Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vet han visst ikke engang selv, skal vi tro denne artikkelen.

- Det var under et portrettintervju at journalisten spurte meg om hvor mange damer jeg hadde hatt. Jeg svarte at jeg ikke var helt sikker, hvorpå journalisten fulgte opp med spørsmålet: «Vil du si over 1000?». Jeg svarte på tull: «Det skulle faen meg ikke forundre meg», forteller han. Tilslutt ble det vanskelig å trekke det tilbake for Rudberg.

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/tvguide/article789588.ece

Lenke til kommentar
Hvorfor dør vepser når de stikker mennesker?

Vepsene dør ikke. Det er biene som dør.

Biene har mothaker på brodden, og etter de har stukket river de ut vitale deler av kroppen for å komme løs. Dette igjen utløser et feromon som andre bier oppfatter. Dette er et aggresivitetshormon, og de bien som blir varslet via dette feromonet er "mildt sagt forbanna". Biesamfunnet er ikke vern om individet, emn for kuben/bolets beste. Derfor finnes de "selvmordsbombere" blant biene som uten spørsmål angriper en inntrenger.

Lenke til kommentar

Det er egentlig skittpartikler i vannet som boblene former seg rundt som gjør at vi ser dem. Hvis vannet er klinisk sterilt vil det ikke boble i det hele tatt, og du kan få "superheated" vann som umiddelbart fosser over når du tar det ut av mikroen når det kommer i kontakt med luft.

Lenke til kommentar
Hvorfor dør vepser når de stikker mennesker?

Vepsene dør ikke. Det er biene som dør.

Biene har mothaker på brodden, og etter de har stukket river de ut vitale deler av kroppen for å komme løs. Dette igjen utløser et feromon som andre bier oppfatter. Dette er et aggresivitetshormon, og de bien som blir varslet via dette feromonet er "mildt sagt forbanna". Biesamfunnet er ikke vern om individet, emn for kuben/bolets beste. Derfor finnes de "selvmordsbombere" blant biene som uten spørsmål angriper en inntrenger.

Oppfølgningsspørsmål: Vet en bie at den vil dø hvis den stikker?

Lenke til kommentar
Hva er/består basene i maling av?

Basene som i A-, B-, og C-base? Det er rett og slett basefarger. De består av det samme som vanlig ferdigmaling, utenom pigmenter, eller mindre pigmenter. De inneholder nok også en del virkestoffer som gjør at pigmentene som blir sprøytet i spannet skal danne riktig farge. Vi kunne nok blandet alle fargene utifra hvitt, men sterke og mørke farger ville da brukt veldig mye brekkfarge (pigmentfargen), og det hadde blitt dyrere, samt malingsspannene måtte hatt mer tomrom i spannet til brekkfargen.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster en "0W-standby pc-skjerm", eller hvor mye vil en slik koste, i forhold til en vanlig skjerm?

For lenge siden hørte jeg en del jubel om en 0W skjerm som en skjermprodusent hadde klart å lage, og at bedrifter vil spare masse på strømregningen. Men så tviler jeg litt, fordi skjermen koster en del i innkjøp den og, og "vanlige" skjermer trekker vel ikke all verdens strøm de heller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...