Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
NASA sendte i går opp to sonder til månen. De skal lage 3d-kart og finne vann før en bemannet måneferd i 2020. Det hørte jeg på nyhetene.

det var sykt lenge til. trodde ikke det skulle ta så lang tid i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er en Disney-DVD?

Er det et tulleord, eller er Disney-DVD annerledes i forhold til skikkelig DVD?

Jeg leste for en stund siden at DVD-standarden ikke egentlig gir rom for kopibeskyttede plater, og at opphavsmennene av DVD-standarden motsatte seg at DVD-logoen settes på plater som er beskyttet.

Er en Disney-DVD en "DVD" med kopibeskyttelse?

Eller er det andre grunner til at de ikke bare kan kalle det "DVD"?

Lenke til kommentar
Kastes enten i søpla eller selges til parykkmakere.

Har jeg noen krav angående hva de bruker håret mitt til? Kan jeg f.eks si at jeg skal ha 4% av fortjenesten?

Det tviler jeg på, men du kan velge å ikke klippe deg hos en frisør som selger håret til parykkmakere.

Lenke til kommentar
Tilbake til landets navn... Jeg forstår ikke helt hvor ge kom fra...

Jeg synes ikke artikkelen forklarer akkurat det.

I bokmålet og riksmålet har Norge alltid vært eneform.

Det er vel en forvansking som har blitt til i talemålet over årene. Ord forandrer seg ofte fra sin opprinnelige form over århundrene, de blir forkortet og/eller forvansket.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Noen som vet om det er fornuftig å montere en lynavleder på hytta, og hvor vanlig det er?

Lynet slår ofte ned nær hytta, men selv om den er 300 år gammel, er den aldri blitt truffet. Men nå blir jeg kanskje nødt til å montere en antenne for å få digitalt bakkenett, og da vil jeg ikke at den skal treffes.

Det er lite sansylig at lynet slår ned i hytta som er laget av tørt trevirke, fremfor et friskt tre ved sidenav.

Des tørrere trevirket blir, des dårligere leder det strøm, og lynet vil da velge treet ved siden av i stede.

Når du monterer lynavleder økes faktisk risikoen for at hytta treffes, selv om du også sikkrer hytta bedre mot et treff.

Så jeg vil si at det egentlig ikke er så fornuftig å motere lynavleder på den.

Hvorfor ikke skru opp antenna i et nærliggende tre? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...