Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stemmer det at en eller flere nazi doktorer kuttet opp leggene til jøder og pakket in grus og annen skit for så å sy igjen?

finnes det en liste over eksperimenter nazistene gjorde med jødene? hørte at dr mengele (tror jeg) var veldig glad i tvillinger.

Ja, det stemmer. Ut med muskler, inn med sandsekker. Vent og se hva som skjer.

Vet ikke om noen liste (og dokumenter osv som "forskerne" og "legene" skrev er jo i stor grad tilintetgjort), men det funker bra å lese bøker.

Lenke til kommentar
Bruker en bil bensin når den triller fritt i nedoverbakke? Er det forskjell om den står i fri eller i gir?

Ja, den bruker bensin så lenge motoren går (Om du tenkte å trille uten motoren på, blir jo det en annen sak :) ). Om jeg ikke tar helt feil, vil man bruke mer bensin hvis den står i gir, siden motoren vil få et høyere turtall.

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Et gir der bilen triller lett blir billigst. Husk at om man kløtsjer ut, evt. setter den i fri så har man tomgangsforbruk - mens når man triller med bilen i gir så bruker den ikke bensin overhodet, bare oppspart stillingsenergi. Husk at det er gasspedalen som bestemmer bensinforbruket, rører man den ikke så bruker heller ikke bilen bensin om den ikke går på tomgang.

Skal man være mer ekstrem, altså å trille i fri med motoren avslått så går det på sikkerheten løs. Det er jo livsfarlig.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Bruker en bil bensin når den triller fritt i nedoverbakke? Er det forskjell om den står i fri eller i gir?

Ja, den bruker bensin så lenge motoren går (Om du tenkte å trille uten motoren på, blir jo det en annen sak :) ). Om jeg ikke tar helt feil, vil man bruke mer bensin hvis den står i gir, siden motoren vil få et høyere turtall.

På eldre biler med forgasser så bruker bilen bensin når den triller. Og da også mer bensin jo høyere turtall.

Men biler med innsprøytning av bensin har absolutt null forbruk når de triller nedover, altså de fleste bilene som ruller på veien nå om dagen.

I det du nærmer deg tomgangsturtall vil bilens tomgangsregulator ta over, og gi bensin slik at motoren ikke stopper, og heller legger seg på tomgangsturtall.

Det har ingenting og si om du har 2000rpm eller 4000rpm når du triller, du bruker fortsatt ikke noe drivstoff.

Men jo høyere turtall, des mer bremser bilen, så hvis du ikke uansett må bremse, så velg det høyeste giret.

Lenke til kommentar

Det er faktisk omvendt. Dersom bilen strå i fri nedover bakken så må motoren få tilført drivstoff for å holde seg selv i gang på tomgangsturtallet. Dersom den står i gir så vil bilens fart pga tyngdekraften gi motoren nok energi til å holde turtallet over tomgangsturtallet. Altså ingen behov for tilført drivstoff.

Lenke til kommentar
Et gir der bilen triller lett blir billigst. Husk at om man kløtsjer ut, evt. setter den i fri så har man tomgangsforbruk - mens når man triller med bilen i gir så bruker den ikke bensin overhodet, bare oppspart stillingsenergi. Husk at det er gasspedalen som bestemmer bensinforbruket, rører man den ikke så bruker heller ikke bilen bensin om den ikke går på tomgang.

Skal man være mer ekstrem, altså å trille i fri med motoren avslått så går det på sikkerheten løs. Det er jo livsfarlig.

Så hvis man ikke har bensin i bilen overhodet, vil motoren høres identisk ut som med bensin i nedoverbakke?

Lenke til kommentar
stemmer det at en eller flere nazi doktorer kuttet opp leggene til jøder og pakket in grus og annen skit for så å sy igjen?

finnes det en liste over eksperimenter nazistene gjorde med jødene? hørte at dr mengele (tror jeg) var veldig glad i tvillinger.

Hva skjedde :p ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Hva skjedde :p ?

ja, jeg må høre mer om dette!

Lenke til kommentar
Så hvis man ikke har bensin i bilen overhodet, vil motoren høres identisk ut som med bensin i nedoverbakke?

Har man ikke bensin vil man ikke få start på motoren.

Men la oss si at du har litt bensin, og du går tom akkurat i det øyeblikket hvor motoren, som dere sier, vil ha et forbruk tilsvarende null, altså når den triller nedover? Vil motoren stoppe eller vil en ikke kunne merke forskjell?

Lenke til kommentar

Har man ikke bensin vil man ikke få start på motoren.

Men la oss si at du har litt bensin, og du går tom akkurat i det øyeblikket hvor motoren, som dere sier, vil ha et forbruk tilsvarende null, altså når den triller nedover? Vil motoren stoppe eller vil en ikke kunne merke forskjell?

Kan komme med en bemerkning som jeg har gjort meg. Hvis jeg kjører i nedoverbakke. Og så setter den i fri, så bruker min bil 0,24 L pr.mil. Mens når jeg triller nedover og bilen står i gir, bruker den 0.

Lenke til kommentar

Det er faktisk omvendt. Dersom bilen strå i fri nedover bakken så må motoren få tilført drivstoff for å holde seg selv i gang på tomgangsturtallet. Dersom den står i gir så vil bilens fart pga tyngdekraften gi motoren nok energi til å holde turtallet over tomgangsturtallet. Altså ingen behov for tilført drivstoff.

Ahaa, jeg trodde at man ville få tilført bensin hver gang stempelet gikk ned (Eller annenhver gang da), hvis man hadde uansett turtall over null.

Jaja, da har man lært noe nytt i dag og :)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Hvis man triller nedover en bakke i stor fart og bremsene ikke fungerer, ville man ikke da kunne gjøre en relativ trygg stopp ved å vri rattet HARDT (og fort) til venstre?

Og prøver meg på denne igjen:

Hvor lang tid tar det gjennomsnittslig fra kreft oppstår i ett organ til det sprer seg til andre organer?

Endret av Alompi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...