Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvorfor brukes alkohol i blant annet hudpleie ting?

hvilken tråd her på forumet vokser fortest?

finnes det tall på hvor mye penger Norge taper pga alkohol? politiet som må rykke ut for å stoppe fester og slikt. jeg tenker ikke bare på staten, men også privatpersoner som må betale for å komme på legevakten.

hvor mye tjener de på alkohol?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Når jeg sitter i en bil og kjører rett frem, og kommer over en liten hump (kan være en liten bru foreksempel)

så i det jeg kjører opp på humpen, så skjer det ingenting.

Men i det jeg kjører ned fra humpen, så får jeg et sug i..ja for å si det rett ut, i testiklene mine.

Hva er grunnen til det egentlig, og hvorfor akkurat testiklene? og hvorfor føler man det suget kun når man skal ned fra dumpen og ikke opp?

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis jeg sender et brev i posten uten frimerke? Blir den sendt tilbake til avsender eller må den som mottar brevet betale?

Hvis det ikke står avsenderadresse på brevet må mottager betale portoen. Hvis det står avsenderadresse på brevet blir det sendt en regning til avsenderen på portoen pluss et gebyr. Brevet blir imidlertid ikke returnert, mottageren får brevet uansett.

Lenke til kommentar
Når jeg sitter i en bil og kjører rett frem, og kommer over en liten hump (kan være en liten bru foreksempel)

Men i det jeg kjører ned fra humpen, så får jeg et sug i..ja for å si det rett ut, i testiklene mine.

Hva er grunnen til det egentlig, og hvorfor akkurat testiklene? og hvorfor føler man det suget kun når man skal ned fra dumpen og ikke opp?

De fleste føler det samme "over-kanten-suget" i mageregionen. At du føler suget fra området ved testiklene er nok bare en variant. Dette "suget" oppstår som oftest når kroppen utsettes for mindre enn 1 G. Noen synes dette suget er morsomt, disse vil f.eks kunne elske berg- og dalbaner, der slike over-kanten-sug er hyppige. Noen av de blir kanskje fallskjermhoppere eller basehoppere. Andre synes dette over-kanten-suget er svært ubehagelig, disse vil neppe kjøre berg- og dalbane mer enn én gang, kanskje aldri.

Et lignende "sug" vil mange også kjenne når de befinner seg nær en kant over en viss høyde (høydeskrekk). Dette "suget" kan derfor være et av kroppens varslingssystemer for farlige situasjoner, det å falle utfor en kant kan jo være farlig.

Når man velger ut astronauter må de bl.a opp i et såkalt "spyfly". Dette flyet flyr i parabelbaner som gjør at alle inni flyet opplever vektløshet i flere sekunder av gangen. Noen trives i vektløshet, mens andre synes det er så ubehagelig at de faktisk spyr.

Lenke til kommentar

De fleste føler det samme "over-kanten-suget" i mageregionen. At du føler suget fra området ved testiklene er nok bare en variant. Dette "suget" oppstår som oftest når kroppen utsettes for mindre enn 1 G. Noen synes dette suget er morsomt, disse vil f.eks kunne elske berg- og dalbaner, der slike over-kanten-sug er hyppige. Noen av de blir kanskje fallskjermhoppere eller basehoppere. Andre synes dette over-kanten-suget er svært ubehagelig, disse vil neppe kjøre berg- og dalbane mer enn én gang, kanskje aldri.

Et lignende "sug" vil mange også kjenne når de befinner seg nær en kant over en viss høyde (høydeskrekk). Dette "suget" kan derfor være et av kroppens varslingssystemer for farlige situasjoner, det å falle utfor en kant kan jo være farlig.

Når man velger ut astronauter må de bl.a opp i et såkalt "spyfly". Dette flyet flyr i parabelbaner som gjør at alle inni flyet opplever vektløshet i flere sekunder av gangen. Noen trives i vektløshet, mens andre synes det er så ubehagelig at de faktisk spyr.

Faktisk så føler jeg dette suget bare ved å spille TV spill, vis jeg styrer en person som må hoppe ned fra en høyde så sliter jeg litt. Må jeg omtrent snu omtrent snu meg bort, for å unngå å se på, og dermed unngå suget.

Tror dere jeg har høydeskrekk?

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis jeg sender et brev i posten uten frimerke? Blir den sendt tilbake til avsender eller må den som mottar brevet betale?

Kan hende de har endret systemet, men før måtte mottaker betale, hvis det ikke sto avsender-adresse.

EDIT: Hvis mottaker nektet å betale, ble brevet kastet.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar

Hvis det ikke står avsenderadresse på brevet må mottager betale portoen. Hvis det står avsenderadresse på brevet blir det sendt en regning til avsenderen på portoen pluss et gebyr. Brevet blir imidlertid ikke returnert, mottageren får brevet uansett.

Er du sikker på det? Så hvis jeg sender et brev uten frimerke og skriver Peder Ås som avsender vil brevet komme frem til mottaker og en faktura sendes til Ås?

Lenke til kommentar

Er du sikker på det? Så hvis jeg sender et brev uten frimerke og skriver Peder Ås som avsender vil brevet komme frem til mottaker og en faktura sendes til Ås?

Han må ikke betale. Men da blir brevet kastet.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke sikker, så jeg sjekket nå på posten.no. Under generelle leveringsvilkår fant jeg

6. Betaling

6.1 Betaling skal skje i henhold til prislisten. Avsender er ansvarlig for riktig betaling;

enten med gyldige frimerker, frankeringsmaskin, ferdigfrankert emballasje eller

blanketter/etiketter med frankeringsverdi. Avsender kan inngå skriftlig avtale med

Posten om annen betalingsmåte.

6.2 Avsender er ansvarlig for at postsendingen er riktig frankert, og må betale

manglende frankering og tilleggsavgift dersom postsendingen er underfrankert.

6.3 Er avsender ukjent kan adressaten velge å motta postsendingen dersom han

aksepterer å betale manglende frankering og tilleggsavgift. I motsatt fall

behandles postsendingen som om den var ubesørgelig, jf. punkt 12.

og
12. Ubesørgelige postsendinger

12.1 Bestemmelser om ubesørgelig post er gitt i postloven § 11. Posten har ikke adgang

til å åpne postsendinger. I de tilfeller hvor det er nødvendig å finne fram til

adressat eller avsender, kan postsendinger likevel åpnes av Posten.

12.2 En postsending som Posten har åpnet, og som det ikke lykkes å finne adressat

eller avsender til, vil bli oppbevart av Posten i ett år fra innleveringsdato.

Rekommanderte brev og verdisendinger oppbevares i tre år fra innleveringsdato.

12.3 Om ingen krever postsendingen utlevert innen fristen, vil den bli destruert eller

tilfalle Posten.

kilde: http://www.posten.no/binary?id=14623
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...