Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Det kommer av hvordan vind og havstrømninger møtes ved overflaten. Noen plasser blir det knøttsmå bølger = matt, andre plasser blankere. Store bølger kommer ofte ikke av lokale vindforhold men bygger seg opp på lange avstander. Miksen av store og små bølger kan altså variere.

PS. Linken til bildet fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid er det normalt at en rksamen varr rundt i værden? I norge er det vel normalt med 4-5 timer?

Leser stadig i bøker og og på filmer at folk har flere eksamener på samme dag. Og en dud fra polen sa at den lengste eksamen han har hatt er 1.5 timer.

Har norge unormalt lange eksamener?

Lenke til kommentar

Sheldon: Teoretisk fysiker

Leonard: "Eksperimentell fysiker" trro jeg man kan kalle det

Rascesch(?): Informatiker av noe slag.

Howard: Ingeniør

De 3 øverste har minst en doktorgrad, mens Howard "bare" har en mastergrad.

I serien får vi sjelden se hva de driver med konkret. Sheldon driver stort sett med utregninger eller private eksperimenter, Leonard gjør hovedsakelig ekseperimenter. Raschesch har vi aldri sett jobbe tror jeg, men jeg antar han programmerer og utvikler datasystemer. Howard får vi se ganske ofte, han lager alltid noe som skal brukes på eller i romskip.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

stemmer det som kommisjonen på p4 sa at sør korea har laget en selvlysende hund? jeg fant bare tull når jeg googlet. de sa også at overraskende mye forskning kunne hjelpe på alzheimers. stemmer det?

Lenke til kommentar
stemmer det som kommisjonen på p4 sa at sør korea har laget en selvlysende hund? jeg fant bare tull når jeg googlet. de sa også at overraskende mye forskning kunne hjelpe på alzheimers. stemmer det?

Katter og griser og. De tar visse egenskaper fra maneter og legger dem til dyr.

Lenke til kommentar

Hvordan kategoriserer «Vil du bli millionær?» og andre lignende program spørsmålene sine? Hvordan vet de hvilke spørsmål som er lette og vanskelige for hvermansen? Personen som lager spørsmålene, kan jo synes et spørsmål er fantastisk enkelt, fordi det interesserer ham.

Gir de spørsmålene til en gruppe Ola-Nordmann-er, og ser hvilke spørsmål flest klarer å besvarer korrekt?

Lenke til kommentar
Sheldon: Teoretisk fysiker

Leonard: "Eksperimentell fysiker" tror jeg man kan kalle det

Rascesch(?): Informatiker av noe slag.

Howard: Ingeniør

De 3 øverste har minst en doktorgrad, mens Howard "bare" har en mastergrad.

I serien får vi sjelden se hva de driver med konkret. Sheldon driver stort sett med utregninger eller private eksperimenter, Leonard gjør hovedsakelig ekseperimenter. Raschesch har vi aldri sett jobbe tror jeg, men jeg antar han programmerer og utvikler datasystemer. Howard får vi se ganske ofte, han lager alltid noe som skal brukes på eller i romskip.

Rajesh er vel astronom.

Lenke til kommentar

Sier loven at alle som selger brus må ta imot panteflasker?

Jeg spør fordi for mange år siden var det en kioskansatt ombo9rd i en ferge på vestlandet som nektet.

Var det da meningen at Solo-flaskene skulle kastes overbord? Eller i søpla?

Var hun, eller var hun ikke forpliktet til å ta imot flaska?

(Jeg snakker om brusflasker vi hadde kjøpt i samme kiosken på samme fergeturen.

Ikke sekkevis med flasker fra et annnet sted.)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Da jeg selv jobbet på Shell hadde vi et oppslag på bakrommet mot å ta imot ølbokser.

Antageligvis fordi ølbokser STINKER.

Og når to idioter med litt for mange kromosomer kommer med en stjålen handlevogn full av flasker de har funnet etter en russefest, kan det da umulig være en stakkars bensinstasjon sin jobb å pante disse?

Vi hadde jo ikke engang en TOMRA-automat, og dette gikk på bekostning av andre kunder i køen.

Men disse idiotene kom til oss pga. at det var søndag, og Kiwi var stengt.

En bekjent mener at loven fritar oss både fra drikkeflasker vi selv ikke selger, og fra urimelige mengder flasker, tatt i betraktning at bensinstasjonens ansatte må telle flaskene manuellt i arbeidstiden og sortere dem. En handlevogn full er dårlig gjort, og jeg har selv nektet å ta imot dem. Desverre hadde jeg en kollega som ikke kunne loven, og mente det var min simple plikt overfor disse innavlede idiotene å ta imot flaskene.

Men nå tror jeg at jeg kan loven. Stemmer dette?.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Står i forskrifta

«Utsalgsstedene av drikkevarer i emballasje som inngår i panteordning er derfor pliktig til å ta i retur en rimelig mengde av den emballasje de selv forhandler og pliktig til å utbetale pantebeløpet kontant.»

(Mi utheving)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

lager Stephen King veldig mangle elendige "skrekk"filmer?

the mangler må være det rareste jeg har hørt om. en klespresse som dreper folk, og den ender vist med at kontakten dras ut. helt utrolig.

Lenke til kommentar

Forøvrig er eksemplet du nevner basert på en novelle. Å lage film av noen få sider kan fort gi dårlig resultat om gjennomføringen og/eller historien ikke egner seg.

Regissøren bak The Mangler gjorde en knallgod jobb med "Dance of the Dead" i Masters of Horrors, så det er sikkert historien som gjør førstnevnte til en kalkun. Ser også at han har flere filmer basert på Stephen King-historier.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...