Carlgutt Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Har hørt at det ikke er mulig å få noen i live igjen med basic hjerte hjelp altså med innblåsing og hjertemassasje, at det bare handler om å holde luften i sirkulasjon i kroppen til hjelp kommer med defillibrator. Men det er likevel mulig at det funker i et par tilfeller når man tror at noen er død f.eks i en druknings ulykke så kan man få pumpet opp litt vann så person får pustet. Uansett noen som vet om dette er sant? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg tror ikke man får startet et stoppet hjerte på den måten, men man kan vel presse ut vann av lungene. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Om det er hjertestans, så nei. Respirasjonsstans pga vann i lungene, mens hjertet fremdeles pumper, ja. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hvis lungene er fylt med vann så er ikke løsningen å begynne å pumpe på brystet. Man bør snu personen sånn at vannet renner ut og deretter legges på ryggen. Deretter kan man sjekke pust, puls og evt begynne med hjerte lunge-redning: 2 innblåsninger + 30 hjertekompressjoner inntil det kommer ambulanse/hjertestarter. Mer info: http://no.wikipedia.org/wiki/Hjerte-lunge-redning Jeg har også hørt at det trengs hjertestarter for å få hjertet i gang igjen. Tiden har enorm betydning, men man skal aldri gi opp før en lege har kommet til stedet og enten overtatt eller erklært vedkommende for død. Vel innenfor rimelighetens grenser da. Er man i villmarka så kan man nok trygt gi opp etter en time. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 la oss si at måse 1 og 2 har egg. vil begge da passe på reiret? eventuelt i skift, eller vil en av gangen skaffe mat? kan de få hjelp av andre måser til å beskytte reiret? jeg ble jaget 3-400 meter i dag av to måser, og da regner jeg med at noen passet på reiret. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Dersom jeg lagde en hjemmeside om musikk, hvor mye måtte jeg betalt google for å få opp siden min som første treff på søkeordet "music" eller "musikk"? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg har også hørt at det trengs hjertestarter for å få hjertet i gang igjen. Er man i villmarka så kan man nok trygt gi opp etter en time. Man trenger hjertestarter ja. HLR er forferdelig tungt over tid, spørsmålet er like mye hvor mye man orker. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Er hjertekompresjoner altså KUN noe man foretar seg mens man venter på en lege som har hjertestarter, og kan aldri under noen omstendigheter få hjertet til å starte å slå igjen? På film vil jo alltid helten utføre hjertekompresjoner på den blonde skjønnheten, så våkner hun og er hans til evig tid... :-) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Er hjertekompresjoner altså KUN noe man foretar seg mens man venter på en lege som har hjertestarter, og kan aldri under noen omstendigheter få hjertet til å starte å slå igjen? På film vil jo alltid helten utføre hjertekompresjoner på den blonde skjønnheten, så våkner hun og er hans til evig tid... :-) Og Lost Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hvorfor har noen dataspill en maks grense på FPS (frame per second)? F eksempel at man ikke kan gå høyere enn 60 fps. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hvorfor har noen dataspill en maks grense på FPS (frame per second)? F eksempel at man ikke kan gå høyere enn 60 fps. Skjermen din kan sannsynligvis ikke vise mer enn 60 fps uansett. V-sync fjerner også en del tearing. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hvorfor har noen dataspill en maks grense på FPS (frame per second)? F eksempel at man ikke kan gå høyere enn 60 fps. Fordi det ikke er nødvendig å gå høyere (man vil ikke merke forskjell) og derfor begrenses bilderaten og dermed stresset på PC-en. Mindre stress er selvfølgelig bra. Mindre varme, lavere strømforbruk eller mer kraft til å bruke på det man vil. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Dersom jeg lagde en hjemmeside om musikk, hvor mye måtte jeg betalt google for å få opp siden min som første treff på søkeordet "music" eller "musikk"? Her Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Hvorfor har noen dataspill en maks grense på FPS (frame per second)? F eksempel at man ikke kan gå høyere enn 60 fps. Fordi det ikke er nødvendig å gå høyere (man vil ikke merke forskjell) og derfor begrenses bilderaten og dermed stresset på PC-en. Mindre stress er selvfølgelig bra. Mindre varme, lavere strømforbruk eller mer kraft til å bruke på det man vil. Jo, det vil man. Jeg ser forskjell på 60 Hz og 100 Hz på min CRT-skjerm. Endret 17. juli 2009 av Zeke Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Dersom jeg lagde en hjemmeside om musikk, hvor mye måtte jeg betalt google for å få opp siden min som første treff på søkeordet "music" eller "musikk"? Vel, du måtte antagelig kjøpt opp google eller noe i den duren, så rimelig mange milliarder dollar. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Dersom jeg lagde en hjemmeside om musikk, hvor mye måtte jeg betalt google for å få opp siden min som første treff på søkeordet "music" eller "musikk"? Her Khaffner - linken din er da for å tipse Google om linker, ikke for å kjøpe seg plassering? Ellers selger Google såvidt jeg vet ikke plassering på de ordinære søkeresultatene - så utenom å kjøpe hele Google med rubbel og bit så er nok det nærmeste du kommer å kjøpe en vanlig annonse eller "anbefalt side" på Google. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hvis vi ser for oss at det hadde vært mulig, er det rimelig logisk å anta at du måtte betalt google mer enn noen andre musikkrelaterte nettsider hadde villet - og jeg går ut fra at mange slike nettsider har en temmelig høy smertegrense akkurat der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 som halo nerd så må jeg bare spørre. i big bang theory når de spiller halo (3) så er lydene helt feil. hvorfor ikke bruke de originale lydene? er det ikke lov? de bruker allerede navnet og 360 kontrolleren. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Vel, jeg husker en episode med Hotel Cæsar av alle ting der en spilte PS2, men det var Super Mario-lyder. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva heter sånne ringer som liksom er satt sammen av flere små ringer som man må sette sammen på riktig måte. Skjønner dere hva jeg snakker om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå