Alompi Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Er det tatt noen bilder av "spøkelser" som ingen har klart å finne noen spor av forfalskning ved? Bumper denne jeg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Er det tatt noen bilder av "spøkelser" som ingen har klart å finne noen spor av forfalskning ved? Bumper denne jeg Spøkelser har aldri vært bevisst, og finnes ikke. Er det det du lurer på? Eller lurer du på om det går ann å forfalske bilder uten at noen finner ut av det? AtW Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 simen1: spurte før jeg googlet, skal prøve å slutte med det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det jeg ikke forstår er hvorfor minnepinner og RAM-brikker alltid har disse størrelsene. Er det umulig å lage dem med andre størrelser? Harddisker kan jo lages med andre størrelser... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det jeg ikke forstår er hvorfor minnepinner og RAM-brikker alltid har disse størrelsene. Er det umulig å lage dem med andre størrelser? Harddisker kan jo lages med andre størrelser... Det er ikke umulig, men ofte upraktisk og unødvendig. Her er noen eksempler på "regelbrudd": 6 GB minnekort 12 GB minnekort 80 GB SSD Skjermkort med 320 MB ram Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Alle resepter ligger inne på profilen din på legekontorer hvertfall. Det er historie-sida de alltid henter opp på PC'n for å se hva du har gjort tidligere. men kan de se om den er brukt? bumper dette. lurer også på om det noen sprøyter som settes i de blodårene på armene som stikker ut og er synlige? Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Er det tatt noen bilder av "spøkelser" som ingen har klart å finne noen spor av forfalskning ved? Bumper denne jeg Spøkelser har aldri vært bevisst, og finnes ikke. Er det det du lurer på? Eller lurer du på om det går ann å forfalske bilder uten at noen finner ut av det? AtW Jeg prater om bilder som er "real until proven otherwise", altså bilder ingen har funnet bevis på at er falske Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Er det tatt noen bilder av "spøkelser" som ingen har klart å finne noen spor av forfalskning ved? Bumper denne jeg Spøkelser har aldri vært bevisst, og finnes ikke. Er det det du lurer på? Eller lurer du på om det går ann å forfalske bilder uten at noen finner ut av det? AtW Jeg prater om bilder som er "real until proven otherwise", altså bilder ingen har funnet bevis på at er falske Men hva skal du med disse bildene? Finne ut om spøkelser finnes, eller finne ut om det går ann å manipulere bilder uten at det lar seg spore? Svarene er henholdsvis Nei og ja. AtW Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Alle kjente spøkelsesbilder har vært "ekte" helt til noen fant ut hvordan de var forfalsket. Også LENGE før photoshop. Massevis av rare teknikker som kunne brukes for å jukse til ting på bilder selv i gamledager. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Alompi: Vi har tre kategorier: 1. Bevist falsk spøkelsebilde 2. ubevist i noen retning og 3. bevist ekte spøkelsebilde - Let etter spøkelsebilder som ikke kan bevises er falske. De aller fleste faller nok i kategori 1, men det kan hende du finner noen som faller i kategori 2 også. - Let etter spøkelsebilder som kan bevises er ekte. Du vil ikke finne et eneste i kategori 3. Så kan man jo spørre seg hvorfor noen havner i kategori 2. Er det fordi det ikke har vært forsøkt bevist falsk ennå? Eller er det forsøkt for svakt? Eller er det så mangelfull informasjon at det vil forbli ubevist i noen retning? Eller tror du at bildet blir verdens første i kategori 3? Du kan også se litt historisk på det og se at bilder som har havnet i kategori 2 hittil i historien enten har blitt liggende i den kategorien eller havnet i kategori 1. Aldri har et bilde i kategori 2 gått over til kategori 3. Tror du det noen gang vil skje? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvor lang tid tar det for regnet og komme seg fra skyene og til de treffer bakken? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvor lang tid tar det for regnet og komme seg fra skyene og til de treffer bakken? Det avhenger av størrelsen på dråpene, skyhøyden, bakkehøyden og en del andre ting som lufttrykk, temperatur, luftfuktighet, viskositet i lufta, tyngdekraft osv. Jo større dråper jo raskere faller de. Blir de for store så deler de seg opp på grunn av luftmotstanden. I praksis er de største regndråpene ca 5 mm i diameter. De faller med opp til ca 9 m/s. Det vil si at en regndråpe bruker minimum 111 sekunder på et fall på 1 km (ved 1 atm lufttrykk). Senker vi dråpestørrelsen til 2 mm i diameter og øker skyhøyden til 2 km så vil dråpen bruke ca 333 sekunder på fallet. Skyer består av mikroskopiske dråper og faller dermed jevnt nedover. Men på grunn av at dråpene er veldig små så faller skyene ofte bare med 1 m/time. Altså ubetydelig. I tillegg kan lufttrykk, temperatur, sol og turbulens gjøre at de fordamper i underkant og kondenserer i overkant. Altså flytter seg oppover. Eller motsatt. Eller at fjell presser de opp. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvorfor lyner og tordner det når det regner, men ikke når det snør? Prøver denne igjen jeg... Lenke til kommentar
hottentott52 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvorfor lyner og tordner det når det regner, men ikke når det snør? Prøver denne igjen jeg... Det er sjelden, men det skjer. Grunnen til at det er så sjelden, tror jeg er fordi lyn skapes av en varm sky"positivtladd" og en kald sky"negativtladd" som møtes. For at den ene skyen skal være varm nok, skjer dette nesten bare om sommeren. Det er min teori ihvertfall. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det jeg ikke forstår er hvorfor minnepinner og RAM-brikker alltid har disse størrelsene. Er det umulig å lage dem med andre størrelser? Harddisker kan jo lages med andre størrelser... Det er ikke umulig, men ofte upraktisk og unødvendig. Her er noen eksempler på "regelbrudd": 6 GB minnekort 12 GB minnekort 80 GB SSD Skjermkort med 320 MB ram Regelbrudd og regelbrudd. De summene der er jo som regel bygget opp av flere minnebrikker koblet sammen, som hver er 4,8,16,32,64 MB etc. ^^ Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 "Jammen jeg så en afrikaner på TV som var sånn super smart lizzom!" -Ja, mutasjoner skjer for nesten hver generasjon. Enkelte blir førr med 11 fingre, andre med IQ på 180. Man har også funnet ut at et barn vanligvis får gjennomsnitts IQen av sine foreldre. Eks: Mor har IQ på 105, far på 95. Lille Ola fikk 100. God natt! IQ bestemmes ikke bare av arveanlegg, men også til en stor grad av miljø. Hvis man vokser opp i et miljø hvor man får høy utdanning og oppfordres til å bruke intellektet, vil man få en høyere IQ enn om man hadde vokst opp med lav utdanning og få muligheter til å trene opp intellektet. Så en som bor på den afrikanske landsbygda med bønder til foreldre vil naturlig få lavere IQ enn en som vokser opp i et vestlig hjem med professorer til foreldre. Hvorfor lyner og tordner det når det regner, men ikke når det snør? Prøver denne igjen jeg... Det er sjelden, men det skjer. Grunnen til at det er så sjelden, tror jeg er fordi lyn skapes av en varm sky"positivtladd" og en kald sky"negativtladd" som møtes. For at den ene skyen skal være varm nok, skjer dette nesten bare om sommeren. Det er min teori ihvertfall. Mengden av ladning har da ikke noe med temperaturen til skyene å gjøre? Og dette forklarer ikke hvorfor lyn (som er en elektrisk utladning) går til bakken? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 http://www.popsci.com/node/30280 Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Ok, det hørte kanskje litt dumt ut. Ville bare se om noen visste om ett creepy fotografi som er tilsynelatende "ekte" Sånn som "Hands Resist Him", som det bare er noe... galt med. Det er verken ett fotografi eller falskt da men. Her: Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hands_Resist_Him Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Den "overnaturlige forhistorien" til bildet er latterlig, i know. Men når jeg første gang så bildet, uten å ha lest "bakhistorien", syns jeg det var utrolig ekkelt. Det syns jeg still... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå