Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hva heter det når du ikke er tørst? Det finnes ikke noe ord for å ikke være tørst. Men det har blitt vanlig(ere) å bruke "utørst". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 når sendes national geographic channels "super weed" igjen? jeg sjekket nedsiden deres en gang før og der sto det når det skulle gå men det gikk ikke da. hvilke hjelpemidler bruker 1881 til å finne svar på spørsmål? hva koster det radiokanalene å spille hver sang? hvilke utendlanske sider selger store halo figurer og sender til norge? Lenke til kommentar
safags Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hvis en under 18 får kjøpt alkohol uten legg. Men så utenfor butikken blir stoppet i kontroll. Får personen som har solgt eller personen som har kjøpt (under 18) problemer? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) NHHHHGGGGGGHHHHHHH. http://www.ngcnorge.com/schedule/daily.aspx?date=280609 Du kan ringe 1881 og spørre de. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13979314 http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksi...-All-Categories Greven: Personen som har solgt alkohol til mindreårige får problemer. Ikke personen som har kjøpt. Endret 27. juni 2009 av Dynejonas Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 på linken står det at det går 21 i kveld, noe ljeg tviler på siden det står noe annet i avisen. jeg har ikke penger til å ringe å spørre. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hva skjer hvis en person ikke har tilgang til mat, bare vann i mange mange uker? Hva skjer med hjernen og resten av kroppen? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hva heter det når du ikke er tørst? Det finnes ikke noe ord for å ikke være tørst. Men det har blitt vanlig(ere) å bruke "utørst". Er endel som har funnet ut at det ordet skal være "drukt" og sier det til daglig. Man kan jo hive seg på bølgen. Man kan jo ha behov for et slikt ord, og det er jo fordi det er forskjell på å være "mett på vann" og å ikke være tørst. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Simen1: Jeg er uenig med deg når du definerer stjeling av en DVD som "tyveri". Stjeler du en DVD til 150 kroner, så er det nasking. Tyveri er hvis du stjeler noe som er mye dyrere, nemlig 2500 kroner og oppover. Tar forbehold om at jeg har dårlig hukommelse. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hvilken virkning har egentlig pillene jeg tar mot allergi? Jeg tar nesespray, øyedråper og piller mot allergien, men merker kun virkningen av de to første. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Har et snedig spørsmål...Filteret på sigaretter, eller rettere sagt, papiret rundt filteret på sigaretter er oftest lysebrunt med lyse prikker plassert random rundt. Noen som vet hvorfor de ser sånn ut? bampi bump Godt spørsmål, dette vil eg også vite! Jeg lurer fortsatt jeg! Kanskje dette spørsmålet er for snedig for forumfolket...? Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hva heter det når du ikke er tørst? Spulf (se facebook) Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg lurer på en virkelig snedig ting. I kveld så jeg noe gigantisk fyrverkeri ved indre oslofjord. Noen som vet hva dette var, eller liksom hvorfor? Trodde nesten det var bomber utrolig svært, må ha vært kjøpt i kina ... Lenke til kommentar
Kris Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Dette skjedde i Oslo i dag: http://www.detskjerioslo.no/hvaskjer/dag/27-6-2009.html Vet ikke om det var noe av det, men det kan hende. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hva heter det når du ikke er tørst? Spulf (se facebook) Psht. Er jo bare et tulleord jo. Drukt er logisk og naturlig. Slår meg til dem jeg. Heretter skal jeg si NEI TAKK JEG ER DRUKT med overlegg. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg lurer på en virkelig snedig ting. I kveld så jeg noe gigantisk fyrverkeri ved indre oslofjord. Noen som vet hva dette var, eller liksom hvorfor? Trodde nesten det var bomber utrolig svært, må ha vært kjøpt i kina ... Antar det var fyrverkerikonserten på Oscarsborg i Drøbak Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hvem sin død skapte mest blest i mediene? Elvis Presley eller Michael Jackson? Jeg vil tro Elvis Presley skapte mer medieoppstyr, men jeg har bare opplevd en av de. Vil også tro at siden vi er i eller på vei inn i agurktiden så bruker media mer ressurser på dette enn normalt. Eller at siden det er normalt "stille", så kommer denne saken mye tydligere frem. Men som de andre sier så er det vel for tidlig å sammenligne dette enda. Er vår definisjon av vakre ting instinktiv? Hvis vi sier til en Baby at en rotte med kreftbyller er kjempesøt og en kattunge ekkel - vil barnet etterhvert vokse opp til å mene det selv ? "Er vår definisjon av vakre ting instinktiv?" - Når det kommer til andre mennesker, hva vi finner tiltrekkende og vakre, så er svaret hovedsakelig ja. Illustret Vitenskap nr 10/2009 har en artikkel hvor mye av dette omtales. Når det kommer til andre ting så vil jeg tro at hva vi er opplært til spiller en stor rolle, men er nok noe instinkter på plass også. I alle fall når det kommer til mat og lukter. Dette er til hjelp for å ungå å spise noe vi blir dårlig eller værre av. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg lurer på en virkelig snedig ting. I kveld så jeg noe gigantisk fyrverkeri ved indre oslofjord. Noen som vet hva dette var, eller liksom hvorfor? Trodde nesten det var bomber utrolig svært, må ha vært kjøpt i kina ... Kongelige Norske Marines Musikkorps holdt fyrverkerikonsert i Oscarsborg, etter en meget velykket fyrverkerikonsert i Horten (fra min side^^). Lenke til kommentar
Pe2 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Hvordan ser virkningsgradskurva for en bilmotor ut? For eksempel plottet mot turtall. Dette må vel fungere som en indikator på hvilket turtall som gir best drivstofføkonomi? Edit: Fant ut av det. På engelsk kalles det for BSFC. Break spesific fuel consumption Endret 28. juni 2009 av Pe2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå