Mannen med ljåen Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 På engelsk heter det Osteopherosis. Ost heter Cheese. Uansett. På norsk heter det benskjørhet. Kalsium styrker beina. Melk inneholder kalsium. Ost er laget av melk. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 så da har det LITT mening altså Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Om vi mennesker hadde bodd på en planet som var så stor at forsjellen mellom oss og planeten var den samme som forsjellen mellom et hydrogen atom og Tellus. Ville vi da blitt vektløse slik som hydrogen atomet? Lenke til kommentar
Colb Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Om vi mennesker hadde bodd på en planet som var så stor at forsjellen mellom oss og planeten var den samme som forsjellen mellom et hydrogen atom og Tellus. Ville vi da blitt vektløse slik som hydrogen atomet? Hydrogenatomet er ikke vektløs. det veier bare mindre enn nitrogen og oksygen (som luft stort sett består av) og flyter derfor oppover. omtrent som en luftboble i vannet. Det du sier nå forutsier jo at jorda er enormt svær. derfor ville vi antageligvis bli klemt flate under den enorme gravitasjonen Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det du sier nå forutsier jo at jorda er enormt svær. derfor ville vi antageligvis bli klemt flate under den enorme gravitasjonen Men siden forholdet er det samme(H+Tellus = M+"Stor planet"), hvorfor blir ikke hydrogen atomet påvirket av gravitasjonen? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 I kjøleskapet fant jeg en stor pakke med røket laks som gikk ut på dato 26/6 i år. er den trygg å spise? Lenke til kommentar
simentp Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) I kjøleskapet fant jeg en stor pakke med røket laks som gikk ut på dato 26/6 i år. er den trygg å spise? 26/6 har ikke vært enda i år så da er den nok trygg og spise ja Edit: Innleg nr 500 Endret 22. juni 2009 av simentp Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er bare 22/6 nå så antar den vil være trygg. Med mindre det er sånn at den er åpnet og det står at den skal spises innen så-så mange dager fra åpning Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Mannen med ljåen: Karbonfiber-fibre går for å være farlige, men hvor farlige er ekspertene uenig i. Som med diverse andre moderne konstruksjonsmaterialer (f.eks MDF) så er risikoen størst for de som jobber med produksjon. Ferdige karbonfiberprodukter er jo et komposittmateriale av karbonfiber og lim(vanligvis en form for epoxy.) - så den største faren er om man reagerer og får ubehag på grunn av limet mens karbonfibrene fremdeles er ferske. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 hvorfor skiter fugler, i allefall måser hvitt? det kan være litt brunt eller gult inni har jeg sett, men mest hvitt. er ikke det brune i skiten vår døde blodceller? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Angående laksen, beklager, jeg trodde vi var i Juli :!: Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Det er gallen som lager fargen på avføringa. Det er sikkert fordi fugler har annet system. Til nabogutten. Endret 22. juni 2009 av robbern9292 Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 hvorfor skiter fugler, i allefall måser hvitt? det kan være litt brunt eller gult inni har jeg sett, men mest hvitt. er ikke det brune i skiten vår døde blodceller? Søkte det opp, og det var noenlunde riktig det jeg sa, men sto mer (sjekk spoiler). Fugler har et spennende system for avføring. Her finner man ikke to "utganger", bare en! De blander ekskrementene med flytende urin i kloakken som da blir til urinsyre. Kloakken er siste endestasjon i fuglens fordøyelsessystem og her sprutes avføringen ut gjennon kloakkåpningen som "hvit kalk" sammen med de mørkere ekskrementer. De fleste fuglearter mangler også penis; unntaket er de litt heldigere andefuglene og strutser. For de "uheldige" gjennomføres samleie ved at kloakkhullene kommer i kontakt med hverandre slik at spermiene kan overføres hunnen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 "For de "uheldige" gjennomføres samleie ved at kloakkhullene kommer i kontakt med hverandre slik at spermiene kan overføres hunnen." haha det var dagens fun fact. finnes det en fun fact tråd på forumet? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ikke som jeg vet om : p Kan se om jeg finner noe. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 finnes det en fun fact tråd på forumet? Ja, men den er ikke spesielt aktiv. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=171839 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvis man er så heldig og vinner en bil på et Bilflaxlodd, får man da velge hvordan bilen skal være da (farge. utstyr osv.) eller får man en "ferdig" bil? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvor mye ca. koster ei rotte hos dyrebutikken? Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Kan noen forklare meg litt hva som menes med en vind av typen for eksempel: nordvest, sørvest og hva nå enn de gamle kaller det? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er kartretningen vinden blåser fra. Motsatt av hvilken vei flagget vil peke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå