Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjørte fly i dag og så at vingetippene ble mørkeblå i høyden, men når vi landa var de hvite igjen. hvordan, og hvorfor skjer dette?

Kanskje vingespissene ikke er lakkerte? I såfall kan fargeendringen skyldes at de gjenspeiler himmelen over flyet. De blir hvite under et skydekke og blå over skyene.

Lenke til kommentar
Ein fyr sa til meg: Er homofili berre ein slags fetisj, dratt langt ut?

I så fall er heterofili også en fetisj.

 

Så da lurer eg på kva som utgjer forskjellen på "fili-er" og fetisjer?

fetisjer kan vere gjenstander, ting, osv ... Medan fili er det du tenner på eller forelsker deg i i menneskjer? I såfall, det som skjer/har skjedd i hjernen din for å utvikle dette er vel prinsipielt det samme da? Eller er det større vesentlige forskjeller? Sånn eg ser det, kan vel både necrofili, pedofili, zoofili og andre sære ting minne om fetisjer i prinsippet?

 

:)

Fili er tiltrekning til levende vesener (nekrofili er kanskje litt i "grenseområdet" her), fetisj er tiltrekning til døde gjenstander, bestemte handlinger eller kroppsdeler.

 

Som et eksempel kan det nevnes at mange heterofile menn har puppefetisj. ;)

 

EDIT: Engelsk wikipedia er veldig klar på at tiltrekning til kroppsdeler bare teller som "fetisj" om det er til kroppsdeler som ikke regnes for å være seksuell i utgangspunktet. Så da får jeg være klar på det jeg også. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvilke biler i verden har høyest KM stand? tenker på biler som er kjørt på veien. ikke noe stillestående eksperiment for å se hvor lenge hjulene kan trille rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...