Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 NASA sendte i går opp to sonder til månen. De skal lage 3d-kart og finne vann før en bemannet måneferd i 2020. Det hørte jeg på nyhetene. det var sykt lenge til. trodde ikke det skulle ta så lang tid i dag. Lenke til kommentar
Dan-The-Man Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Kastes enten i søpla eller selges til parykkmakere. Har jeg noen krav angående hva de bruker håret mitt til? Kan jeg f.eks si at jeg skal ha 4% av fortjenesten? Selv om jeg tviler på at de tar random hår til parykker. Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hvordan hadde verden reagert hvis jorda hadde blitt angrepet av romvesner som ville spise alle mennesker? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hva er en Disney-DVD? Er det et tulleord, eller er Disney-DVD annerledes i forhold til skikkelig DVD? Jeg leste for en stund siden at DVD-standarden ikke egentlig gir rom for kopibeskyttede plater, og at opphavsmennene av DVD-standarden motsatte seg at DVD-logoen settes på plater som er beskyttet. Er en Disney-DVD en "DVD" med kopibeskyttelse? Eller er det andre grunner til at de ikke bare kan kalle det "DVD"? Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Kastes enten i søpla eller selges til parykkmakere. Har jeg noen krav angående hva de bruker håret mitt til? Kan jeg f.eks si at jeg skal ha 4% av fortjenesten? Det tviler jeg på, men du kan velge å ikke klippe deg hos en frisør som selger håret til parykkmakere. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Neil Armstrong opplevde at frisøren hans solgte hår til en samler. Han fikk frisøren til å gi pengene til veldedighet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Litt mer avsporing om parykker og sånt kan leses her: http://www.io.com/~cortese/hair/lol.html Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 hvor mye kan man få for håret sitt? og hvor langt må det være? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Når ble landet vårt hetende Norge? Hva betyr "ge"? På engelsk og tysk heter vi Norway og Norwegen, som antyder at landet vårt er veien mot nord. Er "ge" et annet ord for vei på gammelnorsk? Endret 21. juni 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Står ganske greit her: http://no.wikipedia.org/wiki/Norge#Landets_navn Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Tilbake til landets navn... Jeg forstår ikke helt hvor ge kom fra... Jeg synes ikke artikkelen forklarer akkurat det. I bokmålet og riksmålet har Norge alltid vært eneform. Endret 22. juni 2009 av Alastor Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Noen som vet om det er fornuftig å montere en lynavleder på hytta, og hvor vanlig det er? Lynet slår ofte ned nær hytta, men selv om den er 300 år gammel, er den aldri blitt truffet. Men nå blir jeg kanskje nødt til å montere en antenne for å få digitalt bakkenett, og da vil jeg ikke at den skal treffes. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Tilbake til landets navn... Jeg forstår ikke helt hvor ge kom fra...Jeg synes ikke artikkelen forklarer akkurat det. I bokmålet og riksmålet har Norge alltid vært eneform. Det er vel en forvansking som har blitt til i talemålet over årene. Ord forandrer seg ofte fra sin opprinnelige form over århundrene, de blir forkortet og/eller forvansket. Endret 22. juni 2009 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Tull, fjasing og off topic er fjernet fra tråden, denne tråden skal holdes saklig og fin og fri for folk som synes spamming er løsningen når man kjeder seg. Spørsmål og kommentarer er det bare å sende til meg på PM. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Mannen led ljåen: Det stod ganske greit forklart i den linjen jeg sendte deg om hvorfor det er "ge". Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Noen som vet om det er fornuftig å montere en lynavleder på hytta, og hvor vanlig det er?Lynet slår ofte ned nær hytta, men selv om den er 300 år gammel, er den aldri blitt truffet. Men nå blir jeg kanskje nødt til å montere en antenne for å få digitalt bakkenett, og da vil jeg ikke at den skal treffes. Det er lite sansylig at lynet slår ned i hytta som er laget av tørt trevirke, fremfor et friskt tre ved sidenav. Des tørrere trevirket blir, des dårligere leder det strøm, og lynet vil da velge treet ved siden av i stede. Når du monterer lynavleder økes faktisk risikoen for at hytta treffes, selv om du også sikkrer hytta bedre mot et treff. Så jeg vil si at det egentlig ikke er så fornuftig å motere lynavleder på den. Hvorfor ikke skru opp antenna i et nærliggende tre? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Fordi det ikke er noe nærliggende tre. Nærmeste tre er mange meter unna, og da blir kabelen altfor lang. Men jeg vil jo ha antennen høyest mulig, helst uten å bygge en mast. Hustaket er jo det høyeste punktet innen en radius på kanskje 30 meter. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Teller egentlig egen innsats i timene på VGS-nivå? En del som sier at dette ikke teller. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Teller egentlig egen innsats i timene på VGS-nivå? En del som sier at dette ikke teller. Njai, i muntlige fag sier gjerne læreren at innsatsen/aktiviteten i timen teller, men i praksis har det ingen/minimal virkning på karakteren. Slik var det ihvertfall på skolen jeg gikk på. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Nytt spørsmål: Hvilken moderator har færrest poster? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå