lov å trekke kabeler over landegrenser? Kan jeg f.eks. bygge meg hus like ved svenskegrensa, like ved noen som har bygd hus på andre siden, for så at "naboen" trekker en gigabitkabel over grensa til mitt hus for å dele nettet sitt? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Ser ikke hvorfor det skulle være ulovlig. Gikk en tur langt inne på fjellet i går. Skulle sjekke om jeg hadde mobildekning og displayet viste bare "kun nødanrop". Hva er greia med det? Så hvis jeg er i nød har jeg dekning? Er det et eget nødnett? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Ser ikke hvorfor det skulle være ulovlig. Gikk en tur langt inne på fjellet i går. Skulle sjekke om jeg hadde mobildekning og displayet viste bare "kun nødanrop". Hva er greia med det? Så hvis jeg er i nød har jeg dekning? Er det et eget nødnett? Kapasiteten i nettet der du var var så liten at alt var satt av til nødanrop. Er vanlig der det er svak dekning/lav kapasitet å gjere det på denne måten for å sikre at du i størst mulig grad alltid kan utføre nødanrop. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Ok, takk for svar. Så det går kun ann å ringe de kjente nødnummerne? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hva er farligst av likestrøm og vekselstrøm med samme strøm og spenning? Og hvor farlig er 55 slike batterier koblet i serie? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Det er en flue på rommet mitt som jeg aldri har sett før. Den er mye flatere enn en normal flue, og har lengre vinger. Den er også lengre. Men det som er spesielt er når den flyr, eller flytter seg. Den "slenger" seg mer, demper ikke fallet, bare treffer f.eks fingeren min uten å bremse, men blir sittende akkurat der den lander som om den klistrer seg fast. Noen som vet? Endret 21. juli 2009 av Koffeinkanin Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Klegg? http://no.wikipedia.org/wiki/Klegger Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hva er farligst av likestrøm og vekselstrøm med samme strøm og spenning? Og hvor farlig er 55 slike batterier koblet i serie? Vekselstrøm pga. det kan lettere påvirke hjerterytmen med sinuskurven sin, har jeg hørt. Dette brukte også Edison som et argument mot AC-strøm i New York når han og Tesla kjempet om hvilken type strøm som skulle bli brukt. Tesla ville ha AC, og Edison DC. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Klegg? http://no.wikipedia.org/wiki/Klegger Nei, mye mindre. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvis jeg har en sterk vifte og en pose tørmelk, kan jeg da få til en helvetes eksplosjon/flamekaster? Har hørt at tørmelk er veldig brennbart, stemmer det? Hvis jeg tar å blåser en pose tørmelk(med vifte) inn i ett rom, kan jeg da få det til å anntennes, omtrent som kornstøv(teorien er lik)? Får jeg kjøpt tørmelk i butikken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå