Emomilol Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg leste i A Brief History of Time at man kunne måle farten på stjerner - som man vet hva består av - ved å se på lyset som får en "red-" eller "blueshift" ettersom den går fra oss eller mot oss. En slags doppler effekt med andre ord. Betyr dette at ved å bevege seg fort nok kan du til slutt se infrarødt eller ultrafiolett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 tror det ville skjedd værre ting med kroppen før man eventuelt ser det.. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Men ville det i teorien vært mulig? Endret 17. august 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) hvis teorien sier at menskekroppen er total inntakt og alt som normalt kanskje?, men kan øyet se det i det heletatt? Endret 17. august 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Tror det hadde vært lettere å transplantasere et øye fra et dyr som kan se UV og IR til et menneske! Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Tror det hadde vært lettere å transplantasere et øye fra et dyr som kan se UV og IR til et menneske! 9305559[/snapback] Er dette teoretisk mulig? Reseptorene i øyet 'leser' vel av det lyset de blir eksponert for og hjernen har en ekstrem tilpasningsevne. Mon tro om noe slikt blir mulig. edit: Mener forresten å ha lest om synsjusteringer i millitær sammenheng. Soldater som kan få ekstremt godt syn. Problemet var at det ble for mye inntrykk som skulle tolkes og man måtte ha ekstremt god psyke for å takle det. Dette er lenge siden så jeg finner ikke igjen noen kilder for å uttype mere. Mulig et gammel IllVit blad eler noe sånt. Endret 17. august 2007 av Mozze Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Mener forresten å ha lest om synsjusteringer i millitær sammenheng. Soldater som kan få ekstremt godt syn. Problemet var at det ble for mye inntrykk som skulle tolkes og man måtte ha ekstremt god psyke for å takle det. Dette er lenge siden så jeg finner ikke igjen noen kilder for å uttype mere. Mulig et gammel IllVit blad eler noe sånt.Sjukt Det trodde jeg ikke var mulig engang...Til en Admin: Da sender jeg en PM istedet EDIT: Da er tråden opprettet her Endret 18. august 2007 av Kallileo Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Kan vel opprette en tråd som heter: "forumets beste signaturer" eller noe lignende? Så lenge folk klarer og si hvorfor osv er det ikke en telltråd, rent teknisk sett. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Til en Admin: Er det for dumt å starte en tråd med morsomme signaturer fra forumet?Signaturer med morsomme sitat, lenker o. l. Spør her før jeg lager tråden for jeg vil ikke ha "telletråd" -stempelet.. 9305714[/snapback] Da sender du en PM til en av moderatorene på denne listen https://www.diskusjon.no/index.php?&act=Stats&CODE=leaders Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Betyr dette at ved å bevege seg fort nok kan du til slutt se infrarødt eller ultrafiolett? 9305210[/snapback] Det skulle vel gå helt fint. Det er ikke sikkert at man legger merke til at det er infrarødt / ultrafiolett man ser da, de vil jo se ut som "vanlige" farger. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Så i hundetråden nettop. Hvorfor får hunder blåe øyer under blitz når mennesker får røde? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Er white spirit bakteriedrepende? Slik som sprit? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Overvåker moderatorer PM? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Snedige spørsmål folkens! Spørsmål om overføring av lyd høyrer heime i kategorien "Lyd og bilde". Her kan du spørre små, snedige spørsmål som ikkje høyrer heime i noko kategori. Nokre innlegg er sletta. Overvåker moderatorer PM? 9306834[/snapback] Nei. Det er teknisk mogleg å lese ein PM av dei som driv forumet, men det blir nesten aldri brukt, med mindre det er snakk om noko alvorleg. Blir du kalla ein dust på PM er det ikkje noko som blir undersøkt. Er det gyldig grunn til mistanke om at det blir vist grov uforstand via PM så kan det bli kontrollert, men det er noko me ikkje har lyst til. Var vel strengt tatt ikkje eit snedig spørsmål det der, men men. Endret 18. august 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Snedige spørsmål folkens! Spørsmål om overføring av lyd høyrer heime i kategorien "Lyd og bilde". Her kan du spørre små, snedige spørsmål som ikkje høyrer heime i noko kategori. Nokre innlegg er sletta. 9307045[/snapback] Nye regler nå? Da burde dere opdatere førstepost, før dere begynner å slette inlegg. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Er det en temperatur som mennesker fungerer best i? 37,5 grader f.eks. Det er vel rundt 15 grader her nå, og jeg lurer på om kroppen min "virker" bedre i 30 grader, som det var i Spania nettopp. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Snedige spørsmål folkens! Spørsmål om overføring av lyd høyrer heime i kategorien "Lyd og bilde". Her kan du spørre små, snedige spørsmål som ikkje høyrer heime i noko kategori. Nokre innlegg er sletta. 9307045[/snapback] Nye regler nå? Da burde dere opdatere førstepost, før dere begynner å slette inlegg. 9307095[/snapback] Enig, det innlegget fikk seriøse svar og han spurte om hvordan han skule kable det pga han ikke fikk det til, det synes jeg egentlig burde få stå. spm: Når man remixer sanger, må man ha rettigheter til sangen(e) man mixer for å legge ut sin egen versjon? edit, så jeg hadde fått svar på spm et annet sted. @ Emomilol Ville tro at siden kroppen din er vandt til "vår" temperatur vill den funke best her og ikke med det dobbelte Endret 18. august 2007 av DiscoBoB Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Kan dere bruke diskusjon.no som bevis? Sett at jeg innrømte en kriminell handling, kan det da brukes mot meg? Nei, er ikke snakk om at jeg har gjort noe, men så noe på tv igår som for min del hørtes uriktig ut. En morder hadde motiv og ikke noe alibi (for den dagen det skjedde) for å begå en handling, kan han da straffes? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg mener det er misbruk av en populær tråd, derfor bør de forbli slettet. Spørsmål: Hvor mange kilo salat/korn trengs for å lage 1 kg med kylling eller kalkun? Hvor energieffektiv er kalkunen i forhold til kyllingen? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 På førstesiden står det "Ingen support". Først av alle reglene. Forsto jeg det rett så var det en person som hadde problemer med noe teknisk, og ville ha hjelp. Det er support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå