Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Resten av innlegget ditt er en typisk anti-Mac-fanboy-uttalelse som ikke er verdt en kommentar.

Og nettopp et slikt svar fra Mac-fanboy er én av grunnene til at jeg ikke vil ha det ;)

Her kommer et snedig (og seriøst ment) oppfølgerspørsmål:

Dette er et underlig fenomen som stadig blir observert på ulike Mac-fora på nettet: Hvorfor er det sånn at de aller ivrigste Mac-fanboyene er de som relativt nylig har konvertert fra Windows, ofte etter å ha brukt Windows i opptil ti år eller mer?

Den som klarer å løse denne gåten er god!

Lenke til kommentar
Hva er mest høflig når du er på kirkegårder å besøker døde familiemedlemmer og venner?

Stå foran graven , eller sitte foran graven ? eller er begge deler greit?

Prøver Igjen

Hva med å ikke bumpe etter bare få minutter? Og høflig for hvem? Det er alltids folk med rare meninger rundt slik, men såfremt du ikke mener noen disrepsekt ovenfor dine døde seltninger og venner, så ser jeg ikke helt problemet med hverken å sitte eller stå.

AtW

Lenke til kommentar
Hva er mest høflig når du er på kirkegårder å besøker døde familiemedlemmer og venner?

Stå foran graven , eller sitte foran graven ? eller er begge deler greit?

Prøver Igjen

Er vel ingen regler her. Det er fritt frem for å gjøre det som passer deg best.

Lenke til kommentar

Jeg bumpet fordi posten min havnet nederst på sist side , i frykt for at noen ikke fikk det med seg . skal unngå det i framtiden

Men takk for svaret :)

Edit:

ATW:

I respekt selvfølgelig

Endret av Magnolian
Lenke til kommentar
Kvifor har dei dør-"knobs" i USA (og sikkert andre plasser også), medan vi har handtak her?

forskjellig smak bare vel?

regner med at det bare har blitt sånn, uten at det er noe god grunn.

vi er ikke samme land og har dermed en del forskjeller, skal ikke lengre enn til sverige før det er merkbare forskjeller i kultur og vaner.

snakker ikke om svenskegrensen, men litt lengre inn...

Lenke til kommentar
Er det noen som har klart å måle hvor mye volt/ampere det er i et lyn nedslag?

Ja, begge deler er ganske enkelt å måle. Strømstyrken måles ved å måle EMP (Elemtromagnetisk puls) fra lynet. Spenningen måles ved å måle potensialforskjell per meter luft og gange det med lengden av lynet. Begge deler måles i trygg avstand av selve lynet.

Ok. Kan det lyne ut av det blå :) ?

Lyn fra klar himmel? Tjanei. Lyn oppstår som følge av statisk elektrisitet på grunn av intens "gnissing" mellom ulike luftmasser. Slike luftmasser gir gjerne mye skyer så det bruker å være rimelig skyfult rundt lyn. Men det kan jo hende at det kommer et lyn selv om du ser en blå flekk mellom de tykke skyene.

Hvem oppfant dataviruset? :hmm:
The Creeper virus was first detected on ARPANET, the forerunner of the Internet in the early 1970s.[3] Creeper was an experimental self-replicating program written by Bob Thomas at BBN in 1971.[4]

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_virus#History

Lenke til kommentar
Hva er det dyreste man kan få kjøpt i en norsk dagligvarebutikk?

Hvis butikken er såpass velassortert at de har krydderet safran (som gir en herlig smak og en vakker gulfarge), så er dette garantert butikkens dyreste vare, dagens handelspris er ca. 90.000 kr/kg. Heldigvis er dette et drøyt kydder, det brukes typisk kun noen få gram i hver rett.http://no.wikipedia.org/wiki/Safran

Jeg hoderegnet på Safran en gang jeg var å butikken. Så vidt jeg husker skulle de ha 120 000 kr/kg på Spar. (30 kr for 0,25 gram)

Som en liten tilleggsopplysning så kan jeg nevne at det dyreste vanlig folk kjøper og eier, målt i kilopris ikke er juveler men tannfyllinger hvis man regner pris inkludert arbeid. Tannfyllinger koster fort en tusenlapp for 0,01 gram. (ca 2x2x2mm). Altså 100 millioner kroner per kg.

Lenke til kommentar
Hva ville det kostet å bygd et slott alla dette i dagens samfunn?

I Norge vil jeg tippe 50-100 millioner. I Tyskland, der Eltz-slottet står vil jeg tippe 30-60 millioner. Begge deler pluss tomt, vann/kloakk og strøm.

Men da er det jo fullt mulig :) så kult å vite. Så var det bare å få tak i 100 millioner da :p

Lenke til kommentar
Ser på national geographic, hvor de sier at en stor andel av strålingen en vanlig person får i seg kommer fra fly. På hvilken måte da? Selve flyet eller som følge av høyden de opererer i?

Pga. flyhøyden. Atmosfæren skjermer for ganske mye stråling, både fra sola og fra verdensrommet (kosmisk stråling). I høyden er atmosfæren tynnere og skjermer ikke like godt for strålingen.

Lenke til kommentar

I en dokumentar på Discovery Channel, som handlet om folk som demonterer et kjempestort passasjerfly, sa de at de brukte utarmert uran som ballast i haleseksjonen, og at den måtte håndteres forsiktig.

Den var nemlig ikke radioaktiv, men ville bli det hvis den ble utsatt for slag...

Stemmer dette? Hva betyr alle ordene som settes foran uran, som deplated, armert, utarmert osv..?

Lenke til kommentar
Som en liten tilleggsopplysning så kan jeg nevne at det dyreste vanlig folk kjøper og eier, målt i kilopris ikke er juveler men tannfyllinger hvis man regner pris inkludert arbeid. Tannfyllinger koster fort en tusenlapp for 0,01 gram. (ca 2x2x2mm). Altså 100 millioner kroner per kg.

Hvis man ikke hadde medberegnet arbeid, ville ikke prosessorkjerner vært det dyreste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...