Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
folk liker å nevne/påpeke at muslimer tørker seg med venstre hånd bak.

betyr det at de holder toalettpapiret med venste hånd eller at de faktisk bruker venstrehånda? :p

I store deler av verden før i tiden pleide man å bruke venstre hånden til å tørke seg av rompa. Derfor hilser man med høyre og 'skriver' med høyre hånd.

Lenke til kommentar

Dersom man sender et kamera ut i verdensrommet i en hastighet på flere milliarder lysår i sekundet, vil det da gå ann å peke det på jorden og se hva som skjedde i den perioden man antar at big bang skjedde?

Sikkert kronglete forklart, i og med at jeg ikke er no særlig til realfagsgutt.

Lenke til kommentar
Dersom man sender et kamera ut i verdensrommet i en hastighet på flere milliarder lysår i sekundet, vil det da gå ann å peke det på jorden og se hva som skjedde i den perioden man antar at big bang skjedde?

Sikkert kronglete forklart, i og med at jeg ikke er no særlig til realfagsgutt.

Det er ikke mulig for noe objekt å bevege seg raskere enn lyset. Og hvis du da mener at man skal sende signalene fra kameraet tilbake til Jorden, så vil også signalene ikke kunne bevege seg raskere enn lyset tilbake.

Faktisk sier relativitetsteorien at uansett hvor raskt kameraet sendes ut så vil alltid lyset bevege seg med en konstant hastighet på 300000000 m/s i forhold til kameraet. Så selv om man sendte den i nær lyset hastighet i forhold til Jorden ville likevel lyset ha en hastighet på 300000000 m/s i forhold til kameraet, og dermed passere den lett som bare det.

Så, det er ikke mulig å sende kameraet raskere enn lyset i utgangspunktet.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Alle resepter ligger inne på profilen din på legekontorer hvertfall. Det er historie-sida de alltid henter opp på PC'n for å se hva du har gjort tidligere.

men kan de se om den er brukt?

Lenke til kommentar

Er det vanlig å ikke like å drepe innsekter? Jeg hater insekter, men klarer ikke å drepe insekter jeg ser f.eks. på rommet. Hvis det er en mygg, kanskje jeg ignorerer den, eller driver den ut, men vil ikke slå den. Er det edderkopp eller lignende, fanger jeg den med noe og kaster den ut...

Syns det er litt ekkelt og grøssende å drepe innsekter.. vet ikke hvorfor? :p

Er det mange som er sånn? (Hater innsekter).

Lenke til kommentar
Ble deprimert av å ta livet av en veps engang...

Blir litt trist av det jeg og... :p

Hvorfor er det blått lys i offentlige toaletter og enkelte parkeringshus? Stemmer det at grunnen er at sprøytenarkomane ikke klarer å finne blodårene siden de også er blå? Hvor effektivt er det, og finnes det bieffekter, av typen at svaksynte sliter med å se noe som helst, eller epileptiske anfall?

Ja, det stemmer at det er for at narkomane/folk som sprøyter seg ikke skal finne årene.

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar

Jepp, fikk bekreftet det på en frelsesarmestasjon i Hamburg som tok meg inn til overnatting når jeg kom med tog midt på natta og ingenting var åpent. Var blått lys på do der, og dama sa det var fordi de har ofte narkomane innom.

Lenke til kommentar

Ang evolusjon; Hvordan VET kroppen hva den ikke trenger? Tenker på blant annet det at vi er mindre hårete enn våre forfedre osv. Jeg trodde hele "greia" med evolusjon var sånn at de som overlevde brakte med seg sine gener videre og at "utseende" fulgte sådan deretter. Men jeg kan ikke se at en hårete person har MINDRE sjangse for å overleve enn en mindre hårete person? Fungerer vi også sånn at ting som man ikke behøver blir borte, selvom det ikke påvirker "The survival of the fittest"?

Lenke til kommentar
Ang evolusjon; Hvordan VET kroppen hva den ikke trenger? Tenker på blant annet det at vi er mindre hårete enn våre forfedre osv. Jeg trodde hele "greia" med evolusjon var sånn at de som overlevde brakte med seg sine gener videre og at "utseende" fulgte sådan deretter. Men jeg kan ikke se at en hårete person har MINDRE sjangse for å overleve enn en mindre hårete person? Fungerer vi også sånn at ting som man ikke behøver blir borte, selvom det ikke påvirker "The survival of the fittest"?

Å ikke ha ting som er unødvendig er en fordel...

Lenke til kommentar

Hvis majoriteten av dyrene av en viss art velger maker med mindre hår, vil arten selv miste hår. Det er reproduksjon som bringer genene videre, ikke nødvendigvis overlevelse. Altså, du må overleve for å kunne ha sex, men du må ikke ha sex for å kunne overleve.

Det er dette filmen Idiocracy handler om. Ideen der er at folk med lav IQ får flere barn, noe som etterhvert fører til at den gjennomsnittlige IQen synker.

Funker denne: http://www.skeetervac.no/no/index.html?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...