Mannen med ljåen Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Helt normalt. Kanskje noe annet som presser mot blæra, som en full tarm eller magesekk? Gravide kvinner har det problemet. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvorfor er det sånn at noenganger må man plutselig tisse, så tisser du bare en skvett når du går på do ? mulig klamydia gå og sjekk deg Hmmm, lurer iallefall på hvor den skulle ha kommet fra... Dette er ikke noe som skjer ofte med meg. Det er vel andre som opplever det også? At man må skikkelig tisse helt plutselig, for så å bare tisse en dl eller no? vel og hyppig måtte tisse pittelitt er et klasisk symptom på klamydia ivertfall, ville rådført meg med lege bare for og sjekke om det kan være noe feil ivertfall, better safe than sorry Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Takk for rådet, men det er impossible for meg å ha klamydia Lenke til kommentar
KKake Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 *snip* Følger jo Apple-klistemerker med iPod, så da kan du jo skaffe deg en lovlig Hackintosh. Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Søk på død og ereksjon på google. Mener å ha lest en engelskspråklig artikkel om emnet. Død og lam er ikke det samme. Om man blir lam, f.eks fra livet og ned, slutter ikke blodet å strømme i nedre region, da ville kroppen der nede visnet. MAO kan blod fortsatt sirkulere inn og ut av penis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 "Jeg sitter som nevnt i kassen, og vist folk kommer med mange 1-kronere eller 50-øringer så sender jeg dem bare vekk. Enkelt og greit. Vi har et elektronisk kassesystem og jeg har ikke lov av sjefen min til å fylle driten så vedkommende må tømme den igjen." fra noen som klagde på mcdonalds jobben. da lurer jeg på, har de lov til å nekte? jeg mener å ha hørt at om det er en viss mengde av samme mynt så kan de nekte. hvor mange er det av hver type? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Ingenting som helst skulle tilsi at ereksjon opprettholdes etter dødsfall hvis den var stiv når han døde. det er ikke bein i penis, men svamplegemer som fylles med blod. Når man dør, virker ikke hjertet, altså pumpes ikke blod i svamplegemene heller. Ergo ingen stå. Lenke til kommentar
Aapnopp Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Død og lam er ikke det samme.Om man blir lam, f.eks fra livet og ned, slutter ikke blodet å strømme i nedre region, da ville kroppen der nede visnet. MAO kan blod fortsatt sirkulere inn og ut av penis. Så blodet kan altså sirkulere i underkroppen, men jeg er usikker på om det faktisk er mulig for nervesignalene som starter prosessen å nå frem. Tror det er en "sfinkter"(?) ikke helt ulik den vi har i rumpa som åpner og lukker seg, ergo en muskel. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) edit: nm Endret 10. juli 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Søk etter det jeg sa. Man KAN dø med stå hvios man f.eks. blir hengt. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvorfor sier bikkja mi: "mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm". Også puster hun ut og sover enda mere. Hvorfor gjør hun det? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Katta mi gjør noe lignende, hun sier: uuuhh....uuuhh....chhhhhhh....(repeat) en kombo av snorking og drømming antar jeg, hun har det fint ellers Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) "Jeg sitter som nevnt i kassen, og vist folk kommer med mange 1-kronere eller 50-øringer så sender jeg dem bare vekk.Enkelt og greit. Vi har et elektronisk kassesystem og jeg har ikke lov av sjefen min til å fylle driten så vedkommende må tømme den igjen." fra noen som klagde på mcdonalds jobben. da lurer jeg på, har de lov til å nekte? jeg mener å ha hørt at om det er en viss mengde av samme mynt så kan de nekte. hvor mange er det av hver type? Såvidt jeg vet er den norske valuta tvungent betalingsmiddel i Norge. Det betyr at en ikke kan nekte å motta kontant betaling, uansett valør. Lovene er under forandring, men de er ikke forandret ennå. Du kan med andre ord kjøpe deg en Bugatti Veyron (kr 28.000.000,-) og betale med 50-øringer om du vil (og finner tak i 56.000.000 stykker). Denne episoden omhandler det motsatte, men har jo en viss sammenheng. For endel år siden var det jo en som ikke fikk lov å betale husleien sin via giro. Huseier (for en forretningsgård) forlangte kontant betaling (sikkert siden det da var lettere å svindle på regnskapet). Vel, vedkommende leietaker ble vist på Dagsrevyen da han kom med en liten lastebil med 10-øringer!. (Dette hendte altså før 1993). Dette nektet jo selvfølgelig huseier å motta, men i hjemmel av lov om tvunget betalingsmiddel og hans "kontaktsfestede" forpliktelse til å betale kontant ... Huseier måtte dermed gå til Norges Bank og betale dyrt vekslingsgebyr på 250.000 stk 10-øringer. [Edit]Siste setning datt ut[/Edit] Endret 10. juli 2009 av Bikeridr Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 "Jeg sitter som nevnt i kassen, og vist folk kommer med mange 1-kronere eller 50-øringer så sender jeg dem bare vekk. Enkelt og greit. Vi har et elektronisk kassesystem og jeg har ikke lov av sjefen min til å fylle driten så vedkommende må tømme den igjen." fra noen som klagde på mcdonalds jobben. da lurer jeg på, har de lov til å nekte? jeg mener å ha hørt at om det er en viss mengde av samme mynt så kan de nekte. hvor mange er det av hver type? De er pliktig å kunne ta i mot inntil 25 mynter av hvert slag i følge Sentralbankloven § 14. 1. ledd. Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. Denne loven tredde i kraft 9. september 1985. Hvorfor sier bikkja mi: "mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm". Også puster hun ut og sover enda mere. Hvorfor gjør hun det? Katta mi gjør noe lignende, hun sier: uuuhh....uuuhh....chhhhhhh....(repeat) en kombo av snorking og drømming antar jeg, hun har det fint ellers De prater i søvne. Du kan sikkert se at de rykker litt i labbene, leppa, logrer og beveger øynene under øyelokkene. Det er REM-søvn, altså den beste drømmesøvnen. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. Denne loven tredde i kraft 9. september 1985. Jeg leita frem og fant denne selv etter jeg skrev innlegget mitt. Men det er for mynter, så det betyr iallefall at ingen kan nekte deg å betale uansett beløp av uansett kjøp (i Norge) med inntil 25 mynter og deretter resten i sedler. Det står ingenting i loven ang maks antall sedler av én enkelt valør. Korreksjon for den imaginært kontant kjøpte Bugatti Veyron blir da: 25 stk 50-ører - Kr 12,50 (Total vekt 90 gram, stablehøyde 4,25 cm) 25 stk 1-kroner - Kr 25,- (Total vekt 108,75 gram, stablehøyde 4,25 cm) 25 stk 5-kroner - Kr 125,- (Total vekt 196,25 gram, stablehøyde 5 cm) 25 stk 10-kroner - Kr 250,- (Total vekt 170 gram, stablehøyde 5 cm) 25 stk 20-kroner - Kr 500,- (Total vekt 247,5 gram, stablehøyde 5,5 cm) Totalt Kr 912,50 - vekt 812,5 gram - stablehøyde 24 cm. I tillegg 559.981 50-lapper à 0,12mm tykkelse og 120 g/m² Vekt 516,08 kg og stablehøyde 67,2 meter Så satser vi på at du får kr 37,50 i avslag [Edit]F*nken, det snek seg inn en liten regnefeil[/Edit] Endret 10. juli 2009 av Bikeridr Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det gjelder forsåvidt én innbetaling. Du kan jo be om å få betale Bugattien i flere runder og ha maks antall mynter i hver avbetaling. Et annet eksempel kan være om du går i kassa på rema og insisterer på å kjøpe en palle med tyggis og betale for hver pakke individuelt med 50-øringer og hver sin kvittering. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det gjelder forsåvidt én innbetaling. Du kan jo be om å få betale Bugattien i flere runder og ha maks antall mynter i hver avbetaling. Hmm, med avdrag på 912,50 og ..tja.. 4,5% rente, så må du betale hver 6 timer 15 min og 25 sekund bare for å dekke den daglige renten Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis man først gjør noe så upraktisk som å betale en Bugatti med mynter, så må det vel også være overkommelig å betale avdrag mange ganger per dag. Evt. kan man betale avdragene med 1 minutts mellomrom til man blir ferdig.. Dvs. stå i kassa på bilsjappa og betale så fort man kan, i en serie individuelle innbetalinger. Jeg regner med det går med noen ruller kvitteringspapir til det også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 stemmer det at en eller flere nazi doktorer kuttet opp leggene til jøder og pakket in grus og annen skit for så å sy igjen? finnes det en liste over eksperimenter nazistene gjorde med jødene? hørte at dr mengele (tror jeg) var veldig glad i tvillinger. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Et lite oppfølgerspørsmål til debatten: På bussen aksepterer de ikke større sedler enn 200-lapper. Er dette virkelig lov? Sedler er jo tvungent betalingsmiddel det òg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå