Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det er planlagt kanskje? Det blir som når en programleder spør en gjest om noe åpenbart. Så tenker mange; "herregud vet han ikke det?" Det er ikke fordi programlederen ikke vet det, det blir bare spurt om fordi en hver idiot skal få det med seg. De gjør det bare slik for å få det til å virke mer naturlig.

Lenke til kommentar
Jeg har malt hus og fått vont i armen når jeg beveger den i visse stillinger.

For å bli fortest mulig frisk, bør jeg holde armen mest mulig i ro, eller bør jeg gjøre mer av det som gjør vont?

Evt. svømming?

Antageligvis en strukket muskel eller noe i den dur. hold den rolig du :). ting gjør jo vondt for en grunn ;)

Hvis det ikke gir seg med det første, dra til en lege

Lenke til kommentar
edit: utales det engelske ordet "Colonel" noe slikt som kørnel. jeg er bra sikker på at noen sa det i splinter cell, men det var med øst europeisk uttale.

Dette er noe av det minst snedige jeg har hørt på lenge. Du får svaret ditt mye kjappere av å slå opp ordet i en ordbok, eller for den saks skyld på Wikipedia. Sheesh.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
edit: utales det engelske ordet "Colonel" noe slikt som kørnel. jeg er bra sikker på at noen sa det i splinter cell, men det var med øst europeisk uttale.

Dette er noe av det minst snedige jeg har hørt på lenge. Du får svaret ditt mye kjappere av å slå opp ordet i en ordbok, eller for den saks skyld på Wikipedia. Sheesh.

står det hvordan det uttales der?

når det gjelder ekstrem oppussing. de har en kameramann inne i huset, så det bør være planlagt.

Lenke til kommentar

står det hvordan det uttales der?

når det gjelder ekstrem oppussing. de har en kameramann inne i huset, så det bør være planlagt.

Som nevnt, så står det med fonetiske tegn, som gjerne er forklart på nettsiden til ordboka, det er også orbøker der du kan høre uttale, feks mirriam webster på nett.

AtW

Lenke til kommentar
Hvor mye strøm trekker en typisk normal stor utescene for musikkfestivaler osv. med fullt lysshow?

Har egentlig ikke noe svar på dette, men på quarten har jeg sett at de bruker aggregat på størrelsen med en liten container. Et stort aggregat på biltema eller lignende genererer maks 5kw. Vil tippe aggregatet jeg så kan produsere 40-50kw, minst. Vil tro det trengs mer enn dette hvis man skal ha masse lys ettersom scenelys ofte sluker farlig mye strøm. For ikke å snakke om forsterkerne. Tørr ikke gjette noe utover det..

Lenke til kommentar
Hvor høye var menn i middelalderen?

Spørs hvor du mener?

Folk som bodde i rikere strøk med god velstand ble som oftest «bedre» bygd enn de med lav velstand i landet.

Det er jo ikke uten grunn at den gjennomsnittlige mann i Norge har vokst med 10 cm fra begynnelsen av 1900-tallet. Det burde vel gi en liten pekepinn på hvordan utviktligen har rådet.

Middelalderen tar seg for 1000 år, så det er veldig vanskelig å si konkret på hvor høy en gjennomsnittlig mann var på den tiden.

Lenke til kommentar
Hvor høye var menn i middelalderen?

Det er jo ikke uten grunn at den gjennomsnittlige mann i Norge har vokst med 10 cm fra begynnelsen av 1900-tallet. Det burde vel gi en liten pekepinn på hvordan utviktligen har rådet.

Hvis dette er en plausibel statistikk, nemlig 10 cm høyere snitthøyde per århundre, betyr vel det at slaget på Stiklestad ble utkjempet av kortvokste trøndere på rundt 80 cm.

Lenke til kommentar
Hvis dette er en plausibel statistikk, nemlig 10 cm høyere snitthøyde per århundre, betyr vel det at slaget på Stiklestad ble utkjempet av kortvokste trøndere på rundt 80 cm.

Nå vet jeg ikke om du er seriøs, men ... Du tror vel ikke at utviklingen vi har hatt siden 1900-tallet og til i dag, altså et helt århundre i forskjell, har vært lik siden 1000-tallet? (Da tar jeg i betraktning tiden fra 1000 og helt til 1900.)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om du er seriøs, men ... Du tror vel ikke at utviklingen vi har hatt siden 1900-tallet og til i dag, altså et helt århundre i forskjell, har vært lik siden 1000-tallet? (Da tar jeg i betraktning tiden fra 1000 og helt til 1900.)

Vel, det var vel egentlig ment som en ironisk spøk fra min side, for å vise hvor lite relevant statistikken for de siste hundre år er for snitthøyden i middelalderen. Jeg kunne dratt den lengre og foreslått at Jesus og hans samtidige raget 20 cm ned i bakken. Hadde noen trodd jeg var seriøs da? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...