Madeo Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Du klarte ikke den letteste delen skjønte det nå, < = k.. burde vel ha vært |< elns da... Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 )37 \/42 )4 v01d50//7 7|1 1/\/7323553 |=02 13375|"34xx @madeo: Pointet er vel at man skal kunne "skjule" skriften samtidig som den skal være nogenlunde lett å tolke hvis du vet at det er leetspeak. Som flere har sagt er det ingen fasit. Normalt er jo også l33tspeak forbeholdt svettnerder i tidlig ungdomsskolealder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 kan lyd forflytte seg gjennom rommet? om det er en stor eksplosjon der ute, kan vi på jorden høre det? jeg har hørt at den farkosten som frakter mennesker til månen var like avansert som en mobiltelefon, og det er noen år siden. hvordan står det til med dagens farkoster som skal ut i rommet? kan noen komme med enkle tall som kan sammenlignes med data? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Har et snedig spørsmål... Filteret på sigaretter, eller rettere sagt, papiret rundt filteret på sigaretter er oftest lysebrunt med lyse prikker plassert random rundt. Noen som vet hvorfor de ser sånn ut? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 kan lyd forflytte seg gjennom rommet? om det er en stor eksplosjon der ute, kan vi på jorden høre det? Både ja og nei, det kommer an på hva du definerer som rommet. Lyd kan ikke bevege seg gjennom vakuum, men rommet, spesielt innenfor solsystemet (eller andre solsystemer) er ikke helt, eller nesten helt tomt. Det er fortsatt en del partikler der, akkurat som en svært, svært tynn atmosfære, og har en kraftige nok sjokkbølger, vil det være mulig å overføre lydbølger gjennom så tynne gasser. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 kan lyd forflytte seg gjennom rommet? om det er en stor eksplosjon der ute, kan vi på jorden høre det? Både ja og nei, det kommer an på hva du definerer som rommet. Lyd kan ikke bevege seg gjennom vakuum, men rommet, spesielt innenfor solsystemet (eller andre solsystemer) er ikke helt, eller nesten helt tomt. Det er fortsatt en del partikler der, akkurat som en svært, svært tynn atmosfære, og har en kraftige nok sjokkbølger, vil det være mulig å overføre lydbølger gjennom så tynne gasser. Hvordan skulle det gå til? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 kan lyd forflytte seg gjennom rommet? om det er en stor eksplosjon der ute, kan vi på jorden høre det? Både ja og nei, det kommer an på hva du definerer som rommet. Lyd kan ikke bevege seg gjennom vakuum, men rommet, spesielt innenfor solsystemet (eller andre solsystemer) er ikke helt, eller nesten helt tomt. Det er fortsatt en del partikler der, akkurat som en svært, svært tynn atmosfære, og har en kraftige nok sjokkbølger, vil det være mulig å overføre lydbølger gjennom så tynne gasser. Hvordan skulle det gå til? jeg har ikke peiling, men jeg TROR at vibrasjonene beveger seg via de tynne gassene også blir de overført til vår atmosfære slik at vi kan høre dem. men det bør nok være et helt enormt smell da. Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Kan gutter få utløsning selv om orgasme ikke inntreffer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Kan gutter få utløsning selv om orgasme ikke inntreffer? i femte klasse eller noe slikt så lærte vi at man kunne finne sæd i boxern om morgenen, så regner med det ja. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Kan gutter få utløsning selv om orgasme ikke inntreffer? Ja Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 kan lyd forflytte seg gjennom rommet? om det er en stor eksplosjon der ute, kan vi på jorden høre det? Både ja og nei, det kommer an på hva du definerer som rommet. Lyd kan ikke bevege seg gjennom vakuum, men rommet, spesielt innenfor solsystemet (eller andre solsystemer) er ikke helt, eller nesten helt tomt. Det er fortsatt en del partikler der, akkurat som en svært, svært tynn atmosfære, og har en kraftige nok sjokkbølger, vil det være mulig å overføre lydbølger gjennom så tynne gasser. Hvordan skulle det gå til? Something like this. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Om det er et tynt lag gass i verdensrommet, hvorfor blir ikke dette trekt inn mot planetene eller solen? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Har denne "testen" noen forankring i virkelighet, og er den basert på en studie? Har fungert som beskrevet i 9 av 10 tilfeller hos meg. http://dailymobile.se/forum/index.php/topic,8082.0.html Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Har denne "testen" noen forankring i virkelighet, og er den basert på en studie? Har fungert som beskrevet i 9 av 10 tilfeller hos meg. http://dailymobile.se/forum/index.php/topic,8082.0.html Fungerte på meg ... Tror det vil være flere norske som får feil resultat kontra engelsktalende. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg fikk til alle 6 F'ene, og jeg er gutt. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Har denne "testen" noen forankring i virkelighet, og er den basert på en studie? Har fungert som beskrevet i 9 av 10 tilfeller hos meg. http://dailymobile.se/forum/index.php/topic,8082.0.html Den fungerte greit på meg, fant bare 3 først, og måtte lese igjennom sakte og flere ganger for å finne alle F'ene. Det er forskjell på kvinner og menn, optimal lære metode er også forskjellig mellom kjønnene (eller det tyder på dette etter hva jeg har forstått). Menn har også generell bedre romforståelse enn kvinner, kvinner er generelt bedre enn menn på andre områder (husker ikke noen eksempler i farta). Men det er alltid untak. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg fikk til alle 6 F'ene, og jeg er gutt. Tydeligvis ikke Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg fant bare 3. Er nok gutt jeg og Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er vel egentlig en god idè å skrive ditt resultat i en spoiler tag. Ellers ødelegger du for den som prøver å ta "testen". Jeg fant naturligvis alle 6, men det var nok i stor grad takket være at jeg leste hvor mange det var der på forhånd. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg fant ikke noen OF'er. Greit det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå