ChrML Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 En USB port gir ut 5V, og har en strømbegrensning på 500 mA. Altså 2.5 Watt. Hvis stikkontakt laderen leverer mer enn det så lader den nok fortere. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Kan man på noen måte lage og stille inn et kamera til å se omgivelsene akkurat som mennesker ser det? Ihvertfall følgende punkter: - Zoom og synsfelt - Oppløsning - "ISO" - Lyssensitivitet - Oppfatning av farger Er frustrerende at kameraene jeg har tilgjengelig ikke kan se en grønn laserstråle like lett som meg Øyet er adaptivt, og kan tilpasse seg ulike lysstyrker. Under ulike lysstyrker vil derfor øyet oppfatte farger forskjellig. Hvordan man oppfatter ting man ser går også mye på fortolkning i hjernen, noe som er delvis individuelt. Så det finnes nok dessverre ingen "magisk" formel for å få bilder nært slik øyet oppfatter ting. Og ironisk er et "godt bilde" sjeldent synonymt med hvordan det menneskelige øyet ville oppfattet ting i nøyaktig samme situasjon. Men en godt trenet fotograf vil kunne vite ut fra erfaring hvordan man kan få gode bilder ut av det meste. Hvis man måtte velge én ting å spise resten av livet, og kun den ene tingen, hva burde man ha valgt hvis man ønsket å leve så lenge som mulig? Man får da så mye man vil av den ene tingen, samt så mye vann man vil ha. Ingenting annet. Heimkunnskapslæreren min på ungdomsskolen sa at potet er en god kandidat. Ellers er det nok et tema som det kan diskuteres en god del rundt, da ernæringslære ikke er noen eksakt vitenskap. Endret 4. juli 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 @ A-Jay Da får jeg dra spørsmålet til det jeg egentlig lurer på: Hvordan stiller jeg inn et DSLR til å se en grønn laserstråle best mulig om natten? Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg vil gjette på høy ISO, og så bør du styre fokus manuelt, vri litt og litt til strålen kommer i fokus. Om du har stativ hjelper det sikkert med lang lukkertid Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 1. Er alt på TV-shop like bra som de skal ha det til, eller er det "bare tull," som de fleste eldre personer mener? Det er bare tull. Hadde alle produktene på TV-shop vært halvparten så bra som de skal ha det til ville de vært solgt i alle butikker og vært brukt av alle for minst 20 år siden. Det handler om kritisk sans. Hvorfor skal du stole på fremmede folk bak TV-skjermen som er betalt for å selge deg nettopp dette produktet? Lurer du på om et bestemt produkt er noe særlig tess bør du heller høre med uavhengige kilder på området. Internett er en flott kilde i så tilfelle. På den annen side, hvorfor skal jeg stole på at butikkjeder velger å satse på de "beste" produktene? Jeg ser for meg at det finnes mange geniale produktutviklere i verden, der produktene av konkurransehensyn ikke kommer igjennom hos de store varehusene, eller der produksjonsraten foreløpig er for lav til å kunne rulle ut til de største markedene. Nå sier jeg ikke at slike produkter er vanlige på TV-shop, men det kan kanskje hende noen slike finner veien dit? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) På den annen side, hvorfor skal jeg stole på at butikkjeder velger å satse på de "beste" produktene? Jeg ser for meg at det finnes mange geniale produktutviklere i verden, der produktene av konkurransehensyn ikke kommer igjennom hos de store varehusene, eller der produksjonsraten foreløpig er for lav til å kunne rulle ut til de største markedene. Nå sier jeg ikke at slike produkter er vanlige på TV-shop, men det kan kanskje hende noen slike finner veien dit? Igjen, kildekritikk. Hør med uavhengige kilder. Folka på TV-shop er profesjonelle, vannkjemmede selgere med dollartegn i øynene, ikke stol på dem. Personlig har jeg langt mer tiltro til Internett som en uavhengig salgskanal. Ikke minst fordi tester og anmeldelser bare er noen tastetrykk unna. Endret 4. juli 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Heisann, er det normalt at man må betale for maten man spiser i en bursdag, for så å gi bursdagsgave ? Det er en snedig ting jeg lurer på, fordi jeg fikk akkurat en sms der jeg var bedt i bursdag, men måtte ta med meg 80kr for å betale maten, også gi bursdagsgave. Ville du gått i den bursdagen ? Beklager visst spørsmålet ikke passer i denne tråden. Moderator kan gjerne slette denne visst den er upassende. Endret 4. juli 2009 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Har selv aldri opplevd å måtte betale for maten i et bursdagsselskap. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg hadde tenkt "Ai, for en sær fyr/kjerring, men men, om det kommer mange kjente dit drar jeg". Finnes alltid "raringer" som jeg liker å kalle det. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Forståelig om det kommer mange. Ikke alle har råd 20 pizzaer eller lignende, i tillegg til drikke. Jeg har vært på et par bursdagsfester der gjestene har betalt 50 kroner hver for å dekke mat, drikke og leie av lokale. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Forståelig om det kommer mange. Ikke alle har råd 20 pizzaer eller lignende, i tillegg til drikke.Jeg har vært på et par bursdagsfester der gjestene har betalt 50 kroner hver for å dekke mat, drikke og leie av lokale. Greit nok, men da kan man ikke forvente gave. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Forståelig om det kommer mange. Det er det det ikke gjør, det kommer 6-9 stykker. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Er det alfabetet vi bruker logisk satt opp? Er det noe logisk i ABCDEF.. osv.? Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg spør igjen, hvor lang tid vil det igjenomsnitt ta for kreft å spre seg fra kilden til andre organer i kroppen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 http://podcast.no/podcasts/70-Kommisjonen-...nal-24/episodes trygg side å laste ned fra? jeg finner ikke kommisjonen på itunes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 hvordan bøyer man ordet stupid? så en ellendig film, mr frost eller noe slikt hvor en gutt sa stupid bøyd på en eller annen måte å da sa pappa snømann at det ikke var noe som het det han sa. hva var det han sa? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 hvordan bøyer man ordet stupid? så en ellendig film, mr frost eller noe slikt hvor en gutt sa stupid bøyd på en eller annen måte å da sa pappa snømann at det ikke var noe som het det han sa. hva var det han sa? Stupid, stupider, stupidest? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Er det alfabetet vi bruker logisk satt opp? Er det noe logisk i ABCDEF.. osv.? Såvidt jeg vet så vet ingen det. Alfabetet har røtter flere tusen år tilbake, så vi vet relativt lite om hvordan det ble til. Men det står iallefall litt om det på The Straight Dope ... http://www.straightdope.com/columns/read/2...habetical-order Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Ja, Straight Dope er en fin side, full av snedige spørsmål. www.straightdope.com Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 hvordan bøyer man ordet stupid? så en ellendig film, mr frost eller noe slikt hvor en gutt sa stupid bøyd på en eller annen måte å da sa pappa snømann at det ikke var noe som het det han sa. hva var det han sa? Stupid, stupider, stupidest? tror kanskje han tenkte på det norske ordet stupid. det engelske er ganske åpenbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå