Bytex Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Pøh, dyrt? Jeg kjøpte en "Full HD" 1280x1080p 40" samsung LCD-skjerm til 6500,- for noen uker siden. Stort nok i massevis, og fantastisk oppløsning for xbox 360'n. Må inn i display-settings på xboxen og endre oppløsninga til 1080p for å få noe effekt, da. Eneste problemet er at på vanlige kanaler som ikke er hd (som vil si nesten alle), blir bildet noe grumsete. Endret 10. juli 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Snedig (?) spørsmål: Viser Animal Planet og Animal Planet HD de samme programmene samtidig? Hva med andre kanaler som finnes i både vanlig og HD-versjon? Jeg har en Sagem-tuner for digitalt bakkenett. Vil denne gi max uttelling på selv de dyreste TVene? EDIT: Hvorfor er det alltid sånn at når pølsefingrene mine skriver en bokstav feil, så er det alltid en bokstav som har makt til å endre ord eller setningers mening til det punkt da spørsmålet blir vanskelig å tolke? (finnes ble vinnes) Endret 10. juli 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 TV Norge og TV Norge HD sender hvertfall de samme programmene samtidig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Snedig (?) spørsmål: Viser Animal Planet og Animal Planet HD de samme programmene samtidig? Hva med andre kanaler som finnes i både vanlig og HD-versjon? Jeg har en Sagem-tuner for digitalt bakkenett. Vil denne gi max uttelling på selv de dyreste TVene? EDIT: Hvorfor er det alltid sånn at når pølsefingrene mine skriver en bokstav feil, så er det alltid en bokstav som har makt til å endre ord eller setningers mening til det punkt da spørsmålet blir vanskelig å tolke? (finnes ble vinnes) Discovery og Discovery HD virker til å ha forskjellig program. AtW Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Får feite folk mer mosjon av en gåtur enn en tynn person, fordi den feite personen må dra på mer flesk? Og hvorfor blir det alltid forstyrrelser i bildet på kameraer som filmer eksplosjoner (f.eks. i Mythbusters)? Gjerne at bildet blir stripete i et sekund... Endret 10. juli 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 stemmer det at en eller flere nazi doktorer kuttet opp leggene til jøder og pakket in grus og annen skit for så å sy igjen? finnes det en liste over eksperimenter nazistene gjorde med jødene? hørte at dr mengele (tror jeg) var veldig glad i tvillinger. Ja, det stemmer. Ut med muskler, inn med sandsekker. Vent og se hva som skjer. Hva skjedde ? ja, jeg må høre mer om dette! Øh, jeg las om det i sjetteklasse eller noe (dvs seks år siden og vel så det). Husker meget godt bildene, og etter det jeg husker gikk det infeksjon i sårene og folka klarte ikke å gå eller jobbe mer. så inntraff døden etter høyst et par uker (alt etter offerets tilstand i utgangspunktet, i guess). Sannsynligvis jævlig smertefullt. Men som sagt, det meste av rapporter fra forsøkene er jo tilintetgjort, så det er begrensa hva som vites om det. Det hadde jo heller ingen som helst vitenskapelig verdi, så.. Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Får feite folk mer mosjon av en gåtur enn en tynn person, fordi den feite personen må dra på mer flesk? Og hvorfor blir det alltid forstyrrelser i bildet på kameraer som filmer eksplosjoner (f.eks. i Mythbusters)? Gjerne at bildet blir stripete i et sekund... Trykket fra eksplosjonen fucker med kameraet. Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Finnes det sterke smertestillende i stikkpille-form? Hvis ja, er det ett kjent problem at folk misbruker stikkpiller? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Barne-versjonen av Paracet er stikkpille. Har selv solgt slike på bensinstasjonen hvor jeg jobbet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Får feite folk mer mosjon av en gåtur enn en tynn person, fordi den feite personen må dra på mer flesk? Og hvorfor blir det alltid forstyrrelser i bildet på kameraer som filmer eksplosjoner (f.eks. i Mythbusters)? Gjerne at bildet blir stripete i et sekund... Trykket fra eksplosjonen fucker med kameraet. Hvordan fucker trykket fra eksplosjonen med et et elektrisk kamera uten bevegelige deler? Jeg snakker om striper som åpenbart er elektriske forstyrrelser, ikke at linsen blir skjev eller slike fysiske ting. Oops... Ikke meningen å dobbeltposte. Endret 10. juli 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Barne-versjonen av Paracet er stikkpille. Har selv solgt slike på bensinstasjonen hvor jeg jobbet. Paracet er vel ikke akkurat det sterkeste man finner, og stikkpillene er i tillegg lav dose i, så.. (altså de man får kjøpt uten resept) Men joda, det finnes nok sterke smertestillende i tablettform. En del pasienter kan ikke svelge (evt nekter), og intravenøst er ikke alltid særlig praktisk/gjennomførbart, så da er stikkpiller et greit alternativ. Edit: etter litt søking på felleskatalogen fant jeg i alle fall paralgin (kodein + paracetamol, kodein omdannes til morfin i kroppen) i stikkpilleform med to ulike doser. Morfin fant jeg kun som injeksjonsvæske og tabletter. Endret 10. juli 2009 av cricket Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Barne-versjonen av Paracet er stikkpille. Har selv solgt slike på bensinstasjonen hvor jeg jobbet. Det vet jeg, men Paracet er jo ikke hard drugs Snakker om ordentlig tunge smertestillende. Angående de stripene dine... Det kan være tv-en din. Jeg har en 42" HD-ready plasma, og ved eksplosjoner (og noen ganger svart skjerm) viser det seg striper på skjermen. "Gjennomsiktige" striper, liksom. Der hvor stripene er blir bildet bittelitt mørkere. Er det det som skjer hos deg? Endret 10. juli 2009 av Alompi Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Sitter her med en gammel CRT, merke SABA. Den har jo ingen digitale chips som kan tegne sånne striper. Må vel være kameraet..? Hvorfor skulle utstyret ikke være i stand til å ta sine 25 bilder i sekundet når det er eksplosjon? Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) VARMEN, kanskje gjør noe med kameraet Tror fortsatt det bare er kameraet som får en trøkk fra trykket men, og derfor oppfører seg rart. Om man kaster ett videokamera i bakken kan de jo se ut som elektrisk flimmer eller lignende når man filmer med det etterpå (egen erfaring ) Endret 11. juli 2009 av Alompi Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Ikke etterpå, bare akkurat når det smeller. Som om kameraet blir forvirret av at det er så mye bevegelse eller noe..? Trodde ikke skikkelig videoutstur tok hensyn til hvordan forrige frame så ut? Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Trykket fra en eksplosjon utløses veldig raskt da? Man ser jo ofte at noen av kameraene i mythbusters "hopper" i det ting eksploderer. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 De må gjerne hoppe, men hvorfor blir det striper? Klarer ikke elektronene å henge med, eller? Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hadde jeg fått lov til å sette meg på ett kommersielt fly med fallskjerm og hoppedrakt, rett ved en nødutgang? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Ser ingen grunn til at de skal kunne nekte deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå