Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 åh! post bilder da. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 hvis man står i et normalt 2 etasjes hus og fyrer av et skudd ned i en typisk nordlig jordsmonn av en plen, hvor langt ned går kula ? Geværet er en H&K G3 kule/patron info: Case type Rimless, Bottleneck Bullet diameter 7.82 mm (0.308 in) Neck diameter 8.77 mm (0.345 in) Shoulder diameter 11.53 mm (0.454 in) Base diameter 11.94 mm (0.470 in) Rim diameter 12.01 mm (0.473 in) Rim thickness 1.27 mm (0.050 in) Case length 51.18 mm (2.015 in) Overall length 69.85 mm (2.750 in) Rifling twist 1:12" Primer type Large Rifle Maximum pressure 415 MPa (60,200 psi) Ballistic performance Bullet weight/type Velocity Energy 146.6 gr (9.50 g) 2,756 ft/s (840 m/s) 2,472 ft·lbf Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg vet ikke hvordan det geværet/patronen er i forhold til AG3. (Noe svakere?) Jeg vil gjette på at en AG3 klarer 0,5-2 meter alt etter hvor mye stein den treffer. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 er samme geværet, tenkte bare jeg brukte den internasjonale termen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg vet ikke hvordan det geværet/patronen er i forhold til AG3. (Noe svakere?) Jeg vil gjette på at en AG3 klarer 0,5-2 meter alt etter hvor mye stein den treffer. Skyter du med helmatel, kanskje, hollowpoint/andre kuler som består av blanda metaller vil utvide seg og stoppe veldig lett. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hva slags type person studere proktologi? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 En lege som skal spesialisere seg i det feltet ville jeg tro. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Joda, men hva for en lege til å gjøre det? Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hva vil det si at en film er en "kultfilm"? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hva vil det si at en film er en "kultfilm"? En kultfilm er en film som blir hyllet av en spesiell type fans, på en måte. Av én spesiell gruppe, o.l. Litt vanskelig å forklare. Det er også typisk at kultfilmer ikke er populære når de kommer, men blir kjente i ettertid osv. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hva vil det si at en film er en "kultfilm"? En kultfilm er en film som blir hyllet av en spesiell type fans, på en måte. Av én spesiell gruppe, o.l. Litt vanskelig å forklare. Det er også typisk at kultfilmer ikke er populære når de kommer, men blir kjente i ettertid osv. For eksempel Donnie Darko. Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Kvifor bit myggen hovudsakleg etter sola har gått ned? Og kva hjelp eigentleg for å halde den vekk? Har generelt sett dårlege erfaringar med desse velkjende myggserviettane... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Kvifor bit myggen hovudsakleg etter sola har gått ned? Og kva hjelp eigentleg for å halde den vekk? Har generelt sett dårlege erfaringar med desse velkjende myggserviettane... Røyk - fra bål, sigaretter eller "dedikerte myggskremmere" hjelper for å holde den borte. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Når solen går ned stillner vinden, og dermed lettere for myggen å fly, og dermed finne deg. Finnes utallige metoder for å holde dem vekke. Servietter, rollons, nett, Co2 apperat, brenning av kongler(røyk,) osv. Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jepp, fins utallige metodar, men ingen som verkar. (Utanom bål kanskje.) Link meg gjerne om dykk har spesifikke produkt som har god effekt. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Hva vil det si at en film er en "kultfilm"? Da er den svært verdsatt av et lite mindretall og ukjent for mainstream. Gjerne blir kultfilmer svært populære over tid. Dette skyldes først og fremst at de fleste regissører o.l. lar seg fascinere av obskure filmer og blir inspirert av dem mens de lager filmer som blir mye mer populære der og da. På samme måte som et band blir inspirert av Joy Division (typisk kultband) og blir kjempepopulære. Over enda lengre tid kan det kalles "klassisk" film (men film er såpass nytt at dette blir et teit begrep i dag). På samme måte som klassisk musikk; Bach var nesten fullstendig oversett, og Mozart døde jo av fattigdom. Takket være kultfolka ble disse langt mer populær og betydningsfull enn døgnfluene fra deres egen tid. Jepp, fins utallige metodar, men ingen som verkar. (Utanom bål kanskje.) Link meg gjerne om dykk har spesifikke produkt som har god effekt. Endret 25. juni 2009 av Kakofoni Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) en film som blir hyllet av en spesiell type fans, på en måte. Av én spesiell gruppe, o.l. Litt vanskelig å forklare. Det er også typisk at kultfilmer ikke er populære når de kommer, men blir kjente i ettertid osv. Tja, Star Wars, Lord of the Rings og Matrix har vel blitt kultfilmer deluxe uten å være spesielt upopulære da de kom. The Meaning of Life, The Life of Brian og mange andre kultfilmer var vel heller ikke direkte upopulære. Men kultfilmen Brazil (som jeg tror jeg har sett 14 ganger) var muligens litt for sær for det store kinopublikummet. Hva som blir kultfilmer i ettertid kommer nok an på flere forhold, men et av kriteriene er nok ikke opprinnelig publikumsantall. I såfall burde en menge kalkuner bli kultfilmer, men de fleste går bare i glemmeboka. Heldigvis. Endret 25. juni 2009 av SeaLion Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Søstera mi er en ekte myggmagnet. Hun blir ikke bare bitt av mygg. Hun blir forfulgt av dem! Hun har begynt å spise chili. En chili per dag. Nå er myggen ikke interessert i henne lengre. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Søstera mi er en ekte myggmagnet. Hun blir ikke bare bitt av mygg. Hun blir forfulgt av dem!Hun har begynt å spise chili. En chili per dag. Nå er myggen ikke interessert i henne lengre. Og da kommer selvfølgelig spørsmålet: Hva gjør at noen er mer tiltrekkendes for mygg enn andre? Jeg regner med det er lukten siden det hjelper og spise chili. Kan mygg lukte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå