Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er årsaken til at noen jenter går mer armen ut og til siden? Dette gjør de vel helst når de har en veske elns på den andre skuldra.

 

Men veska kan umulig være så tung at de må kompansere for vekta. Er det noe fysisk annerledes med jenter enn gutter/andre jenter eller er det noe psykisk?

Lenke til kommentar
Hva er årsaken til at noen jenter går mer armen ut og til siden? Dette gjør de vel helst når de har en veske elns på den andre skuldra.

 

Men veska kan umulig være så tung at de må kompansere for vekta. Er det noe fysisk annerledes med jenter enn gutter/andre jenter eller er det noe psykisk?

 

Menn har rette armer, men kvinnene sine svinger naturlig utover og følgjer dei kvinnelege hoftekurvene.

Lenke til kommentar
Jeg stekte nettop speilegg. I et av eggene var det to plommer! Er det vanlig eller et historisk sjeldent tilfelle? Kunne jeg tjent meg rik ved å vise det frem til vitenskapsmenn?(men nå har jeg spist det...)

Hva hadde skjedd om det ble til kyllinger?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Egg_yolk

 

Double-yolk eggs occur when ovulation occurs too rapidly, or when one yolk becomes joined with another yolk. These eggs may be the result of a young hen's productive cycle not yet being synchronized.[2]
Lenke til kommentar
Jeg stekte nettop speilegg. I et av eggene var det to plommer! Er det vanlig eller et historisk sjeldent tilfelle? Kunne jeg tjent meg rik ved å vise det frem til vitenskapsmenn?(men nå har jeg spist det...)

Hva hadde skjedd om det ble til kyllinger?

 

Vet ikke om jeg vil kalle det vanlig, men det er vanlig nok til at jeg har sett det et tosifret antal ganger i løpet av livet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg stekte nettop speilegg. I et av eggene var det to plommer! Er det vanlig eller et historisk sjeldent tilfelle? Kunne jeg tjent meg rik ved å vise det frem til vitenskapsmenn?(men nå har jeg spist det...)

Hva hadde skjedd om det ble til kyllinger?

 

Vet ikke om jeg vil kalle det vanlig, men det er vanlig nok til at jeg har sett det et tosifret antal ganger i løpet av livet.

 

AtW

De fleste av oss kjøper egg i butikken og da er de fleste dobbelplomme-eggene allerede sortert vekk av prior og andre. Skulle du tjent noe på det så måtte det blitt hvis du kunne vist fram egget til prior så de kunne forbedret kvalitetskontrollen sin.

 

 

Får du eggene rett fra høna, uten å passere en kvalitetskontroll, så øker sjansene drastisk for å få to plommer i egget(det er hvertfall sånn jeg har fått de få dobbeltplomme-eggene jeg har sett)

Lenke til kommentar
Jeg stekte nettop speilegg. I et av eggene var det to plommer! Er det vanlig eller et historisk sjeldent tilfelle? Kunne jeg tjent meg rik ved å vise det frem til vitenskapsmenn?(men nå har jeg spist det...)

Hva hadde skjedd om det ble til kyllinger?

 

Vet ikke om jeg vil kalle det vanlig, men det er vanlig nok til at jeg har sett det et tosifret antal ganger i løpet av livet.

 

AtW

De fleste av oss kjøper egg i butikken og da er de fleste dobbelplomme-eggene allerede sortert vekk av prior og andre. Skulle du tjent noe på det så måtte det blitt hvis du kunne vist fram egget til prior så de kunne forbedret kvalitetskontrollen sin.

 

 

Får du eggene rett fra høna, uten å passere en kvalitetskontroll, så øker sjansene drastisk for å få to plommer i egget(det er hvertfall sånn jeg har fått de få dobbeltplomme-eggene jeg har sett)

 

Det er nok sant, det har bare skjedd en elelr to ganger at jeg har sett dette med kjøpeegg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er den norske oversettelsen av "strike anywhere matches"? Altså fyrstikker som du kan tenne feks under skosålen slik de gjorde i gamle dager.

 

Er dette totalforbudt i Norge? Hvor kan man evt. få tak i det? Hvilke land er det evt. tillatt? (Sverige?)

 

Jeg har noen slike liggende hjemme, definitivt ikke ulovelig, ettersom ett legemiddelfirma gav dem til meg. Flyr hjem i dag så kan sjekke når jeg kommer hjem.

 

Tror det var noe som "vannfaste fyrstikker, eller For alle overflater o.l.

 

Du må forresten tenne dem på skjeggstubbene, er det som er mann.

Lenke til kommentar

Disse fyrstikkene man kan tenne på hva som helst er ikke annet enn fyrstikker hvor stoffet som er på siden av fyrstikkboksen sitter på selve fyrstikkhodet. Det er reaksjonen mellom fosfor og kaliumklorid som tenner fyrstikkene, disse stoffene er separert her til lands.

Vi hadde noen fine når jeg var speider, vi kalte de "værstikker". Hele stikkene var dekket i noe som brant lik fyrstikkhodet bare mye tregere, så de kunne tennes og brukes i heftige vørforhold.

Lenke til kommentar
Jeg stekte nettop speilegg. I et av eggene var det to plommer! Er det vanlig eller et historisk sjeldent tilfelle? Kunne jeg tjent meg rik ved å vise det frem til vitenskapsmenn?(men nå har jeg spist det...)

Hva hadde skjedd om det ble til kyllinger?

Det er helt vanlig, spesielt på store egg (nettopp derfor de er store). Kan tippe at det kommer ca 3/1000 dobbeltplommeegg til daglig (jobber som eggsortør :p)

Lenke til kommentar
Jeg stekte nettop speilegg. I et av eggene var det to plommer! Er det vanlig eller et historisk sjeldent tilfelle? Kunne jeg tjent meg rik ved å vise det frem til vitenskapsmenn?(men nå har jeg spist det...)

Hva hadde skjedd om det ble til kyllinger?

Det er helt vanlig, spesielt på store egg (nettopp derfor de er store). Kan tippe at det kommer ca 3/1000 dobbeltplommeegg til daglig (jobber som eggsortør :p)

Keep up the good work :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...