Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et eget sett med seks knapper for forhåndsinnstilte stasjoner.

Mener du at fm2 er en mulighet til å lagre seks ANDRE stasjoner, uten å gi radioen 12 knapper?

Har aldri egentlig brukt den noe særlig. Jeg har medbragt musikk.

 

Ja, det er egentlig det jeg mener. Dvs spekulerer i :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Interessant. Jeg har ikke stilt inn noen presets, men har alltid trodd at fm2 var du annet frekvensbånd, slik at den kan brukes i land som kringkaster på andre frekvenser.

Jeg kan bekrefte spekulasjonene. På en av mine skikkelig gamle radioer var det slik. L M M2 F1 F2 F3 og 3 knapper. Det ga meg 3xL, 6xM og "hele" 9 FM presets.

Nå skal det sies at det på det tidspunktet kun fantes NRK P1 og P2. I tillegg sendte NRK Finnmark (P1) på langbølge 153KHz ;)

Lenke til kommentar
Vet at det her er et google-spørsmål, men er ikke 100% sikker. Er det noen aldersgrense for å nyte alkohol?

 

nei. det er forbudt å selge alkohol til personer under 18 år, og det er forbudt å nyte alkohol på offentlig sted.

Det er vel også ulovlig å bære alkohol (på et offentlig sted?) vis man er under 16.

Lenke til kommentar
Det er vel også ulovlig å bære alkohol (på et offentlig sted?) vis man er under 16.

Eh, nei?

Men det er forbudt for personer under 18 år å servere vin/øl og personer under 20 å servere sprit i "offentlig" selskap. En 18-åring har altså ikke lov å servere alkohol i et 60-års-lag for eksempel, dersom dette blir holdt på et "offentlig" sted (grendehus e.l), mens om det blir holdt hjemme (hos 60-åringen) er det ikke ulovlig. (Umoralsk kanskje, men det er en annen diskusjon).

Lenke til kommentar
Vet at det her er et google-spørsmål, men er ikke 100% sikker. Er det noen aldersgrense for å nyte alkohol?

 

nei. det er forbudt å selge alkohol til personer under 18 år, og det er forbudt å nyte alkohol på offentlig sted.

 

Kan alle med andre ord nyte alkohol så lenge det ikke er på et offentlig sted?

Alle vet jo at det ikke er lov å selge alkohol til mindreårige.

Lenke til kommentar
Regner det oftere på lørdager og søndager fordi det da ikke er like mange biler som er ute og kjører, og forurensningen fra bilene da ikke holder regnskyene borte?

På arbeidsdagene blåser trafikken og industrien ut mer dritt i lufta enn i helgen. Denne dritten i lufta forårsaker regn utover helgen, og regnet drar med seg dritt ned mot bakken igjen. Er ikke 100% sikker på hva jeg nettopp skrev, men det er et fyldigere og sikkert bedre svar tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Når det først er snakk om radio og slikt, hva betyr MW og LW? Kan noen forklare nærmere hva det dreier seg om?

 

Jeg har en radiomottager som er eldre en min kjære, og på den kan jeg veksle mellom FM, MW og LW. Når jeg tuner inn på det hører jeg for det meste støy, men får også inn noe som minner om spansk, eller i det minste noe utenlandsk som er langt unna noe jeg forstår. Noen opplevd det samme? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...