Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er status quo?

"Nåværende situasjon"

"På stedet hvil"

"Som før"

"Uforandret"

Et britisk rockeband har tatt navnet "status quo" etter det latinske uttrykket forklart over.

Hvis vi finner ut en måte å teleportere mennesker fra A til B. Vil man da ikke dø under teleporteringen, mens et kopi av deg kommer ut på den andre siden? Hvis man ikke klarer å gjøre om materiet til data som sendes fysisk til B? Dette kommer i så fall ann på måten du teleporteres?

Siden dette ikke lar seg gjøre i praksis hverken nå eller i fremtiden så vil jeg se bort i fra praktiske begrensninger. Hadde teleportering vært mulig så ser jeg ingen grunn til at A dø i prosessen eller at ikke prosessen kan feile og både A og B dør eller at begge overlever (replikering). Med andre ord: Alt er mulig når man forutsetter at det umulige er mulig. ;)

Lenke til kommentar
Se
, spesielt etter 2:05.

Hvis jeg forstod han riktig, er det slik at det kan bli så lite friksjon at det en ny friksjonskilde oppstår? Evt. kan is med en tynn vannfilm bli så glatt at den ikke er glatt? :dontgetit:

Han sier at væskelaget kan bli en ny friksjonskilde hvis det er for tykt, siden hjulene da må pløye gjennom væsken.

Lenke til kommentar
Vet noen om et forum som er likt dette bare internasjonalt(på engelsk)?

Prøver igjen jeg. :)

Jeg tror ikke det. Rett og slett fordi det er så mange som snakker engelsk i denne verdenen at ethvert nisjeforum vil kunne bli ganske stort på egen hånd. Mens det er så få som snakker norsk at vi er nødt til å ha en rekke nisjeforum under samme "tak" for å få en noenlunde stor brukerbase.

Så jeg tror ikke det finnes noe engelsktalende forum som samler så mange nisjegrupper som det diskusjon.no gjør. Men du vil selvsagt finne drøssevis av engelsktalende nisjeforum for alt fra overklokking til filosofi.

Hvis du ser på denne forumrankingen vil du se at det er mange engelsktalende forum som taler til svært smale nisjeer, men likevel er mange ganger større enn diskusjon.no.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Vet noen om et forum som er likt dette bare internasjonalt(på engelsk)?

Prøver igjen jeg. :)

Jeg tror ikke det. Rett og slett fordi det er så mange som snakker engelsk i denne verdenen at ethvert nisjeforum vil kunne bli ganske stort på egen hånd. Mens det er så få som snakker norsk at vi er nødt til å ha en rekke nisjeforum under samme "tak" for å få en noenlunde stor brukerbase.

Så jeg tror ikke det finnes noe engelsktalende forum som samler så mange nisjegrupper som det diskusjon.no gjør. Men du vil selvsagt finne drøssevis av engelsktalende nisjeforum for alt fra overklokking til filosofi.

Hvis du ser på denne forumrankingen vil du se at det er mange engelsktalende forum som taler til svært smale nisjeer, men likevel er mange ganger større enn diskusjon.no.

Zenhex som stod på den listen så da ut til å dekke veldig mange topics. Zenhex

"Zenhex is a General open format discussion forums covering a wide variety of topics. These include politics nad current events, music and other entertainment, personal and relationship advice topics, writing and role playing, religion and philosophy, software, clubs and groups and more."

Ikke like mange som diskusjon, men fortsatt noe det samme vel?

Hvorfor har sommerfugler 'pulver' på vingene sine?

Vil anta at det er pollen, som fester seg fast når sommerfuglene sluker nektar i planter.

Lenke til kommentar
åssen får jeg tak i en million? trenger svar snart! hva er den letteste måten :p var pappa som lurte på det så da spør jeg her

Kjøp en lottokupong. Vent til i morra og du kan temmelig fort bli millionær. Eventuelt Keno, men fristen går i skrivende stund ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...