Mannen med ljåen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ellet ett TV- apparat. Men da er det ordet "apparat" som utløser intetkjønnsformen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 I eventyret om ulven og lammene som ender med at ulven drukner pga stein i magen eller noe slikt; der brukte ulven et triks for å få lysere stemme. Han spiser kritt mener jeg å huske. Får man lysere stemme av å spise kritt? Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Når jeg leser om f.eks forskere som har funnet frem til noe i universet, så står det: "de har brukt meget kraftige datamaskiner for å simulere dette"Hvilke datamaskiner er dette egentlig? Lurer på om det samme, men ikke hvilket datamaskin vi snakker om. Alle vet jo at det finnes kraftige datamaskiner. Det mer interessante spørsmålet er vel, hvilket regnestykker er det som skal løses, siden datamaskinen må være 100 000 ganger så kraftig som en vanlig hjemme PC. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Som Matsemann sa, det er flere PC-er koblet sammen. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Når jeg leser om f.eks forskere som har funnet frem til noe i universet, så står det: "de har brukt meget kraftige datamaskiner for å simulere dette"Hvilke datamaskiner er dette egentlig? Lurer på om det samme, men ikke hvilket datamaskin vi snakker om. Alle vet jo at det finnes kraftige datamaskiner. Det mer interessante spørsmålet er vel, hvilket regnestykker er det som skal løses, siden datamaskinen må være 100 000 ganger så kraftig som en vanlig hjemme PC. Jeg tror ingen her inne kan spesifikk svare på dette, men du kan forestill deg matestykker med en milliard desimaler. Kjære forum, er det EN TV eller ET TV? En TV. Hah! Da tjente jeg 50 kroner idag, og. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 -Finnes det noe bevis på at en god latter forlenger livet? -Hvorfor kjenner jeg igjen alle stemmene til norskdubbede tegnefilmer? Er det bare 10 stk som har alle stemmene i Norge? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det er et fåtall personer som er ansatt av firmaer som igjen er ansatt av de forskjellige TV-kanalene og distributørene, ja. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg leste en gang en undersøkelse hvor de hadde analysert X antall gjengoppgjør med pistoler. De konkluderte med noe sånt som at hvis man var på ti meters avstand eller mer så var sannsynligheten for å bli truffet svinnende liten. Jeg har googla, men finner ikke igjen denne undersøkelsen. Kan noen hjelpe meg? Skulle gjerne hatt de spesifikke tallene nemlig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ehm... Nei? Det er da helt klart snedig IMHO og jeg synes ikke det fortjener en egen tråd om jeg kan få hjelp her. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Leste i Illustrert vitenskap nå om en gutt som hadde en genmutasjon som gjorde at han ikke produserte myostatin. Dette gjorde at musklene vokste uten begrensning og at han i en alder av fire kunne holde 6kg på strake armer. Han ble født i 2000, hvor er han idag? Finner liksom ikke mer stoff om han =/ Kanskje ikke samme gutt, men litt samme greia. http://www.side2.no/helse/article2640488.ece Ellers kan det være et bra tegn hvis det er vanskelig å finne info om gutten du etterspør. Det kan bety at han har ansvarlige foreldre som ikke selger ham til mediene sånn uten videre. En bra ting, spør du meg. Oppfølgningspørsmål: Har han lov å delta i styrke og/eller bodybuilderkonkurranser? Han er jo en mutant som gror muskler av 100% av proteinene han tar inn. Det er jo juks Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det vil jeg tro. Ellers blir det som å si at jamaicere (siden de har spesielle gener som gjør dem raskere) ikke skulle fått være med i spurtkonkurranser. Det er jo ikke hans feil at han er født slik. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ehm... Nei? Det er da helt klart snedig IMHO og jeg synes ikke det fortjener en egen tråd om jeg kan få hjelp her. Det er vel ikke noe du lurer på, akkurat Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Leste i Illustrert vitenskap nå om en gutt som hadde en genmutasjon som gjorde at han ikke produserte myostatin. Dette gjorde at musklene vokste uten begrensning og at han i en alder av fire kunne holde 6kg på strake armer. Han ble født i 2000, hvor er han idag? Finner liksom ikke mer stoff om han =/ Vil han dø fort hvis han ikke får mat? Fortere enn vanlige mennskere altså? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg har PCen koblet til i veggen, og i PCen har jeg øretelefoner koblet til. Når dimmeren var på så var det skurring, hva kommer denne forstyrrelsen av? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Disse man man få opp mot 300mW med den rette milliamperen. Du mener "med rett strøm". Å si ampere istedenfor strøm er det samme som å si meter istedenfor lengde. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Jeg har PCen koblet til i veggen, og i PCen har jeg øretelefoner koblet til. Når dimmeren var på så var det skurring, hva kommer denne forstyrrelsen av? Dimmere er kjent for å forårsake en del støy/forstyrrelser på linja de er tilkoblet til, siden dimmere belaster linja ved å skru på/av strømmen konstant. Disse forstyrrelsene kan da spre seg via strømlinjen til PCen din og dermed til hodetelefonene dine. Dette avhenger av kvaliteten på dimmeren, jo dyrere dimmer desto mindre støy. Alt audioutstyr er følsom for forstyrrelser på strømlinja. Er dette et problem kan du prøve å bruke en skilletrafo som fjerner denne støyen. Endret 21. juni 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Jeg sitter her og ser på Animal Planet. Det handler om slike folk som redder dyr fra slemme eiere. De har uniform på seg, og kjører rundt i biler som til forveksling kan minne om politibiler. Har de lov til å holde på sånn? De arresterte nettopp en hundeeier fordi han mishandlet hunden sin. Er de en gren innenfor politiet? Er de en privat organisasjon som har fått politimyndighet? Eller har de like mangelfulle rettigheter som en Securitas-vakt, og håper at de de arresterer ikke vet det? Jeg har stor respekt for deres arbeid, men jeg blir nysgjerig på hvem som har gitt dem rett til å bruke håndjern, hvem som betaler firmabiler, og hvordan de fikk lov til å male dem som politibiler. De har t.o.m. blålys og sirener. Jeg har lest Wikipedia-artikkelen: http://en.wikipedia.org/wiki/American_Soci...elty_to_Animals Men det eneste jeg finner om politimyndigheten som de ser ut til å ha er dette: In 2008, the Illinois Senate passed the bill HB 5076. This bill contains various "Good Samaritan" provisions that protect rescuers from being sued if they rescue and provide for an injured animal in disasters or other emergencies. Endret 21. juni 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg hørte de sa at de hadde like mye rett som politiet. Med noen unntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå